decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Zo saai! ;)

Zo schrijf je elke dag een blokje, zo zoek je naar even een momentje tijd om een blogje te maken. Het lijkt wel een reclameslogan, maar zo is het gewoon momenteel. Oppassen is leuk, maar ook heeeeel vermoeiend. En naast het oppassen blijven de gewone taken ook gewoon liggen en doe je die in de paar minuutjes die je over hebt als de kleine man even een tukje doet, als hij dat al doet. En als ik nog moed heb om het te doen 🙂

Mijn kleinzoon kan echt uren spelen met niets. Een ring van de toren, een balletje uit de rollator, blokjes van de Duplo. Hij bekijkt ze, stopt ze in zijn mond, laat ze vallen, gooit ze weg en kruipt er achteraan. Sinds gisteren heeft hij ontdekt dat je ook best wel zo een paar stapjes kunt lopen. Rond de tafel ging goed. Achter de stoel of de speelgoedton gaat het ook prima, de rollator en het paard hebben vaak iets meer haast dan hij, dus dat is iets moeilijker bij te houden, ook al gaat ook dat steeds beter. Maar los staan en dan een paar stapjes doen is best moeilijk. Ach, ook lopen leer je met vallen en opstaan. Maar als je dan valt is het toch wel fijn als er iemand is die je dan even troost. Al is de schrik vaak groter dan de pijn.

Maar het is wel lekker, dat direct klaar staan, voor mijn borduurwerk, want dat schiet al aardig op, ben nu met de bovenste rand bezig. En ja, ik puzzel me suf om die weer iets anders te krijgen dan op papier staat.

IMG_8122

Voor de bovenste prent stonden ze er ook zo bij, zo saai, dus die ben ik nu aan het aanpassen. Het wordt ook een bruin schaapje wat er voor staat en de ander laat ik helemaal vervallen. Alleen moet je dan even goed kijken hoe je de poten van het achterste schaap maakt. Daar kom ik vast wel uit.

IMG_8171

De konijntjes en de eendenkuikentjes zijn ook niet volgens het kleurenschema, maar ik vond ze zo wat liever dan hele witte eendjes en de konijntjes zijn een tintje donkerder geworden. Anders hadden ze dezelfde kleur als de kuikentjes gehad. Wordt het dan zo saai van, dat blokje.

IMG_8208

Zie hier het origineel van het blokje boer en vrouw. (Nou ja, ik heb er al in gekrast, zie ik nu) En dit is wat ik er van gemaakt heb…

IMG_8207

Ik heb een kikker gemaakt in plaats van de muis en hier en daar wat kleuren en haarstijlen aangepast. Moet kunnen, toch?

Ook de stal van de paarden hebben bij het januariplaatje een totaal ander beeld gekregen als bij het originele patroon. Alles bij januari was bruin, de stal en de paarden, hier en daar wat sneeuw en dat is het. Zo saai 🙂 daar brengen we wat kleur in aan en dan wel zoveel kleur dat het van het doek afspat, natuurlijk.

IMG_8318

 

Dan zal ik nog even een totaal beeld geven van de maanden. Zo zie je hoe kleurrijk het allemaal is geworden.

IMG_8322

De kleine man slaapt nog steeds, hij was ook zo moe, dus het moet nu lukken het blogje ook te plaatsten. tot de volgende ‘vijf minuten over’, zullen we dan maar zeggen 🙂

Geen reacties to “Zo saai! ;)”

Geef een reactie

