decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

voor de vakantie

Eindelijk, de kogel is door de kerk… we weten waar we naar toe gaan, deze de vakantie. Tjonge jonge wat is het toch lastig als je alles leuk vindt en ook eigenlijk overal wel naar toe wil. We hadden een hele waslijst aan mogelijkheden. Engeland, Ierland, Denemarken, Beieren in Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk en Istrië. O ja, het staat in willekeurige volgorde en we hebben het allemaal ‘onderzocht’. En wat wordt het dan? Oostenrijk. Waarom? Omdat we denken daar een mooie vakantiewoning geboekt te hebben voor een redelijke prijs. We hadden ook best wat noten op onze zang hoor, eerlijk is eerlijk. We wilden dit wel en dat niet. En bij dat niet hoorde dan vooral geen dagen rijden en op tijd terug zijn voor Linda haar verjaardag. En als het meezit is dat allemaal gelukt.

Maar voor we vertrekken moet er nog wel wat gedaan worden. Eén van die klussen was de schuur opruimen. Ik denk dat daar wel zes jaar lang van  alles is neer gezet, soms ook wel wat is verdwenen, want zo groot is die schuur nu ook weer niet. Maar echt, mijn fiets paste er nog maar nauwelijks in. Er moest nu toch echt wat aan gaan gebeuren. Dus heb ik gisteren ijverig, samen met Linda, de schuur leeggehaald en alles uit gezocht. De lege vuilnisbak is nu tot de rand gevuld met dat wat men al die jaren heeft bewaard en waar je geen bal mee kan. Alles wat ik de laatste jaren niet nodig heb gehad en ook voorlopig niet denk te gebruiken is weggegaan. Er staat nu achterin nog een doos en een mand die Linda meeneemt naar de verkoop en als dat niets wordt gaat het richting kringloop. Ik heb genoeg kleine vaasjes en prullen. Dus dat kan sowieso weg. En moet je eens even kijken hoe netjes het bijgebouwtje nu is….

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en ook hoe netjes het nu weer allemaal in de kast staat.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Er is maar één plek niet opgeruimd en dat is bovenop de kast. Daar liggen een aantal zware dingen zoals een fietsdrager. Een mooi ding, maar mijn fiets past er niet op. Dus eigenlijk kan hij op marktplaats maar als er iemand is die een goed bod doet mag die hem komen halen hoor 🙂 Moet hij/zij wel even helpen het gevaarte van de kast af te tillen.

Als je zo aan het opruimen bent vind je ook nog wel eens iets.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En wel heel veel zakjes zaad. Hoe lang ze als in de schuur liggen, geen idee, maar ik strooi ze vandaag of morgen wel uit in de tuin en wie weet wat voor mooie bloemenpracht er nog uitkomt.

Wat ook altijd leuk is, is de vakantie-voorpret. Neuzen in de boeken wat er zoal te beleven is. Al werkt de bibliotheek daar niet echt aan mee. Veel boekjes over Wenen en geen eentje over Tirol of Oostenrijk in het algemeen, dat was wel jammer. Maar we gaan nog niet dus het kan nog komen. We blijven er kijken. Wat ook leuk is, is uitzoeken wel handwerkje er mee gaat. Want ja, er moet natuurlijk wel het één en ander aan huisvlijt mee. Zo heb ik een aantal bollen katoen gekocht voor een omslagdoek.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Een leuk patroon erbij gezocht,

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

en er kan gehaakt worden. Moet ik alleen niet vergeten nog even de juiste haaknaald erbij te leggen. Want ja, anders komt het nog niet klaar.

Verder zingen we momenteel veel het liedje ‘Old Mac Donald had a farm’ voor Ryan. Bij elk dierengeluid ligt hij echt dubbel van het lachen en kraait hij het uit. Dus… als je dan dit patroontje

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

tegenkomt op Pinterest snap je wel wat er als borduurwerkje mee gaat. Alleen nog even de juiste maat nakijken en de kleurtjes DMC bij elkaar zoeken. Maar ook daar heb ik nog even de tijd voor, dus ook dat komt vast goed.

Nog even iets wat niets met vakantie te maken heeft maar wel met babytjes: We waren afgelopen zondag op kraamvisite en daar moest natuurlijk ook een spiegel voor mee. Zo is hij deze keer geworden…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En nu ik de spiegel zo op de foto zie heb ik volgens mij een fout in de naam gemaakt, de u vergeten… o jee, dat wordt een nieuwe maken…. zo dom… Ook mijn controleuse heeft het niet gezien, dat troost. Volgende keer wacht ik toch maar op het geboortekaartje…. 🙂

 

 

 

 

 

 

Geen reacties to “voor de vakantie”

Geef een reactie

