decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Elke week een randje

Soms is het best wel erg lastig als je zo veel handwerktechnieken leuk vind. En als je dan weer eens iets langs ziet komen op het wereldwijde web dan wil je eigenlijk gelijk wel kijken of je dat zelf ook kan. Zo iets, maar dan toch anders. Want ja, technieken overnemen, prima, maar wel iets van je zelf er van maken, is mijn motto.

Zo kwam ik bij atelier Soet Idee een randjesmerklap tegen. Dat wilde ik ook al eens jaren doen, zo’n ouderwetse lap met alleen maar randjes. Letterlappen heb ik ook al gemaakt eens gemaakt. Ook zo leuk om te doen. Dus ben ik naar boven gelopen. Heb een stukje boorduurstof gepakt en de doosjes met borduurzijde en gisteravond ben ik dan toch ook met het virus besmet… euh uit vrije wil…. begonnen met de randjeslap. Elke zaterdag komt er een randje bij. Nu moet ik natuurlijk de eerste weken nog inhalen, dus ik ben pas bij randje 7

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik borduur het patroon vanaf de laptop. En dat werkt best prettig, althans, zoals nu en het patroon zich steeds herhaald.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik werk ook op  Aidastof in plaats van aftellinnen en met een ander kleurtje rood, namelijk DMC 815. Ik zal straks ook geen blauw erbij gebruiken, zoals aangegeven, maar iets van geel of oranje. Er staat aangegeven dat je lap ongeveer 2 meter lang moet zijn. Nou, dat haalt mijn lapje bij lange na niet. Dus je leest het al, ik doen het toch anders als daar. En natuurlijk draai ik ook een randje om. Want anders is het allemaal hetzelfde patroon en ja, dat wil ik natuurlijk ook weer niet. Poeh, wat ben ik toch weer eigenwijs…..

En dan nu wat Weekweetjes…

Sinds deze week kruipt Ryan echt door de kamer. Hij gaat als een speer. Knieën eronder en …… gaan naar de plant waar hij dus niet aan mag komen. Inmiddels heeft het arme groen al heel wat blaadjes verloren. En ik was niet van plan hem weg te zetten. Het mannetje moet maar leren dat hij ook ergens vanaf moet blijven. Maar ja, dat snapt hij nu nog niet helemaal of is het helemaal niet 🙂 Streng hè?

En al is het bijna elke dag waaibomendag, de krokussen vinden dat helemaal niet erg. Ik heb nooit geweten dat ik zoveel van  die kleine bolletjes in de tuin had staan. Maar leuk vind ik het wel.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Verder heb ik mijn nieuwe auto op kunnen halen en die rijdt toch wel heel anders als de Opel Agila. Dat was een echte automaat en dat schakelde naadloos. Nu heb ik een semiautomaat. En elke schakeling voel je nu. Misschien doe ik wel iets verkeerd, kan makkelijk, Of is het wennen? Dat kan ook.

Denkwerk met parkeren want dan moet ik ook de handrem aantrekken. Dat heb ik nooit hoeven doen dus dat is een aandachtspuntje. Ben vrijdagavond zelfs in de gietende regen gaan controleren of ik dat wel gedaan had. Stel je voor zeg, dan wordt dat wat we met een gekke bek zeiden nog waar ook: ‘wind waait auto bij de buren binnen’.  Mmmm maar liever niet deze krantenkop.

Bij de musical Ruth zijn nu de eerste kaarten verkocht. Het oefenen moet nu ook echt zonder boek gaan gebeuren en dat valt lang niet altijd mee. Gelukkig hebben we een souffleuse. En die had afgelopen woensdag heel veel te doen. Ik kan echt genieten van de muziek en het koor. Dat klinkt nu al zo mooi en dan staan nog niet eens alle puntjes op de i. Wat moet dat dan eind maart mooi gaan klinken…. kan haast niet wachten. Maar gelukkig is het nog niet zover want er moet ook nog kleding gemaakt worden. Dan pas is het echt af. Morgenmiddag begin ik aan de eerste jurken. Zo’n zin in:)

Verder heb ik niet zoveel schokkende dingen te melden. Hoogstens dat het voorpand van Ryans’s trui nu helemaal klaar is. De sluitbies is er al aan gebreid. Ook het kraagje zit er al op. Maar daar heb ik nog even geen foto van. Die komt nog wel. Ik moet deze week ook nog wat te bloggen hebben, toch 🙂 Tot dan….

 

 

 

 

 

 

 

2 Reacties to “Elke week een randje”

  1. Leuk, ik heb de patroontjes ook al gedownload, maar ben nog niet gestart… Heb dus een achterstandje weg te werken straks. Veel succes!


Geef een reactie

