decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

It’s the most wonderfull time of the year

Hier kan ik nu echt van genieten. Lichtjes in de boom, kaarsjes op kasten en tafel, buiten voor het raam kleine kerstlampjes. Heerlijk. De blijde boodschap uitzingen op kerstavond. Nou ja, zingen ;), heel veel keren alleen maar meegezongen zonder geluid want de gezondheid laat nog iets te wensen over en daardoor mijn zangkwaliteiten ook. Maar, echt, het gaat gelukkig al een stuk beter. En ik geniet van mijn kinderen en kleinkind. En hoewel die alles gedaan hebben was ik wel doodmoe na 2e kerstdag. Maar het was voldaan moe. Hebben we toch weer gefikst. Toch is een dank je wel naar die drie groten en 1 kleine wel op zijn plek. Dank je wel voor de gezellige kerstdagen.

Ik was begonnen aan aarde, dat wilde ik onder hemel hangen. Ik ben al aan het quilten, maar ik vind het niet mooi. Dus dat wordt een lapje voor de prullenbak en ik ga een nieuwe maken. Deel twee komt dus nog even niet. Wat ik nog meer gedaan heb, en nu kan ik het wel showen, is een lange sjaal haken voor Carin. Een kerstcadeautje.

IMG_4779

De sjaal is zo’n tweeënhalve meter lang, is paars ‘van binnen’ en heeft een gekleurde rand van buiten. De ene kant daarvan is ook weer anders dan de andere kant. Het patroon heb ik ergens van internet geplukt maar ik kan je niet meer vertellen van welke site. Sorry, ik ben het er vergeten bij te zetten, bij het patroon. Dat doe ik meestal wel want dan kan je het terugvinden indien nodig. Ik meen dat het een gratis patroon was op Ravely. Ik heb nog even gedacht dat het niet op tijd afkwam, want met al dat hoesten ging er nog wel eens een steekje mis, uithalen en weer haken. Maar… je ziet het, het is toch gelukt. En inmiddels is de rode versie voor mezelf ook klaar.

IMG_5187

Net op tijd om het winterse weer te kunnen trotseren. Want er ligt sinds twee jaar weer sneeuw. En die twee jaar heb ik niet van mezelf hoor, dat vertelde het nieuwsbericht ons. Hier in het dorp is het ook nog maar een dun laagje, in het zuiden des lands is het veel meer. Maar toch, ik geniet vanaf mijn stoel, in mijn warme kamer, van het witte uitzicht op de tuin.

IMG_5194

En als ik nu, bijna half negen op de vroege zondagmorgen, naar buiten kijk is die witte wonderwereld er nog steeds. Kleurt de lucht prachtig en lijkt het me buiten flink te vriezen. Maar dat laatste kan ik niet staven met de temperaturen van de thermometer, is meer een kwestie van gevoel. Ik kan namelijk de thermometer niet aflezen, slim opgehangen, euh, niet dus.

Ik las vanmorgen voor het eerst over pixelhaken. Ik ga zo eens uitzoeken wat dat nu weer is. Verder is het jaar ten einde voor de randjes. En wat zie je dan mooie randjeslappen voorbij komen. Carin is ook al bijna aan het eind van haar lap voor 2014 en die is ook al zo mooi. Mijn lapje heeft de eerste randjes erop staan en toen was mijn lapje al zo goed als vol. Maar ik heb nog ergens een tafelkleed liggen en wie weet kan ik daar iets mee gaan doen. Maar dat is voor volgend jaar. Ik ga nu eerst pop Liese afhaken. Gisteravond lui in de stoel, heb ik de benen gehaakt. Carin was aan het borduren met haar randjes en ondertussen luisteren en meezingen met de top 2000. In gedachten bij een vriendin die een heel bijzonder etentje had met haar gezin en familie. Mij hoor je dus niet klagen hoor…. ik kom zo het jaar 2014 wel uit. Ik wens jullie ook allemaal een goede en rustige jaarwisseling toe en het zal wel zijn tot volgend jaar wat de blog betreft, vermoed ik.

 

Geen reacties to “It’s the most wonderfull time of the year”

Geef een reactie

