decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

afmaken

Het was even stil op de blog, niet omdat ik niets te melden had, maar meer omdat de tijd zo snel gaat en er nog zoveel dingen gedaan moeten worden. Dan schiet een blogje schrijven er al snel bij in. Ik had niet echt een goed voornemen maar ik vind/vond wel dat het tijd werd om alle onafgemaakte dingen maar eens naar wel af te bewerken. Daarbij had ik een mand vol met naai- en verstelwerk. Een naadje hier, een knoopje daar. Kleine klusjes die je snel even doet maar die toch blijven liggen. Inmiddels zijn alle kledingstukken weer voorzien van knopen of een nieuwe rits, zijn de dekbedhoezen verlengd met een instopstrook. Zo jammer dat ze ze tegenwoordig alleen maar zonder leveren 🙂 en zijn alle naadjes gedicht die er gedicht moesten worden. Die mand is leeg.

Dus kon het afmaken beginnen, want van die ‘mand’ is de bodem voorlopig nog niet in het zicht.

pa 70 2pa 71

Patroon 70 en 71 zijn inmiddels in de oranje strook gebreid. Ik had een heel leuk patroon voor nummer 72 in de rij, maar helaas, ik had denk ik toch te weinig steken op de naald staan, dus dat is uitgehaald en ik ben nu een nieuw patroontje aan het inbreien. Dat volgt binnenkort. Dit is nog niet af maar zo langzamerhand groeit ook de oranje strook en is het eerste bolletje katoen bijna op.

IMG_5343

De paarse omslagdoek is klaar. Het afwerken van alle draadjes bleef even liggen. Doch in het kader van afmaken heb ik dat dan toch ook eerst maar eens gedaan. Groot en warm. Heerlijk. Dus dat is nummer één van echt klaar.

IMG_5356

Ryan had een nachtje bij oma gelogeerd en in die nacht moest hij steeds huilen. Zere mond van het hoektanden en kiezen krijgen. Na vijf keer uit mijn bed te zijn gestapt was ik het zat. De plek naast me is leeg, kussens neerleggen en hup lekker daar laten slapen. Dat resulteerde er wel in dat Ryan lekker tegen zijn oma aan kroop en oma, niet meer gewent aan het delen van haar bed, lag dus lekker wakker. Met een grote huilbui had hij wat te drinken gekregen, je raad het al, de volgende ochtend kon oma haar bed verschonen. Want niet alleen het velletje van de kleine man was nat, maar ook zijn hemd, zijn pyjama, zijn slaapzak, het onderlaken en de beschermhoes deden ook driftig mee. Tja, zo kan je niet weg. Daar mocht Ryan heerlijk onder de douche. Alleen, de badcape wordt nu toch echt te klein, daar moet een nieuwe voor komen. en zie hier, dit is de blauwe versie en zo hieronder zal ik de grote oranje versie met piratenplaatjes plaatsen. Die plaatsjes vallen onder de noemer wie wat bewaart die heeft wat.

IMG_5367

Ik maak al een paar jaar een broek of rokje voor kinderen van een vriendin die een kamp begeleiden. Elke keer krijgen die een lap stof en daar moet zoiets uitgemaakt worden. Alle snippertjes bewaar ik weer en kijk, die kun je vanzelf weer eens gebruiken. Restjes weggewerkt en de cape is leuk opgesierd.

En dat is nog niet alles. IMG_5350

Ook de trui is af. Het vinden van de rits gaf nog even problemen maar de slimme marktkoopman in Putten had de oplossing. En zie hier. Een patroon uit een Ariadne van 1974 krijgt zo een heel nieuw elan.

IMG_5357

Ook het werkje van de regiodag in het najaar van 2014 is af. Alle puntjes kwamen ook redelijk goed uit en ik vond me zelf best een kanjer dat ik het na al die tijd af heb gekregen. Want ja, je begint dan wel vol frisse moed maar als het dan zo lang blijft liggen ben je al haast weer vergeten hoe het ook al weer de bedoeling was.  Als je nu aan de touwtjes trekt krijg je dit:

IMG_5358

Binnenin zitten allemaal vakjes waar je klosjes garen in kan stoppen of iets dergelijks. Meenemen op reis met je sieraden kan natuurlijk ook. Maar goed, ik weet het nog niet precies wat ik er mee ga doen maar leuk vind ik hem wel geworden.

Heb je nog even? Dan doe ik je het verhaal van het schaap ook nog even.

IMG_5364

 

Als Ryan bij oma naar z’n bedje gaat mag het schaap een liedje spelen. Maar helaas, het schaap hield op met zingen. Het touwtje zat vast en er kwam echt geen geluid meer uit. Wat nu. Ergens in de wolmand lag nog een muziekdoosje te wachten op een buitenkant. Alleen, die was er nog niet gekomen. De bolletjes katoen voor die buitenkant worden wel weer gebruikt, het doosje zit inmiddels in de muziek’doos’ en het schaap laat als vanouds een liedje horen, al is dit slaap kindje slaap wel iets anders in toonzetting dan het vorige doosje. Het is nog even wennen maar hij doet het weer.

IMG_5366

Inmiddels begint mijn aarde-quiltje ook ergens op te lijken. Maar nu moet ik eerst mijn huiswerk voor 4 februari afmaken. Daarover blog ik aankomende week nog een keer. Anders wordt dit een nog langer verhaal en dat zal ik jullie niet aandoen :). Dag ik ga snel achter de naaimachine zitten.

 

2 Reacties to “afmaken”

  1. Wow, je hebt veel dingen gedaan! Mooi geworden allemaal. Ik ben verliefd op de trui, herken het motief waarschijnlijk uit mijn jeugd 🙂 Ik moet mijn blog ook nodig eens bijwerken, ik ben nog steeds aan het fröbelen, maar kom er niet toe om te bloggen…. Misschien binnenkort maar eens voor gaan zitten. Maar complimenten voor al het moois dat je gemaakt hebt.

  2. Dank je Maike. En heel herkenbaar, ik moet ook altijd even gaan zitten om te bloggen. Vaak heb ik al weer afgesloten en denk ik, o ja, ik wilde nog even wat op de blog zetten, nou morgen maar. En voor je het weet is alles af en staat het nog niet vermeld. 🙂
    Of ik vergeet een foto te maken, dat kan ook nog.
    Maar zo af en toe komt er wel wat lang. Succes met je blog, ik lees het wel weer. Creatieve groetjes


Geef een reactie

