decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Het kan zomaar….

Het kan zo maar zijn dat ik door het dorp loop en aangesproken wordt. Een paar jaar terug was dat vanwege André, eerst zijn ziekte en daarna zijn overlijden. Toen bleef het een poosje stil, tot net na de musical Mozes. Ook toen kon ik niet zomaar door het dorp. Iedereen die vroeg hoe het was geweest en hoe veel ik André gemist had. Dit keer, na de musical Ruth, kan het zomaar gebeuren dat ik een complete volksoploop veroorzaak. Je staat met één iemand te praten, daar komt nog iemand bij staan en voor je het weet is het een groep mensen. En alle reacties zijn gelijk, althans naar mij :). Wat was het een mooie musical. Veel mensen blijken te hebben zitten huilen bij scène 2, op de begraafplaats. Helemaal toen ze besefte dat het mijn meiden waren die daar stonden. Wat ben ik dan ongelooflijk dankbaar voor de gemeente waarin ik woon en leef.  Het meeleven wat je krijgt, dankbaar voor de complimentjes en alle lieve woorden die gezegd worden. Het was een prachtige musical en ook voor ons was het weer een stukje verwerken en loslaten. Maar dat kan alleen als je lieve mensen om je heen hebt. Dank jullie wel.

groepsfoto musical ruth 29-3-2013

Op de foto de meeste medewerkers aan de musical, er ontbreken er helaas een paar. De foto is gemaakt door Chiel Sinte Maartensdijk.

Het kan zomaar gebeuren dat je tussen alle drukke werkzaamheden door toch even tijd vind voor een paar steekjes. En die paar steekjes vormen dan ineens 😉 zomaar een vest. KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Aan de voorkant de locomotieven en aan de achterkant de wagonnetjes, kijk….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De vrolijke kleuren doen de rest. Ben ook wel heel benieuwd hoe het vest Ryan staat.

Dat brengt me ook even naar mijn kleinzoon. Het is een wereld van verschil, het jongetje voor en na de buisjes. Hij is weer ondernemend, lacht weer en grijpt niet meer steeds naar zijn oren. Wat ben ik blij dat de dokter er buisjes ingezet heeft. Ook al is dat nog erg vroeg, het heeft geholpen. Er komt nog wel steeds prut uit zijn oren maar dat is alleen maar goed. Het is werkelijk een wereld van verschil. Niet dat het een sacherijnig jongetje was met al die oorpijn, maar nu is het weer een echt blij jongetje en daar is oma dan ook weer blij mee.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Als nu de tanden ook nog even doorzetten is voorlopig het ergste leed weer geweest. Want onder zijn kin kan nu wel een lekbakje. Hoewel, onder zijn neusje ook want hij blijft wel verkouden.

Verder heb ik deze week heerlijk pizza gegeten met bijna alle leiding en jongeren van de huiscatechese. Wel kwam dinsdagavond een telefoontje dat ik het alleen mocht leiden. ds Pieter was ziek… zo sneu. Ook deze week ben ik met Linda en Ryan naar Leiden geweest om spullen voor de Paasnachtwake in te slaan. Dat moet je van te voren ook uitproberen en daar is Linda vrijdag dan ook erg druk mee geweest. Nu moeten we nog het oventje ophalen voor het emailleren. De andere boodschappen zijn geregeld en /0f binnen.  Maar om die oven op te halen moet ik een afspraak maken. Het mailadres staat entjes in mijn adresboek, alleen, daar kom ik niet bij. Één of andere ‘grapjas’ heeft mijn account gebruikt om spam vanaf te versturen en nu zit ik al dagen te wachten op mijn nieuwe inlogcode. Werkelijk waar, ik snap niet dat dit zomaar allemaal kan. Dat daar net tegenop getreden wordt. Want als ze wel kunnen zien dat het via mijn computer loopt moeten ze toch ook kunnen volgen waar het vandaan komt. Dus vanaf donderdag kan ik al geen mail sturen of lezen en dat is knap lastig, en dat is nog heel zachtjes uitgedrukt. Als Linda er is maar eens zien dat we telefonisch een afspraak kunnen maken. Want ja, het schiet al hard op naar Pasen.

Zaterdagmorgen, nadat ik met Margareeth de schikking had gemaakt voor deze zondag,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

ben ik naar Rijswijk gereden voor een weekendje bij Carin. ’s Middags hebben we de nieuwe tafel en stoelen neergezet en daarna nog even heerlijk langs allerlei winkeltjes gestruind in de Boogaerd. En daar had de Action wel het roze borduurgaren. De het kan nu zomaar gebeuren dat de bloemetjes toch roze worden in mijn nieuwe borduurwerkje.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Want de bak met garen vult zich nu gestaag. De eerste randjes staan al op het lapje. Alleen de foto is overbelicht, dus dat komt nog een andere keer.

Bij Carin ben ik ook hard opgeschoten met de nieuwe zomertrui voor Ryan. Het patroontje was alleen veel te groot, dat heb ik gisteren aan zitten passen. Dat scheelde wel 10 naalden en op zo’n klein truitje is dat best wel veel. Maar ook veel beter, Het kan zomaar gebeuren dat je daar binnenkort ook een foto van ziet. Nu is het alleen nog streepjes en een eerst bolletje, niet zo heel interessant nog.

Verder hebben Carin en ondergetekende de Quilt en Patchworkbeurs bezocht. Ik heb me echt staan verlekkeren bij de quilts van Ineke van Unen (zoals deze: levensloop)

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en bij die van Jacqueline de Jonge (hier zie je drie uitvoeringen van Black Beauty)

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Maar ook van al die andere prachtige quilts die er hingen. Ik heb nog wat groene lapjes bij elkaar gescharreld voor de bloemenquilt, zodat ik daar nu ook verder mee kan. En we hebben een leuk patroon gescoord voor een kerststal van vilt. Een beetje in Oosterse sferen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik heb alleen de patroontjes bij atelier Klaproos gekocht, niet het vilt, a omdat ik nog een doos vol lapjes en restje heb en b omdat ik meer de fellere kleurtjes wil. Leuk vakantiewerkje straks met Carin?

 

 

 

 

Geen reacties to “Het kan zomaar….”

Geef een reactie

