decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Een paar pond lichter

Dat ik de afgelopen wintertijd roofbouw op mijn lijf had gepleegd, weten we nu wel. Is gewoon dom en ik klaag dan ook niet. Maar mijn lijf (nog) wel. Dus dan pak je zo’n lekker roze ‘snoepje’  en dan zakt de ergste pijn wel weg en kan je de dag wel weer aan. Alleen, nu blijken dat die fijne roze pijnstillers er ook voor te zorgen dat mensen vocht vast kunnen houden. Daar had ik eerst, leek als ik ben, de warmte de schuld van gegeven. Dus toen vrijdagavond de ballonnetjes onderaan de beentjes wel erg groot waren toch maar met de voetjes omhoog gaan zitten. Morgen weer over. Euh, nou niet dus. Zo jammer, ik ga toch eerst bloemschikken.

IMG_8396

Daarna nog even mijn vriendin feliciteren met haar geboortedag en dan pas met de voetjes omhoog. Is leuk voor het borduurwerk of voor de omslagdoek die ik aan het haken ben. Maar verder is dat balen.

Ook zondag heb ik iets gesmokkeld maar na de kerkdienst gelijk met de pootjes op de stoel gegaan. Ik had nog wel plaspillen liggen, maar ja, die zijn al wel wat ouder. Kan je dat dan nog innemen? Niet dus. Dus huisarts bellen en nu zit ik aan een kuurtje. Zoveel mogelijk de beentjes omhoog en zitten. Vreeslijk!

Dat zal mijn omslagdoek niet zeggen want er komt steeds weer een toertje bij. Ik heb een stukje aan de musical geschreven en wacht op inspiratie voor de volgende scene :). Maar wat nog het meest leuke aan dit geheel is, ik voel me ponden lichter van al die plasjes die ik naar het riool laat vloeien. Het is een kuurtje van 10 dagen dus moet je eens kijken. Er blijft over 8 dagen niets meer van me over 🙂

Ik ben trouwens nog een paar pondjes lichter geworden. Engelse ponden, dan wel te verstaan. Want ik kom steeds een schat van een beer tegen. Dat patroon moet ik ooit eens kopen. Maar als je de ponden dan zo ziet. Nu heb ik het nog nooit omgerekend en het steeds gelaten voor wat het was. Maar dan….

Dan komt er een poppenpatroon van dezelfde mevrouw voorbij. En toen? Toen was ik verkocht. Ik heb zowel het patroon van de beer Romeo

bear romeo

 

als van de poppen

poppen mary jane's tearoom

besteld. En als je dan toch bezig bent, doe het dan gelijk goed

anika en bo en bestel dan gelijk wat meer.bunny samuel

Ook deze bunny besteld. Als het dan omgerekend wordt valt het best mee. Maar ja, ik wel een paar pond lichter 🙂

Eerst nog even de lap met Old Mac Donald af borduren, mijn doek afhaken en…. er liggen nog wel wat meer projecten die af moeten. Maar ik mag straks ook vast wel een pop of beest breien. Toch?

ps: de foto’s komen van Jane’s Tearoom (meen ik dat het heet) en het zijn ook echt haar poppen en beesten. Je kan ze via Etsy of Ravely bestellen.

 

Geen reacties to “Een paar pond lichter”

Geef een reactie

