decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

De juiste temperatuur

Om maar even met het wasgoed te beginnen 🙂 Het is inmiddels al keurig gestreken terug. Wat ben ik daar blij mee. Maar dat zullen jullie vast wel snappen. C je bent geweldig, dank je wel! De mand kwam juist terug toen ik buiten mijn kliederkleed stond uit te schudden. Vandaag namelijk geprobeerd de juiste temperatuur van de bakoven te vinden. De achterkanten worden prachtig, maar de voorkanten zijn echt niet zoals ik het graag zou willen hebben. Alle standen tussen de vijf en zeven heb ik nu wel gehad. Vijf is te koud, zeven te heet…. en zes geeft ook niet de juiste baktemperatuur.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Op dit bordje het gebroddel van maandag. Alle glazuur is terug naar poeder. Dat is wel prettig, want dan kunnen we opnieuw schuren en het koper van een nieuw laagje voorzien.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik ben toch maar met de grote hanger begonnen. Maar je ziet het al. Helemaal geen glad glazuurlaagje. Korrelig en het lijken wel hoopjes emailleerpoeder. Wat doe ik toch fout?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

Dan ligt er een volgend plaatje koper klaar. zo ziet het er ongebakken uit. Even de natte poeder in laten drogen en dan de oven in. Stand van de oven op zes.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En zo ziet de gebakken versie eruit. Het glimt wel op sommige plekjes, maar lang niet alles. En zo barsten mag al helemaal niet. Toch te heet gebakken? Over weer iets lager gedraaid. Vijfenhalf….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Deze hanger glimt al iets meer, maar de kraaltjes zaten niet echt vast, althans niet allemaal. En het bakresultaat van stand vijf is bedroevend. Alles is terug naar poeder.

De oven maar uitgezet en wellicht weet Linda deze week de oplossing. Er moet er toch minstens eentje lukken…. 😉

Gisteren had de dag voor mij wel de juiste temperatuur. Eerst maar eens mijn postbak opgeruimd. Daar stonden meer dan 330 mailtjes te wachten tot ze gelezen werden. De eerste schifting leverde al veel prullenbakwerk op. En na vluchtig doorkijken gingen daar nog heel wat mailtjes achteraan. Nu iets meer dan dertig ongelezen items, dat is goed te doen. Verder even over de drukke vrijmarkt in het dorp gelopen, maar het was er zo druk dat ik het al snel gezien had. Heerlijk thuis in de zon zitten en borduren maar. Dat schiet nu lekker op. Nog het bovenrandje, de tekst en dan alle lijntjes nog in het borduurwerk zelf.

Verder heb ik een aantal kraamcadeautjes in de ‘grondverf’ gezet. Er bleek nog een cadeautje te liggen voor een baby die inmiddels al loopt. Helemaal vergeten te brengen. Dat ga ik deze week maar snel goedmaken.

 

 

Geen reacties to “De juiste temperatuur”

Geef een reactie

