decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

op naar de verrassingsdoos

Sinds een paar dagen is mijn kleinzoon behoorlijk ziek. En zoals dat met kleine kinderen gaat liep de koorts al snel naar boven de 40. Dus Linda de Huisartsenpost gebeld en ze kon gelijk komen toen ze hem hoorden ademhalen vanaf haar schoot. Bovenste luchtweginfectie. Paracetamol en doorgaan met de zoutwateroplossing. Is het met een paar dagen niet beter dan even naar de huisarts.

Nou het ging absoluut niet beter en gistermorgen had hij al hoge koorts. Dus heeft Linda de dokter gebeld en mocht hij ook (bijna) gelijk komen. Blijkt er ook een fikse keelontsteking te zijn. Dat vermoeden hadden we al want eten en drinken wil hij niet. Het gaat maar met heel kleine slokjes ook naar binnen en het gebeurt regelmatig dat de hap of slok er weer helemaal uitkomt. Ryan hangt ook als een ziek vogeltje tegen je aan. Maar naar bed wil hij nog steeds niet. Hij brult het hele huis bij elkaar als hij overdag in zijn bedje wordt gelegd. dus…. heeft oma gisteren drie uur met een slapende man ongemakkelijk op een bureaustoel gezeten. Wat je al niet overhebt voor je kleinzoon 🙂 Maar… eerlijk is eerlijk, ik heb het met liefde gedaan. Alleen…Laat ik nu juist met Linda afgesproken hebben dat ik boven wel thee maakte. Want als de trap kraakt zit die kleine man al rechtop in zijn bedje van hé ik mag eruit. En even slapen is nu juist zo goed voor hem. En waarom ik hem niet al slapende plat gelegd heb? Hij hield mijn shirt zo stevig vast dat ik hem gewoon niet neer kon leggen zonder hem wakker te maken. Dat heeft Ryan toch weer goed bedacht.

Toch is er tussen de ik-wil-op-schoot-zitten en even-spelen nog ruimte geweest om mijn kleine borduurwerkje af te maken.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu nog even bedenken of ik het ga inlijsten of er een leuke quiltrand omheen ga maken. Ik ben bang dat het dat laatste wordt. Het patroontje heb ik via Pinterest en ik heb echt geen flauw idee van wie het is. Sorry!

En dan ga je nadenken over nog iets kleins…. althans…. tot je op de zolder een doos tegenkomt waarin ook nog iets te borduren zit.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dat krijg je als je aan het opruimen slaat. Dan vind je nog eens wat. Ik heb de box nog niet opengemaakt maar, als ik het stofje zo zie wat er bij zit, is dit van de beesten in het bos. Kleine borduurwerkjes waarin ook een bijzonder knoopje verwerkt is. Volgens mij moet ik nog één of twee blokjes borduren en dan kan er een quiltje van gemaakt worden. Een lapje stof zit er al bij. Ben benieuwd of dit nog voor de vakantie af komt.

 

 

 

Geen reacties to “op naar de verrassingsdoos”

Geef een reactie

