decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Weinig creatiefs te melden

Terwijl de lucht buiten van donker naar licht kleurt,

IMG_4629

IMG_4646IMG_4651

de doos met tissues dichtbij staat,

IMG_4634

 

en Rhino al weer door mijn verstopte hoofd is gebanjerd, ga ik proberen een blogje te schrijven. Iets wat met een hoofd vol gele, groene en witte derrie niet meevalt, kan ik je zeggen. Ik zit namelijk even in een griepdipje. Mijn stem zit vast ergens verstopt in die gekleurde massa in mijn hoofd en denken valt niet mee. Dus als mijn verhaal wat warrig wordt ligt het daar aan en ik wordt niet warrig oid. 🙂

Ik weet niet hoe het jullie vergaat als je grieperig bent maar bij mij komt er dan niet veel uit mijn handen. Ik doe er uren over om mijn boodschappen te doen, loop dan tig keer door de winkel omdat ik mijn lijstje dan ook nog eens thuis op de hoek van de tafel laat liggen en ik daar weer moet bedenken wat ik ook al weer mee zou nemen. Ik lees eens een boek, kijk naar de tv (dat wil zeggen als UPC niet weer de boel stuk laat vriezen) en er komt weinig creatiefs naar voren.

Toch is mijn sjaal/col afgekomen. Ik snap nog niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Waarschijnlijk omdat het simpel recht breien was. Maar dat was ook het enige simpele aan dat ding.

IMG_4641

 

Toen ik op zoek was naar een paar warme handschoenen kwam ik deze wol bij Zeeman tegen: de Shaggy. Wouw, dat is wel leuk voor een warme sjaal of voor een col. Kleur past precies bij mijn jas. Dat is zo makkelijk als je hem aan hebt.

Op de wikkel staat dat je de wol met naalden 7 of 8 kan breien, nou die liggen nog wel ergens.  Het was even uitvinden hoe je deze wol het makkelijks op kan zetten want gewoon breiend opzetten was geen optie. Het was simpel, gewoon de lussen op de naald nemen en dan de eerste naald gedraaid recht breien. Volgende vraag: hoeveel steken zet je met zoiets op. Ik ben met 35 steken begonnen. Maar dan werd het wel erg groot. En de naalden 7, waar ik mee begonnen ben, zijn veel te dun hiervoor. Ik heb ooit naalden 10 eens uitgeleend, geen idee meer aan wie, dus op naar het dorp en naalden 10 gekocht. Ach die euro overleef ik nog wel. Weer opnieuw opgezet, nu 25 steken. Bij het breien moet je wel goed opletten en als je dan een steek laat vallen omdat alles zo van je naald glijdt kun je gewoon opnieuw gaan beginnen want het is zoeken naar een steek in een breiwerk, euh, naald in een hooiberg.

De bolletjes en naalden 10 mee naar Carin genomen. Ik had de eerste bol er bijna inzitten toen ik bij het uit de tas pakken van het breiwerk 2 naalden in handen hield en het breiwerk naaldloos in de tas zat. Balen!!!!!

Opnieuw opgezet, geen probleem, was inmiddels al de zoveelste keer want die 25 steken bleken ook veel te veel te zijn, ik zat inmiddels op 15. UITEINDELIJK is het toch een sjaal of col geworden, want op naalden 14 breien de lussen wel wat strak maar dat ging bij mij nog het beste. Ja echt, met naalden 14. Dikke stokken die een leuk breiwerk opleverden.

IMG_4640

Het is een wollig geheel geworden. Er zitten bijna 3 bollen Shaggy in en ik twijfel nog even hoe ik het geheel ga dragen. Het lijkt me wel leuk er een paar hele grote knopen aan te maken. Bij het passen heb ik ook even getwijfeld of ik dit warme ding langer zou maken en als een echte das zou gaan gebruiken. Maar a moest ik daar bollen voor bijkopen (nog niet het ergste probleem) en b, ik denk dat de sjaal dan helemaal te zwaar om mijn nek zou gaan worden, het is namelijk erg dik en het voegt zich niet zo soepel als een gewone das. Ik kan ook het uiteinde dwars op het begin zetten, dan heb je een soort col zoals in een schipperstrui. Er kan een rist aan, maar dan komen vast elke keer alle draadjes vast te zitten. Grote knopen lijken me nog het meest handig. Moet ik alleen iets bedenken dat die ook makkelijk door de knoopsgaten kunnen, want ja, die zal je moeten zoeken in deze wirwar van draadjes.

Verder wil ik nog even een paar handschoenen gaan kopen en dan een randje breien en die daaraan maken. Zo krijg ik dan weer een leuk setje dat de kou van de winter ver buiten mijn vel mag houden.

 

Geen reacties to “Weinig creatiefs te melden”

Geef een reactie

