decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Gaapdag eindigt spannend

We kwamen niet echt op gang, gisteren. We wisten niet echt wat te gaan doen, dus reden we dan toch eerst maar naar Landeck voor de Informatie en voor wat kleine boodschappen. Daar kom je niet zo maar op een doordeweekse maandag, nee, er was een umleitung in het dorp en via de twee-toren-kerk reden we naar de één-toren-kerk. Wat een mazzel dat Carin reed, want ik verdwaal dan echt, zelfs hier met een kleine hoeveelheid aan straten. En er stond alleen maar een blauw  bord met een pijl. Meer niet.  Maar door Carin kwamen we ook in Landeck aan. We hebben de auto bij de Lidl in de garage geparkeerd en zijn naar het centrum terug gelopen. We herkennen gelijk wat punten op de route. Leuk is dat toch. Pas één keer geweest en je weet dat de schoorsteen van de chemie is en dat het kleine puntje aan de andere kant het slot moet zijn.

Bij de Informatie werden we prettig geholpen. Het meisje dacht met ons mee en haalde nog veel meer tevoorschijn dan dat we zelf al bij elkaar gezocht hadden. Buiten gekomen hebben we even vluchtig op de kaart gekeken en zijn toen eens de andere richting op gelopen. Via de loopbrug kwamen we aan de andere kant van de Inn en daar zijn we naar boven geklommen. Mensenlief wat is het hier af en toe steil! Mijn kuiten waren nog niet genezen van zondag of hup, klim je al weer een berg op. Maar het was de moeite waard. Het uitzicht op de stad was prachtig. Daar zijn ze zich ook zeer van bewust want overal kom je bankjes tegen. Alleen zo jammer, als je daarop zit zie je…

Spannend uitzicht, hè? vind je ook niet? 🙂

Gelukkig kan het altijd beter, zoals hier bij de kerk waar we naar toe geklauterd zijn.

Als je wilt kun je hier nog door het groen heen kijken. Nou ja, een kapmes mee zou nog slimmer zijn.

Die kerk hebben we bereikt via allerlei kleine paadjes en achteraf kronkelweggetjes. Zo hier en daar hebben we ook staan twijfelen welke kant van de splitsing we zouden nemen. En weer was daar Carin die de juiste weg te pakken had. Ook stond er een bordje die ons de goede kant op wees, maar ja, toen hoefden we nog maar één paadje op te klauteren.

Volgens ons is de kerk niet echt meer in gebruik. Het ziet er allemaal wat haveloos uit en ook het gras mag nodig gemaaid worden. Of laten ze het staan vanwege de bloemenpracht? Wie het weet mag het zeggen.

En dan gebeurt het… spetters. De donkere wolken hadden zich al even samengepakt boven onze hoofden maar nu kwamen er ook dikke vette druppels uit. Zo jammer. Carin zag een sluiproute naar beneden en die hebben we dan ook genomen. Goed voor het oefenen van de kuitspieren want ook dit paadje was zo steil dat je er voetje voor voetje af kon. Althans, dat gold voor mij. Beneden gekomen bleken we vlak bij de auto te zijn. Dus gelijk maar even de boodschappen gedaan die gedaan moesten worden en terug naar het huisje. Toen we de parkeergarage uitreden spetterde het nog iets, of was dat meer opspetteren, maar de weg naar huis werd zonnig afgelegd. Thuis hebben we de tafel en de stoelen in de zon gezet, brood en melk gepakt en lekker buiten gegeten.

Nou ja, lekker. We gingen een Oostenrijks broodje proberen.

Vooral de witte ‘kruiden’ waren erg scherp van smaak. We hebben het netjes opgegeten, maar daar blijft het bij. We kunnen sowieso de smaak van de Oostenrijkers nog niet waarderen. We hadden een potje ‘saus’ gekocht voor op de wrap. Oostenrijks recept! Yek, wat was de inhoud vies. En wat fijn dat ik eerst even geproefd heb voor ik het op de wrap ging smeren. Carin dacht eerst dat ik een geintje maakte, totdat ze zelf geproefd had. De vieze-bekken-galerij heeft er weer twee nieuwe gezichten bij.

De rest van de middag hebben we besteed aan het lezen van de folders. Nee, niet buiten. Het spetterde wel, het spetterde niet. In de zon is het heerlijk, tot er een wolk voor schuift. Dan is het gelijk koud en vooral de wind is op de berg stevig en behoorlijk fris. Heerlijk voor in het zonnetje, maar zo koud als de zon dus weg is. Binnen maar verder. En wat zijn er veel leuke dingen te ondernemen in de buurt. Even afwachten wat het weer doet, al is het zo dat als het hier regent het aan de andere kant van de berg makkelijk droog kan zijn. Volgens mij stond er vandaag een waterval op het programma, maar pin me er niet op vast. Want we moeten niets, alles mag… nou ja alles….

Tot nu toe is het niet spannend geweest…. dat begon ’s avonds. In het donkere bos,

IMG_3355 (foto is vanmorgen bij daglicht gemaakt)

aan de overkant van de Inn licht een lichtje op…. het flikkert wat. Wat moet daar nu zijn. Dan is het lichtje weer even weg, dan komt het weer tevoorschijn. Zou daar dan toch ook een weg lopen? Lijkt me sterk, maar ja, alles kan. Het blijft een poosje donker op de berg en dan begint het geknipper weer. Om daarna weer een tijd uit te zijn. Als we zo rond kwart over tien, na de zoveelste gaap die dag, ons bed op gaan zoeken lijkt het wel of het licht signalen afgeeft. S.O.S. weet ik inmiddels, maar dat straalde het lichtje niet uit. Wij alle lichten uitgedaan en blijven kijken. Blijken er schuin rechts onder ons ook lichtjes te staan. Op een enkele auto na, die voor het eigen huis gaat parkeren, is er niets te zien of te horen. Ja, de Inn of de waterval, wat dierengeluiden, maar verder doodse stilte. En weer knippert het licht. We hebben niet het idee dat dit op onze hoogte beantwoord wordt, maar het was inmiddels veel te koud om dat buiten uit te gaan zoeken. We hebben na tig minuten gedacht: zoeken jullie het maar lekker uit met je lichtjes, gaap, wij gaan slapen, gaaaaaap!

Geen reacties to “Gaapdag eindigt spannend”