decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Hoeken

Het behangen van de hoeken bij Carin ging niet al te best. We hebben hevig staan puzzelen hoe je uit een baan behang zowel horizontaal als verticaal die hoek moest nemen. Nou is een rol behang wel iets rekbaar maar zo dat je zowel van links naar rechts (of andersom) en van boven naar beneden papier hebt, nee, dat lukt niet. Dus die hoeken waren alleen met extra stukjes te plakken. Jammer, maar dat kan echt niet anders. Of is er iemand die daar een oplossing voor heeft? Dan hoor ik dat graag. Voor over zeven jaar, als ze weer wil behangen 😉

IMG_7718

 

Maar er zijn meer mensen die moeite hebben met de hoek omgaan. Automobilisten bijvoorbeeld. Ik had gisteren bijna niet na kunnen vertellen toen de zoveelste automobilist dacht dat je via de andere rijbaan dan je eigen, de hoek om kon gaan. Ligt dat aan mij, ben ik een zeur, of leert men tegenwoordig echt geen bocht meer sturen, want het gebeurt wel heel vaak dat je in de remmen moet bij de hoek. Althans, als ik hier door het dorp rij wel. En dan maakt het niet uit of je met de auto of met de fiets er aan komt. Men snijdt de bocht gewoon af. En af en toe levert dat doodenge situaties op, zoals bij de school op de hoek. Gelukkig gaat het nog steeds goed…..

Ook met quilten heb ik ook vaak last van de hoekjes. Hoe doe je dat ook al weer? Eigenlijk moet het netjes met een puntje, maar dat lukt me al helemaal niet netjes. Dus doe ik het recht en ziet het er zo keurig uit, maar ooit, ooit snap ik vast hoe je de hoek om kunt met een puntje in de quiltrand. De filmpjes nog maar eens bekijken….

Hoekjes borduren gaat prima, maar om ze dan recht op de foto te krijgen is dan weer vers twee. Kijk maar eens bij de tractor, dat ligt ook niet echt recht. Komt vast door de ronde vormen van de zitting van de bank 🙂

IMG_7711

Eigenlijk zijn het meer kromme lijnen dan afgesneden hoekjes. Daar heb je helemaal gelijk in, als je dat al dacht. Maar goed. Op het originele patroon staat er een muisje voor de tractor. Ja, een muis, vogels pikken wel op de landerijen, muizen zie je niet zo veel. Ze zullen er zeker wel lopen, hoor, want graan vinden ze vast erg lekker. Maar  ik heb gepuzzeld en getekend enz enz om er een vogeltje te krijgen. Volgens Carin lijkt het ook wel op een vogeltje.

De onderste twee rijen zijn nu gevuld met borduurwerk.

IMG_7712

En het gras voor de schapen van april is ook al klaar. Althans, als ik me nergens vertelt heb, want ondertussen heb ik wel een film op tv zitten kijken. Eigenlijk gaat tellen en kijken erg moeilijk samen, dus nu maar duimen dat het goed is. Ach, anders halen we het hoekje gewoon weer uit….

Gisteren was er weer Fête de la Musique in het dorp. Wat is dat toch altijd leuk. In alle hoeken en gaten langs de Stationsstraat hoor je muziek. Er was een kleine kunstmarkt op de parkeerplaats bij de bank en op de achtergrond hoor je dan Excelsior prachtige muziek n.a.v. de Olympische Spelen maken. De Hodgepodge muzikanten had ik ’s morgens al staan beluisteren. De muziek van de middag vond ik minder Iers maar nog steeds erg leuk. De Love Hendels brengen een leuke muzikale show. Al meende ik er minder muzikanten te tellen dan vorige jaar, het klonk nog steeds goed. En het blijft lachen als ze midden op een warme zomerdag Jinglebells gaan spelen. De verscheidenheid aan stijlen is gewoon leuk. Ik vond het weer prima georganiseerd en van mij mogen ze dit nog jaren blijven doen.

Geheel onverwacht zat ik ’s avonds in het theater van Harderwijk. De dochter van mijn vriendin had daar een uitvoering van de dansschool waarbij ze danst. Natuurlijk wil ik mee. Dat is altijd leuk. Ik krijg dan ook zin om mee te doen, bijvoorbeeld bij de dertig-plus-groep, maar dat zal ik mijn arme botten toch maar niet aandoen. Kunnen ze mij straks in een hoek leggen, zo niet erger, nee laat maar, ik kom wel kijken. Lijkt me veel verstandiger.

 

Geen reacties to “Hoeken”

Geef een reactie

