decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

klaar, klaar en bijna klaar

Onverwacht kon ik zondagmiddag heerlijk achter de naaimachine. Nou ja, nog een paar steekjes en toen werd het afwerken met de hand. Want het lukt mijn niet om met de machine allemaal kraaltjes en schelpjes vast te zetten. Knopen zou nog gaan, maar dit. Zondagavond moesten er alleen nog twee quiltjes aan elkaar gemaakt worden. Maar hoe doen we dat nu eens anders dan anders. Een simpel stukje stof zou de makkelijkste oplossing zijn, maar ja, zo steek ik nou net niet in elkaar. Na mijn kralenkast uitgebreid op de kop gezet te hebben ben ik beneden gekomen met staafjes en glaskralen die nog op metaaldraad zaten. En voor ik dat allemaal gesloopt had was het tijd voor ‘Boer Zoekt Vrouw’.

Maandagmorgen is voor het huis. Na beneden alles gestoft te hebben ben ik mijn kledingkast ingedoken. Want kennen jullie dat ook? Op zoek naar een shirtje ligt het op de grond in plaats dat het netjes op het knaapje in de kast hangt. Opvouwen dan maar, maar dan doe ik het werk van mijn onvolprezen hulp teniet, want alles kreukelt. Bij kringloopwinkel Noppes in Bovenkarspel hebben ze de oplossing gevonden, zeggen ze. Om alle knaapjes zitten elastiekjes. En verdraaid, het helpt echt. Dus heb ik maandag allemaal elastiekjes om knaapjes zitten wikkelen en nu hangt alles weer keurig in de kast. Ik moet nog wel de plank opruimen nu, daar is het nog niet van gekomen.

IMG_5629

 

Dinsdagavond ben ik er echt voor gaan zitten. Terwijl de meest gruwelijk misdaden over het beeldscherm voorbij komen hoor ik ze deze keer nauwelijks (sorry, ik ben geen goede politieagent ;)). Ik heb het veel te druk met kraaltjes rijgen tussen mijn hemel en aarde. Nu moet ik alleen nog de juiste stokjes en plankjes. Maar goed, ik zal jullie het eindresultaat niet onthouden…. tatatata….

???????????????????????????????

Project twee dat deze week klaar is. Aan project drie is gistermorgen ook hard gewerkt. Om even over acht uur sta ik de autoruiten (weer) te krabben. Ik mag naar deel twee van de workshop Crazy Quilten. We gaan vandaag leren hoe we de banen tussen de blokken gaan maken. Bepakt en bezakt rijd ik naar Grootebroek. Als we alle zes ons werk hebben neergelegd moeten we even de blokken bewonderen. Van prachtig blauw tot zonnig geel. Er waren bruine blokjes bij, en hoewel bruin echt niet mijn kleur is, vond ik deze toch wel heel bijzonder mooi. Zo blijkt maar weer hoe je je in een kleur kan vergissen. De mooie warm bruine tinten waren aangevuld met wat groen en dat maakte het heel levendig.

Marga en Antje leerde ons hoe we de banen er tussen moeten plaatsen, vertelde hoe breed het één en ander gesneden moest worden en later ook over de afwerking. En zo, tussen neus en lippen door, ook nog even hoe ik beter kon snijden dan ik nu deed, ergonomischer, en er blijkt op mijn machine wel degelijk een snijmesje te zitten om de draad te snijden. Zomaar aan de zijkant. Dat zit er al die jaren al en ik had geen flauw idee dat dat ronde knopje er voor diende dat je daar je draad achter kon doen om het af te knippen. Dus behalve quilten heb ik er nog dingen over mijn machine geleerd ook.

Ah, nu willen jullie het resultaat van een morgen hard werken zeker zien. Oké, kan ik wel even doen. Maar, het is nog niet af hoor. Wellicht straks nog even, al lonkt buiten ook (sneeuw en zon).

IMG_5652blog

De bovenste rij is de voorkant, op de onderste de achterkant, want ook die wordt heel vrolijk. Grote verbazing dat ik zelfs al mijn label klaar had. Nou ja, klaar… ik ben vergeten het geheel door de azijn te halen en te fixeren. Dat ga ik nu gewoon zo nog even doen met blok en al. Hoop dat dat nog lukt.

Verder wachten deze blokken ???????????????????????????????

nog geduldig in het zakje om verwerkt te worden. Dan de lange banen ertussen, de border en afwerken. Dus bijna klaar 🙂

 

Geen reacties to “klaar, klaar en bijna klaar”

Geef een reactie

