decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Top zaterdag

Je hebt wel eens van die dagen dat alles tegenzit. Alles valt en soms zelfs nog in duizenden stukjes, of je laat iets vallen en vind het nergens meer terug of… nou ja, iedereen heeft wel van die sofdagen. Het leek er dan ook vanmorgen in alle vroegte op dat ik ook zo’n sofdag zou hebben. De beschuitbus viel weer eens en ja, natuurlijk vlogen alle beschuiten eruit. Nou waren het er niet zo heel veel, maar goed, in plaats van hele beschuiten werden het dus de over gebleven stukjes opeten. Ach, het kan altijd erger.

Het ijs op de voorruit was er bijna niet vanaf te krijgen. Mijn buurman lachen, ja die heeft een stevige hand van krabben, ik aai, ik weet het. Maar de kachel in de auto hielp na verkoop van tijd mijn ruit te ontdooien en kon ik weg. Op naar de Karwei waar ik me had opgegeven voor een workshop pronkkastje maken. Een kastje in de vorm van een huis.

pronkkastje

Het duurde even voor er betaald kon worden en toen moest er nog even nagevraagd worden waar het geheel plaatsvond maar uiteindelijk kwam ik, samen met een meneer, bij de plek achter in de zaak aan. We gingen gewoon op het geluid van het timmeren af. De plankjes lagen al voor ons klaar, gelukkig, ik hoef niet te zagen, dat kan ik nooit zo netjes recht. De werktekening lag er en ook alle materialen waren netjes voor ons klaargelegd. Na eerst de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben ben ik aan de slag gegaan. Tegenover me een jongen met zijn zus, of anders een heel lieve begeleidster, denk ik. Die jongen deed alles als zijn zus maar zei hoe. Hij had al eerder een kastje gemaakt en ze hadden al zoveel ervaring dat ze wisten dat je beter eerst de achterkant kon beplakken, als je dat wilde. Nu wilde ik dat niet, dus ik aan het timmeren en lijmen geslagen. De onderkant was in no time gemaakt, het dak ging iets minder soepel maar ook dat zat er na een paar keer ingestort te zijn ineens goed op. Een extra spijkertje voor de versteviging en toen kon er gekwast gaan worden. Als je me voorlopig niet kan horen, dan komt omdat het er namelijk al snel naar de verf rook omdat heel veel anderen al begonnen waren om eerst alles van een laagje grijs, roze,  bruin, wit of aquablauw te voorzien. Nou dan kan ik het net zo goed hier ook eerst in een grondlaagje zetten. Thuis maak ik het wel af met rood en warmwit.

IMG_5614

Om even over twaalf liep ik trots de bouwmarkt uit. Mijn huisje was prima gelukt. In de auto gezet en toen nog even bij de kringloop naar binnen. Daar stond een prachtige kan met bekers, echt iets voor de CES, dus die heb ik in mijn mandje gelegd. En daarboven stond een letterbak in de vorm van een huisje. Zal ik wel, zal ik niet…. Ik vind het zo leuk, die letterbakken met kleine handwerkjes/borduurwerkjes erin. Ik ben eerst doorgelopen, ach nog meer aan de muur. En toen, toen ben ik toch bezweken 🙂 En ik ben er een partij blij mee. Het kleurtje is oud bruin en ik denk niet dat dat zo blijft. Maar goed, daar kan ik  nog even over nadenken.

En dan stond er nog één uitdaging te wachten. Een label voor de crazy quilt. Het idee had ik al lang, stond ook printklaar. Maar ja, hoe krijg ik dat uit de printer. Ik had een paar aantekeningen liggen en daarvoor moest de tekening in spiegelbeeld geprint worden. Vroeger, ja daar gaan we weer, had je een knopje in Word waarop je kon klikken en dan werd de tekst gedraaid. Maar dat knopje is nu onvindbaar. Of ik heb niet goed gezocht. Ik ben al dagen bezig om van alles uit te proberen, maar helaas, het lukt voor geen meter. Linda vanmiddag maar eens gebeld. Zo jammer, die wist ook alleen het oude knopje. Wat nu.

Gewoon grof geschut gaan gebruiken. Oef! Men neme een stuk printerpapier, spuit dat in met textiellijm (had ik gelukkig nog staan) plakt daar het lapje katoen strak op en laat het goed drogen. Dat is simpel. Dan ga je naar de printer en vogelt even uit hoe dat stuk papier er nu in moet komen te liggen zodat er op het lapje geprint wordt. Dat was makkelijk, het lapje moet naar beneden het papier boven. Dan weer de trap af om op de startknop voor het printen te drukken, weer snel naar boven en ja, na enige aarzeling begint de printer toch te werken. En en en en…. Yes! het staat er keurig op. Zucht, gelukkig, toch een label voor woensdag klaar.

???????????????????????????????

 

In de ruimte onder de naam komt nog een hart in stukken zoals de blokken ook zijn. die heb ik op de grond gelegd en net zo lang geschoven en verplaatst tot ik er tevreden over was.

???????????????????????????????

Als dan woensdag de eerste randen er tussen zitten en we de afwerkbies gaan maken dan heb ik daarna gelijk iets wat ik op kan hangen boven de bank. Want alles is dan al gequilt en afgewerkt. Mooier kan niet, toch. Dus later nog meer over deze quilt.

Tot slot nog even een foto van de breirol. Ik meen dat dit het 75e patroontje is wat er aan gebreid is.

IMG_5609

Het volgende patroontje wordt ook het patroon van Ryans nieuwe trui, alleen breien en de mol kijken gaan niet samen als je het patroon nog uit moet vinden :). Nadat ik al een centimeter of 7 had zag ik dat ik ergens twee keer dezelfde naald had gebreid en dat stond nou niet zo netjes. Dus gewoon uithalen, zuchten en opnieuw beginnen. 😉 Ach, zo blijft ik iets te doen houden, toch?

 

 

Geen reacties to “Top zaterdag”

Geef een reactie

