decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

burendag

Ook dit jaar deed ons buurtje weer mee met Burendag.   Het programma bedenkt ze samen met andere buurvrouwen en dat zag er dit jaar ook weer verzorgd uit. Buurvrouw Wilma stuurt altijd mailtjes rond met de vraag of we iets willen doen.

flyer burendag

Zo had een andere buurvrouw weer deze mooie flyer gemaakt. Oh, die hangt nog voor mijn raam, kan er nu vanaf 🙂

Op het moment dat ik met Linda samen de deur uit zou gaan gaat de bel. En ja, mijn bezoek ging toen even voor. Zo leuk dat hij even aan kwam waaien. Maar na de koffie en thee zijn we dan toch nog even de straat ingelopen. Kon nog net. En ja, natuurlijk vind je dan wel iets tussen het speelgoed. Een prachtige Sesamstraatauto voor Ryan met Ernie en Koekie als losse poppetjes erbij. Wouw, dat is mazzel hebben.

IMG_2316

En ook nog een leuk autootje van een postbode.

IMG_2319

Dit autootje heeft zelfs twee brieven in de achterbak zitten. Mijn buurjongen had ook nog lapjes in een kinderbadje zitten. Die waren nog door zijn overgrootmoeder gekocht. Maar aangezien die nu te oud is voor de naaimachine mocht hij die lapjes van oma verkopen. En ja, lapjes… dan zijn wij verkocht.

IMG_2306

Hoe kan dat toch? Nou ik heb niet alle lapjes mee genomen hoor, je moet ook nog wat voor anderen overlaten. Dit vond ik gewoon de mooiste van alle. Later bleek dat oma speciaal aan mij gedacht had bij de lapjes. Echt iets voor je buurvrouw, had ze tegen haar kleinzoon gezegd.

Ryan vond het springkussen wel erg interessant, maar ook op de kleedjes van de buurkinderen lag genoeg wat hem wel interesseerde. Toch was er maar één kraampje favoriet, het kraampje waar ze koffie, thee en limonade schonken en waar het lekkers bij lag. En vooral dat laatste. Toen de buurman Willem ook nog spekjes uitdeelde had hij er een nieuwe vriend bij.

Nu even afwachten of ons buurtje ook de gezelligste straat van ons dorp is geworden. Wat mij betreft zijn ze dat weer met vlag en wimpel geworden, maar ja, ik ben niet het beslissende comité.

Geen reacties to “burendag”

Geef een reactie

