decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

licht!

Ik geloof niet dat ik een grote mopperkont ben in het verkeer. Soms, als ze de bocht weer eens zo afsnijden met de hoek omgaan, dat ik zeg dat ze hun rijbewijs opnieuw moeten gaan halen en moeten leren een bocht netjes te nemen, maar verder. Wel maak ik regelmatig een opmerking over de lichten in het verkeer. Helemaal nu ’s avonds op veel snelwegen de verlichting uit is.

Mijn autootje heeft deze week heel wat kilometers gemaakt. Het probleem wat ik steeds had met het schakelen konden ze bij de garage niet vinden maar.. ja ja… ze hebben het autootje toch maar even aan de computer vast gemaakt en helemaal gereset. Misschien dat dat dan toch wat oplevert. Wat oplevert…. ik durf nu weer in te halen en het autootje schakelt keurig. Goede leer voor een volgende keer, al hoop ik niet dat die nu nog komt.

Maar, wat ik al zei, het autootje heeft kilometers gemaakt. Daarbij kreeg het heel wat regen over zich heen. Op de terugweg van Schagen naar Ermelo hebben we ook de dijk gepakt en niet de route ‘over’ Amsterdam, omdat daar alles al vaststond door de regenbuien, zei de verkeersdienst. De dijk ging prima. Weinig verkeer en veel van dat verkeer had het licht niet aan. De sukkels…

Vrijdag mocht het autootje mee naar Rijswijk. En ondanks de heel harde wind, vooral daar, reed het autootje prima. Ik waaide niet eens van de weg weg. Helemaal blij. Alleen, op weg naar huis, kreeg ik allerlei lichtsignalen. Wat kan er nou toch aan de hand zijn? Nee de handrem staat er niet op, dus ook geen rookslierten achter me aan (heeft een tante ooit gehad). Ik heb me werkelijk van alles af zitten vragen wat er nu toch kon zijn. Zo toch even een Parkeerplaats pakken om te zien wat er nu toch is… alleen, die parkeerplaatsen zijn langs de A12 dun gezaaid.

Tot het echt donker werd op de snelweg…. toen was die parkeerplaats ook niet meer nodig….bleken mijn eigen lichten niet voluit aan te staan… Ik heb een heel mooi knopje waardoor de lichten automatisch uitgaan als je de auto uitzet. En in de garage zijn alle knopen uitgezet. Dus ook die van het licht. Heb ik dus al dagen zonder licht gereden. Ja ja, en dat moppert op mede weggebruikers…..

Mensen die me geseind hebben, dank jullie wel. Volgende keer zal ik als eerste naar mijn lichtknopje kijken en me daarna pas van alles in mijn hoofd gaan halen. Bedankt!

 

Geen reacties to “licht!”

Geef een reactie

