decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

geen inspiratie

Ik denk dat ik momenteel iets te veel aan mijn hoofd heb. En dan mis ik iets, namelijk inspiratie. En dat was afgelopen zaterdag heel goed te merken. Ik had voor die tijd al moeite met het zoeken van lapjes en kleuren. De huiswerkopdracht, een band maken, ging ook al niet van een leien dakje. Dus ik vreesde al het ergste. En echt, het heeft niet aan Greetje of aan de groep gelegen, verre van dat, het zat er gewoon even niet in.

IMG_5850

Het was de bedoeling met piping figuren af te werken en die dan op een lapje verwerken, al die lapjes worden een quilt. De techniek heb ik wel door maar de uitvoering was bagger. Ik wilde natuurlijk ook eerst weer iets heel moeilijks, rond een ‘ronde tegel’ werken. Dat was echt niets. Het band rafelde en het netjes rond krijgen viel ook niet mee.

IMG_5853

Het geheel bolde op en je ziet ook wel dat het onderaan niet netjes zit. Daar ga ik me dan gruwelijk aan ergeren, dus…  halve cirkels getekend, was wel op alles voorbereid, en die van een randje voorzien. Daar zit het randje beter om maar het is nog steeds niet naar mijn zin. Je ziet het hier op de foto ook, er zit te veel ruimte tussen de piping en het figuur. De band is ook al te ruim. Ik vermoed dat dit door het voetje op de naaimachine komt. Mijn ritsvoetje houdt nogal wat afstand. Ik moet eerst eens uit gaan vogelen hoe ik dichterbij kan komen en dan opnieuw starten, want echt, het is zo leuk om te doen en zo vlakken af te biezen dat het me gewoon MOET gaan lukken. Alleen weet ik nog niet wanneer, er liggen namelijk ook nog twee blokken van de levensloopquilt te wachten. Ook daarvoor ontbreekt een beetje de inspiratie.

Gelukkig gaat het met dit wel goed:

IMG_5841

Ik ben nog geen drie weken bezig met dit borduurpatroon en het schiet al ongelooflijk op. Met allerlei restjes DMC maak ik dit na. Ah, nieuwsgierig geworden, een volgende keer vertel ik meer, want ik moet nu nodig eerst andere dingen gaan doen. Sorry 😉

 

 

 

 

 

Geen reacties to “geen inspiratie”

Geef een reactie

