decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Effies bijbeppen

Het is al weer een maand geleden dat ik een blogje heb geplaatst. En sinds die tijd is er wel het één en ander gebeurt. Zo mocht ik een middagje op de SEH verblijven omdat men bang was dat ik een longembolie of trombose had. Dat gelukkig niet, wel een beginnende longontsteking. Dus medicijnen mee en terug naar huis. De eerste dagen voelde ik me gelijk opknappen. Maar dat stagneerde en afgelopen week, bij een controlebezoek, blijkt dat ik nog wel een paar weken moe zal blijven. Hoort er gewoon bij. Oké dan. Die vermoeidheid is dan ook de reden dat ik zo weinig gedaan heb. Ja, gelezen, stapels boeken al bij de bieb vandaan gehaald. Lekker buiten of gewoon in mijn eigen luie stoel. Er ligt nu ook weer een hele stapel klaar om naar de bibliotheek gebracht te worden.

IMG_9119

Het zijn geen diepgravende onderwerpen die ik nu lees. Maar gewoon lekker ontspannend. Hoewel ik de serie over de Amish wel heel interessant vond. De eenvoudig levende mensen die zulke mooie quilts kunnen maken. Helaas stonden er geen ‘plaatjes ‘ in de leesboeken.

Zo tussen de pagina’s door heb ik  nog wel wat creatiefs gedaan. Bijvoorbeeld Linda geholpen bij het maken van de badcape’s, die ze straks wil gaan verkopen. We hebben samen een leuk T-shirt voor Ryan’s verjaardag gemaakt. En deze leuke lange slinger was zijn bijna-jarig-cadeautje.

IMG_9104 Ryan is jarig slinger

Daarop valt te lezen dat Ryan jarig is. En ja, die moet je dan wel op tijd overhandigen, toch?

Het leuke was wel dat Ryan totaal geen belangstelling voor zijn pakjes had. Zelfs niet voor het papier, dat in vele soorten, kleuren  en maten om de pakjes heen zat. Er was maar één cadeau favoriet, een speeltafel met muziekjes. Die had Carin toch mooi voor hem bedacht. Alle knopjes werden dan ook gelijk uitgeprobeerd. En oh wee als er iemand was die ook mee wilde doen. Anders mag dat, maar nu was de tafel voor hem.

Mijn borduurwerk schiet niet echt op. Af en toe wat steekjes. Maar ik heb meer uitgehaald dan erop gezet, leek het wel.

IMG_9120

Dat komt misschien ook wel omdat ik, natuurlijk, het patroon niet helemaal volg. Ik heb afgelopen week voor mijn verjaardag een heel leuk patroon van Carin gehad met uiltjes. Dus wel weer een reden om nu eens op te schieten met dit werkje. 😉

Mijn haakwerk is inmiddels ruim over de meter heen. Nog zes a zeven toeren en dan kan ik de rand gaan haken.

IMG_9121

Maar één toer duurt zeker een half uur voor hij eraan zit. Dus, als ik goed reken,  nog ruim drie uurtjes te gaan tot de rand. Maar ik vind hem wel heel mooi worden. Ik wil hem deze winter als sjaal over mijn jas gaan gebruiken. Als het meezit heb ik dus nog even de tijd voor het weer zo koud wordt. Ik vind die twintig tot vijfentwintig graden echt heerlijk.

Dan heb ik verder zo af en toe zitten tekenen aan een patroontje voor een quiltje met trein. Ik wil kijken of je de deurtjes van de wagonnetjes dan met een paar knoopjes, rits of drukkers kan sluiten zodat de kleine man dat straks kan oefenen. Het idee zit al wel in mijn hoofd, maar ja, nu de uitvoering nog. Eigenlijk moet ik nog een paar lappen doorquilten en zo. Maar ik vind het bovendeel maken leuker dan het doorquilten. Komt omdat ik de steekjes met de hand niet zo mooi kan maken en met de machine is het best nog wel zwaar werk. Ach, wie weet, als ik in mijn hele rijke dagen kom, dat ik dan zo’n doorquiltinstalatie kan kopen waar je eigen machine oppast en die zeker ook nog eens een kamer aan ruimte kost. Zo moet je maar even blijven dromen. Trouwens, er schijnen winkels te zijn waar je zo’n machine een morgen kan huren om je quilt door te pitten. Maar die zitten helaas niet bij mij in de buurt, zo jammer. Althans, ik ben er hier nog nooit eentje tegen gekomen.

 

 

 

 

Eén reactie to “Effies bijbeppen”

  1. Je kunt hem ook machinaal laten quilten, kost een paar centen maar dan ben je er wel vanaf !


Geef een reactie

