decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Zichtbaar?

Ik heb geen flauw idee wat ik nu wel of niet heb gedaan, maar zie hier, ik ben weer te lezen. En dat lezen is dan op mijn pagina waar dit stukje getypt word. Ik begin natuurlijk met het grote reclamebord wat Linda zag staan. In de aanbieding… maar is dit wel zo’n mooi aanbod? Oordeel zelf 😉

2014-05-22 11.09.47

 

Fijn hoor, dat het nu ook zichtbaar is hier. Nou ja, het blijft nog even afwachten of dat ook zo is als ik het geheel straks ga publiceren. Want dan kan het best andersom zijn, ik kan het lezen maar jullie niet. Tja, dan zou ik het ook niet meer weten hoor.

Goed, terug naar mijn creatieve activiteiten. Vandaag hebben we bij de CES weer de schikkingen bedacht voor Hemelvaartdag en voor de Pinksteren. Morgen zal ik nog even helpen met schikken, met Pinksteren ben ik er even niet bij. Maar als het meezit kun je onze bedenksels wel terugzien op de fotogalerij van http://www.gknermelo.nl Kijk dan onder het kopje schikkingen Immanuelkerk.

Verder ben ik voorzichtig begonnen met het doorquilten van de huisjesquilt uit 2012. Ik ben bang dat lang niet alle steekjes even groot worden, maar ik doe mijn best om het allemaal zo goed mogelijk te doen. Ik ben er wel achter dat met de hand doorpitten echt topsport is. Waar had ik dat al eens eerder gehoord? Want na twee horizontale rijen had ik al een zere duim. En middelvinger, omdat de naald er steeds inzat. Daar moet vast nog een eeltkorstje op komen 🙂 Ik heb prachtige vingerhoedjes alleen kan ik er zo slecht meer werken. Maar als ik steeds een klein stukje doe moet het quiltje ooit eens afkomen. En dan hangen er nog meer quilts te wachten. Maar als het even kan ga ik die met de machine doorquilten.

Verder heb ik hard gewerkt aan een cadeautje. Maar aangezien de ontvangster de blog ook leest kan ik dat nog niet laten zien. Zo jammer. Als ik het niet vergeet zal ik dat binnenkort nog eens laten zien.

Andere cadeautjes zijn inmiddels uitgedeeld.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

De spiegel van Jonathan had ik twee jaar geleden al gemaakt, alleen, die heb ik netjes in de kast terug gelegd. En nu pas kwam ik hem tegen. Erg hé? Maar ik heb hem, met een kring getuigen erbij, toch nog overhandigd. Gelukkig vonden de ontvangers het nog wel erg leuk. Excuses werden aanvaard. pfff… pak van mijn hart. Ondanks het feit dat de de jongensspiegels alle drie een treintje hadden, waren ze toch allemaal helemaal uniek en anders. En dat is ook de bedoeling van een cadeautje wat je zelf maakt, toch?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En dan hangt inmiddels ook het bovenstaande quiltje te pronken in mijn huiskamer. Dit is echt een heel eigen ontwerp, maar wel met hulp van Greetje Hein. Zij gaf een cursus bloemen maken en gaf ons de handvaten hiervoor. Puntjes zetten en bloemen tekenen. Zo leuk om te doen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Dit was het uitgangspunt voor de rest van de quilt. Ik ben begonnen met het maken van stroken van blokjes. Het moest toch iets meer uitstraling krijgen, dus glimmend organza erover gespannen en het geheel met de zelfde bloemen doorgestikt. Maar dat vond ik nog te saai. Het heeft toch wel even geduurd voor ik zeker wist hoe ik dit nu moest afmaken. De stengels en de blaadjes zijn er per stuk opgezet. Eerst de stelen, toen alle blaadjes.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Maar ja, daar moet toch ook wel iets mee gedaan worden, dus één blaadje naar beneden laten wijzen waar de dauwdruppels aan komen te hangen. De bloemen hadden een grote krans van kraaltjes. Die heb ik er toch weer afgehaald en overal een kleiner kransje kralen opgemaakt. Dan alle kleine blauwe kraaltjes in de bloemen genaaid en de dauwdruppels aan blaadjes en stengels gemaakt. En zo hangt nu een prachtig bloemenquilt aan mijn buis. Inmiddels zit er een ander stokje in en ben ik nog opzoek naar twee heel grote houten kralen die op het stokje passen. Dan is het pas echt af. En die kleine kraaltjes, die zijn pas zichtbaar als de zon er op schijnt of als je er dichtbij zit/staat.

 

 

Geen reacties to “Zichtbaar?”

Geef een reactie

