decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

kleine beetjes aan grote werken

Het was hier wel even flink rustig, zag ik net. Bijna een maand geleden is het laatste bericht geplaatst. Nu moet ik eerlijk toegeven, ik ben wel bezig maar er is nog niets af of zo. En zo af en toe probeer ik nog een lap te verven. Zo is de rodekool lap inmiddels prachtig bruin, net als die van de bietjes. Met een pak dark koffiepads krijg je dan wel een mooie huidskleur op de stof.

IMG_1455

De kleur is zo niet zo mooi, op de foto, door de lichtval en de zon, maar er kan een pop gemaakt gaan worden. Ik ben weer druk lapjes aan het verzamelen. Zo kon ik op een onverwacht vrije maandagmorgen naar de lapjesmarkt in Apeldoorn. Nou ja, naar dat wat er van over is. Stonden daar vroeger rijen met lapjeskramen, momenteel is het echt zoeken. Of komt dat omdat het vakantietijd is? Maar goed, ondanks het feit dat er maar een paar kramen stonden heb ik toch een paar mooie restjes kunnen scoren voor mijn wijzen in de maak. Gelijk ’s middags naar de bouwmarkt gefietst voor twee rond houten, tja hoe noem je zoiets, geen latjes, stokken dan maar. Ik had nog vier blokken dus drie ervan krijgen er een gat in en dan heb ik de standaard voor de wijzen klaar.

Verder hebben we de dierentuin in Rotterdam met een bezoek vereerd. Dat was echt genieten. Genieten van de dieren, van de kids en van Ryan. (in willekeurige volgorde :))  Wat vond de kleine man de dieren leuk. Vooral als hij er vlak bij kon komen.

IMG_0088

Zoals hier bij de vissen.

De zondagmiddag in Lunteren was wederom een feestje. Met al die mensen van de Bijbelse Taferelen kan dat ook niet anders. Gezellige praatjes maken en foto’s natuurlijk. Want daarvoor was ik mee.

IMG_0978

Vele vrijwilligers uit diverse plaatsen, verzorgen daar een weekje vakantie voor mensen die ziek zijn, alleen of een partner verzorgen die mankerend is. Deze week was er een groep uit Ermelo die de zorg op zich nam. De mensen genieten dan ook echt. En omdat een groot deel op vrijwilligers draait is het voor deze mensen ook betaalbaar om er een weekje tussenuit te zijn. Voor de reguliere hotels wellicht jammer, maar ach, anders waren zij er toch ook niet geweest. Dus echt inkomsten missen ze niet.

IMG_1287

Dan was er nog Zomer in Gelderland, waar Ermelo ook aan meedeed. Niet dat ik daar erg veel voor gedaan heb maar het was wel leuk om dat van dichtbij mee te maken. Ook hier deed de groep van de Bijbelse Taferelen aan mee, vandaar ook dat kleine beetje betrokkenheid van mij. De rap van ds. Sjaak was wel heel bijzonder en gewaagd. Jammer dat het niet zo heel veel punten opleverde als gewenst. En ja, dan kan ik van achter mijn laptop wel een heleboel dingen op noemen die ik anders gedaan zou hebben, maar dat doe ik maar niet. De beste stuurlui staan altijd aan de wal.

Nog een uitje, de afgelopen week was de Apenheul aan de beurt. Een invalhulp vertelde dat je daar wel anderhalf uur kon zoet brengen. O, dat lijkt me niet zo lang. Maar we zien wel. Euh, wij hebben er heel wat langer over gedaan om alle apen te zien. Een paar keer het voeren van de dieren gezien en vooral bij de gorilla’s was dat een echte belevenis. Jambo (meen ik) die was de baas en als hij dat stukje fruit wilde eten dan bleef je daar vanaf, als andere aap. Vooral het kleine aapje moest vechten voor zijn eten. Wat het kleine ding ook best nog wel eens lukte, het afsnoepen van een stuk wortel, voor een grote broer of zus het had.

IMG_1911

 

Nog een leuk evenement was het Handwerkfestijn in Bunschoten.

IMG_1483

Daar worden afgedankte handwerkmaterialen verkocht voor het goede doel, de diabetesvereniging. En bij afgedankt moet je niet denken aan rommel of zo, nee prachtige materialen als strengetjes borduurzijde, handwerklinnen, lappen stof, patroonboeken, wol, kantklosmaterialen enz enz. Dit zijn spullen die mensen niet meer nodig hebben en schenken aan het goede doel. Soms ook een hele inboedel van een handwerkwinkel, zoals vorig jaar. De locatie van de Kastanjehof is prachtig en vooral de sapjes zijn daar erg lekker. Ik wilde wel een ijsje gaan eten, maar ik had iets te veel ingekocht om daar mee naar voren te lopen, maar ook dat zal vast wel weer erg lekker geweest zijn.

 

IMG_1250

Verder ben ik druk bezig, tussen alle uitjes door, om wat oud werk af te maken. De kleine beetjes van de grote werken, zal ik maar zeggen. Ik zal niet alle patroontjes laten zien, maar aan de paarse broddelstrook zitten inmiddels weer een aantal blokken. Nu ben ik bezig met er een blok met bolletjes op te breien. Daar moet je goed je aandacht bij houden want dat is met veel omslagen en drie steken samenbreien. Vier naalden die je niet met elkaar moet gaan verwarren.

Ook haak ik nog aan mijn omslagdoek. Niet te lang achter elkaar vanwege de vingertjes, maar nog twee toeren, schat ik, en dan kan ik aan de rand beginnen. Dan is de doek ook wel heerlijk groot. Leuk voor de winter, over mijn jas heen.

Als het even lekker weer is zit ik buiten te borduren aan mijn Old Mac Donald lap. Die schiet inmiddels ook al lekker op. En heel af en toe quilt ik mijn elke-week-een-huisje-lap een stukje door. Het wordt toch hoog tijd dat die ook eens komt te hangen.

Deze week is Carin er gezellig. We zouden die aan ‘naailessen’ besteden, maar zoals dat vaak gaat, erg veel naaiwerk is er nog niet verzet. Ze heeft wel zelf de rand van de nieuwe borduurlap gezigzagd. Dus het begin is er. Maar ja, zoals gisteren zijn we naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest. En daar hebben we het nodige ingeslagen voor gordijnen en borduurwerkjes van Carin, maar ook stof voor nieuwe kussenhoezen voor mij, weer een lapje voor de wijzen, een lap voor de muts van Ryan die ik nog wil breien voor deze winter (de onderrand is daarbij van stof) en natuurlijk ook zo maar een lapje omdat het mooi was en goedkoop (soms maar een euro per meter, omdat alle zomerstofjes er weer ‘uit’ moeten).

Daarna nog even via Den Dolder gereden en even aangewipt bij Marina’s Quiltcorner. Daar hing een quiltje met hartjes en die cursus lijkt me wel wat.  Maar ik heb nog steeds niet in mijn agenda gekeken of ik ook alle zaterdagen kan komen dan. Dom dom dom, want er is nog maar één plekje, althans…  Als dat al vergeven is, dat plekje, dan is dat gewoon omdat ik eerst eens al die andere tops maar eens op een achtergrond moet quilten. Afmaken en dan pas opnieuw beginnen. Maar de bovenkant maken is leuker dan de afwerking, vind ik.

Als ik het zo bekijk, had ik genoeg om tig berichtjes mee te vullen. Ach, zo ben je in één keer van al mijn belevenissen af.

Tot gauw…..

 

 

 

Geen reacties to “kleine beetjes aan grote werken”

Geef een reactie

