decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Hemel deel 1

Ja, echt, ik heb gisteren echt achter de naaimachine gezeten met naast me de computer open om te zien hoe je freemotion moet doen met mijn nieuwe voetje. Ik had eerst de sterrenlagen door gequilt. Niets moeilijks aan, gewoon de lijnen volgen. De stof met de sterretjes vraagt om een andere atmosfeer  dus ook een ander motiefje. Op de site van Leah Day staan zoveel mogelijkheden en er zitten ook nog eens filmpjes bij. Handig voor leken zoals ik.

???????????????????????????????

 

Met dus de computer naast me de filmpjes met freemotion stikwerk opgezocht en geprobeerd op een proeflapje. Dat lukt bij mij lang niet zo goed als op dat filmpje. Nog eens opnieuw het voetje eraan gezet. Ja, dat zat goed. Ik had netjes de tanden naar beneden gezet. dus dat zou ook het probleem niet moeten zijn. Zou het transport gewoon omhoog moeten dan? Dat maar eens uitproberen dan.

Ik schuif met de knop terug en…. er gebeurt niets met de tandjes. Chips! Nog een keer heen en weer schuiven, nog geen beweging. Er zit misschien wat stof tussen. Dekseltje eraf, mmm ziet er goed uit. De stofzuiger gepakt en op de laagste stand alle stof eruit gezogen. Ja, het ziet er inderdaad schoner uit. Maar nog steeds geen beweging. Wat ik ook geprobeerd heb, het resultaat bleef het zelfde. Dit is balen. Nu moet hij eerst gemaakt worden en zo kan ik deze week ook niet aan mijn wijzen werken. Yek!

Dan doe ik het laagje van mijn gekleurde melkweg gewoon met de hand. En de steentjes kan ik er ook vast opplakken. Ha, weer twee laagjes af. En als ik dat laagje met de zilveren sterretjes nu eens voorzie van kleine kraaltjes en een paar sterren die meekleuren met de stof. Ja, dan is er weer een laag af. Het is straks nog wel even de vraag of ik met het doorquilten van de gele baan geen problemen krijg met het naaimachinevoetje.  Maar dat is voor dan. Voorlopig moet de machine het eerst nog gaan doen zoals het moet.

???????????????????????????????

Ik heb al een naam bedacht: HEMEL. En met het zelfde patroon maak ik ook nog een AARDE. Dat idee kwam vannacht tijdens de zoveelste hoestbui bovendrijven. Kijken of ik daarvoor nog ergens heel kleine schelpjes heb liggen, anders moet ik gaan zoeken op het strand. Oh wat erg 😉

(ps…. door het lamplicht zijn de kleuren van de onderste foto niet helemaal zoals ze in het echt zijn)

 

2 Reacties to “Hemel deel 1”

  1. Erg mooi! Wat een prachtige dingen maak je toch. Ik wens je een heel creatief en gezond 2015 toe!

  2. Dank je wel. Doe jij overigens ook hoor, mooie dingen maken.
    Ik wens je ook een heel goed en creatief 2015 toe met allen die je lief zijn.


Geef een reactie

