decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

De hele dag de tijd

Mijn fototoestel had kuren, daarover blogte ik al. En bij Foto Peter werd er van alles aan gedaan om dat probleem op te lossen. Zo kon ik gisteren een andere camera ophalen en het verschil van bijbetalen (duurder type) hebben we gedeeld. Perfect geregeld. Alleen, de doos was niet op de goede plek opgeruimd en moest van boven komen, de kassa werkte ook niet geheel en al mee. Ach joh, rustig aan, ik heb de tijd. Aan dit omruilen zat maar één nadeel, ik had  geen camera om de quilts op de foto te zetten. Dat moet dan maar met de mobiel, als ik echt iets moois zie.

Daarna reed ik verder naar Enkhuizen. Een groot deel na de afslag Lelystad is tijdelijk 50 km. Daar zat me toch een auto op mijn trekhaak, en ja, dan ben ik echt gemeen, dan ga ik ook precies 50 rijden. Na de afzetting schoot de man weg met een vaart van wel 130 km per uur. Dan hoop ik zo dat er een camera staat 🙂

Bij de dijk aangekomen had ik de mazzel achter een aantal auto’s nog voor een rij vrachtwagens de dijk op te draaien. Pffft… dat scheelde niet veel. Nou, eerlijk gezegd, het had niets uitgemaakt. Want vooraan reed een auto met twee fietsen achterop, daarachter nog een caddy met een aantal fietsen erin. De auto daarachter zou er zo maar bij gehoord kunnen hebben, dus de rij was behoorlijk. Toch hadden we een snelheid die ons dichter naar een camper bracht. Die reed maar 60, en dat waar je 100 mag. Dus zakte onze kilometerteller er nog eens tien naar beneden. Ach, ik heb de tijd. De camper draaide, heel sociaal,  halverwege de dijk de parkeerplaats op. Maar jongens, wat duurt de dijk lang als je er met 60/70 overheen rijdt. En anders zie je op het water nog wel eens een vissersboot of een zeiljacht voorbij komen. Maar ook daar leek het uitgestorven. Was het stilte voor de storm????

Ik kon naast de kerk nog een parkeerplaatsje vinden, dat is mooi mazzel. En de tentoonstelling had weer een paar prachtige quilts hangen. En weet je, soms is mooi niet eens het woord voor kunst. Neem nou deze quilt

IMG_20140926_120552

Echt mooi kan ik hem niet vinden, maar hij is met zoveel liefde een toewijding gemaakt dat ik hem toch prachtig vind. De kanten kleedjes liggen in een warm bedje van prachtig aangepast quiltwerk. De foto’s spreken voor zich. Het merklapje in het midden is vast al heel oud. Zoiets is toch een juweeltje, vooral voor de maakster (ik ga maar van een zij uit).

IMG_20140926_120740

Ik vind dit echt prachtig. Zoveel aandacht voor detail, heel kleine steekjes en lapjes. Echt mooi. Daar kan ik echt even van staan genieten. Net als van dit werk,

IMG_20140926_122415

Ik kon het met de telefoon niet helemaal pakken, maar al die rijen flying geese en dan ook nog in het rond, echt prachtig. En de paarse kleur kwam in het echt een stuk beter uit dan op het plaatje.

Lang niet alle foto’s zijn gelukt, waarschijnlijk was ik zelf steeds te vlug en zijn veel foto’s bewogen. Want er hing ook prachtig werk van Arnout Cosman.

IMG_20140926_121603

Zijn gezicht op Schin op Geuk vind ik echt mooi, maar ook dat grafische werk is geweldig. Echt mannelijk quiltwerk. Jammer dat de foto van het blauwe werk mislukt is want dat vond ik gewoon architectuur in textiel.

Dit is ook leuk, trouwens

IMG_20140926_122120

Het aloude tien gulden biljet. Helemaal nagemaakt en de tekst staat ook in de rand geschreven. Zo gaaf.

IMG_20140926_121026

En natuurlijk heb ik even staan kijken bij de huisjes in rood wit blauw. Dat zijn dezelfde figuren als waar mijn quiltje ooit mee gemaakt is en toch totaal anders. Zo leuk. Ook hing er een joekel van een quilt van elke dag een huisje. Helemaal handgemaakt. Geweldig.

Het voert gewoon te ver om alle mooie quilts hier te laten zien. Die kan je zelf vandaag nog bekijken in de Westerkerk in Enkhuizen. Er staan heel veel leuke winkelkraampjes waar ik nog een leuk kerstboek heb gekocht.

Na de tentoonstelling ben ik doorgereden naar Hoorn om een pakje op te halen wat voor me klaar lag. Daar nog even door het centrum gedwaald en toen terug naar Lelystad. Ik heb nog even gedacht een bakkie thee bij vrienden te gaan drinken, maar ja, dan was ik nooit voor vijven in dat winkeltje. Ik ga er binnenkort zo wel een bakkie doen. Dus toch maar door gereden. Sorry!

Ik draai achter een bus en een aantal auto’s de dijk op, richting Lelystad. O jee, een bus, nou dat wordt weer 80 rijden. Had je gedacht. De bus ging er gestaag van door, maar de auto erachter…. het schoot niet op. En al had ik wel de tijd, nog een keer met 60 terug vind ik maar niets. Goed, het werd op een gegeven moment dan toch nog 80, maar meer hebben we niet op de teller gekregen daar. Die man snapte niet dat je daar 100 mocht. en van die bus heb ik aan het eind van de dijk niets meer gezien.

In het Lelycentre aangekomen bleek dat kleine leuke winkeltje uitgegroeid te zijn tot een grotere winkel. En helaas, het bedoelde voetje had de man niet op voorraad. Maar service: hij besteld het voetje en stuurt het naar me op. Dus aan het eind van de week kan ik het al binnen hebben. Yes. Dat is zo’n voetje met wast smallere pootjes (kwart inch?)

Gisteravond heerlijk uitgezakt op de stoel gezeten met mijn nieuwe boek. Daarna Flikken Maastricht gekeken en me verbaasd dat Wolfs nog zo goed kon zingen 😉 en daarna nog maar even een trui voor Ryan op de pennen gezet. Hele dikke pennen dit keer. Dus dat gaat vast een hele snelle trui worden.

 

 

 

Geen reacties to “De hele dag de tijd”

Geef een reactie

