decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Op de pennen

De afgelopen week zijn de das en de muts bij Ryan zijn nieuwe jas af gekomen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En nee, op de foto is niet het hoofd van Ryan te zien maar van de teddybeer. Want ja, de kleine jongen is nu even niet aanwezig.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Er staat ook nog een wantje op de naald maar ik moet nog even meten of ik genoeg steken heb. En ik heb geen flauw idee of ik wel genoeg blauwe wol heb voor twee wantjes. Wellicht ga ik maar verder met het oranjerode bolletje. Daar heb ik nog wel genoeg van. Volgende keer koop ik twee bollen van 100 gram. Heb ik zeker genoeg. Het lijkt wel of de ene honderd gram meer draad heeft dan  andere honderd gram bollen.

Verder heb ik deze week hard gewerkt aan een rand voor de jurk van Orpa, voor de musical Ruth die we binnenkort in Ermelo gaan uitvoeren. En dat zijn zo van die werkjes die tussen de bedrijven door moeten gebeuren. Zo heb ik bijvoorbeeld van donderdag op vrijdagnacht op mijn kleinzoon gepast. En dat voel ik nu nog. Om half vijf was hij al wakker, maar omdat hij nog lekker rustig in bed lag, liet ik hem ook lekker liggen. En omdat hij af en toe de Nijntjes aan de bedkant een opdoffer gaf, wist ik dat hij wakker was. Tegen half zes begon hij toch te piepen dat hij wel een flesje lustte. En een schone broek natuurlijk. En wat doe je als oma dan? Juist, je maakt een fles en pakt een schone luier. Maar de kleine man wilde de schone luier wel maar niet stil blijven liggen. Hij wringt zich dan in alle bochten om onder je handen vandaan te komen en ja, dan rolt hij zo snel door dat hij van het bed af kan rollen. Gelukkig had ik hem nog op tijd. Alleen,  in mijn rug zei iets krak…. au… en daar stond ik kromgebogen met een spartelend  jongetje. Wat voel je je dan even onthand. Heel voorzichtig weer overeind gekomen voor zover dat lukte, in bed gaan zitten, want ja, ik kan toch moeilijk het kind de hele buurt wakker laten brullen omdat hij wel zijn fles ziet maar niet krijgt, en de fles leeg laten drinken. Het leek wel of Ryan in de gaten had dat zijn oma niet helemaal goed functioneerde want hij dronk deze keer heel rustig. Meestal woelt hij en draait alle kanten op.

Na nog even met hem gespeeld en gezongen te hebben vielen de luikjes weer dicht en toen kwam de volgende hindernis. Hoe krijg ik dit jongetje in zijn bedje. Als ik hem in mijn bed laat liggen rolt hij er geheid af. Voorzichtig uit mijn bed gestapt, jongetje opgepakt en zowaar, het lukt me om hem zonder problemen in zijn bedje te krijgen. Terug in bed is geen optie, dus voetje voor voetje de trap af en bijkomen met een bakkie thee, iets eten en een roze snoepje tegen de pijn.

Linda zou pas wat later komen maar die heb ik toch maar gebeld dat ze er wat vroeger moest zijn want ik zou Ryan nooit zijn bedje uitkrijgen, dacht ik. Ja ja, ik had haar nog niet gebeld of boven liet een jongetje weten dat hij nu toch wel lang genoeg in dat bed had gelegen. Mmmm… toch maar proberen en anders zijn eten maar in bed geven. Als je Ryan iets in zijn handen geeft gaat hij zitten, en dat hielp enorm. Zo kon ik hem heel beheerst oppakken.  Lukt er toch meer als je in eerste instantie denkt. Toch was ik wel heel blij toen Linda binnenkwam en de verzorgende taken weer overnam.

Het is inmiddels zondagmorgen en gelukkig gaat het al iets beter. De pijn blijft wel erg heftig als je niets inneemt. Alle bewegingen moet ik controlerend uitvoeren. Voorzichtig opstaan, voorzichtig bukken of gaan zitten of…. Maar vooruit, er zijn ergere dingen in de wereld, toch? Dit gaat vast wel weer over. Maar voor nu is het wel lastig.

Verder heb ik geen bijzonderheden. Ik heb wel een nieuw breiwerk op de pennen staan. Het wordt weer een trui.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En het is vast niet moeilijk te raden voor wie die trui gaat worden. 🙂

 

 

Geen reacties to “Op de pennen”

Geef een reactie

