decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Nieuwe projecten

In, nee beter gezegd, op mijn kast staan al maanden van die ronde hoedendozen. In de grote doos past met gemak een hoed, de beide andere zijn een stuk kleiner en daar zou ik in geen geval een mooi hoedje in proppen. Maar vooruit. Ze bleken met z’n drieën te zijn en stonden ooit in de IKEA koopjeshoek naar me te lonken. Ik heb intussen ook al heel wat randen getekend om de saaie streepjes buitenkant van een mooier laagje te voorzien. En nu moet het er maar eens van komen. De uiltjes brachten me op het idee om die te gaan verwerken in de randjes die ik al sinds begin 2014 trouw elke week opsla bij Randje per week.

IMG_5905

Maar dat houdt ook in tellen, tellen en nog eens tellen. Inmiddels is het grootste gedeelte van het idee uitgewerkt in EXEL en is de lap aida geregen. De randjes gaan ook niet netjes op de rij af geborduurd worden. Ik heb er tussenuit gehaald wat paste. Of wat ik dacht dat wellicht mooier was. Brede randen op een klein stukje is geen gezicht, vind ik.

Vandaag, 14 maart, was de Regiodag van Flevoland in Swifterbant. Greetje en Marijke hebben er weer een erg leuke dag van gemaakt. Na het gebruikelijke welkom en praatje werden we aan het werk gezet. We gingen een klein werkje maken, een plattegrond/landkaart. Een lapje blauw of groen, al helemaal verwerk klaar, konden we in stukjes knippen en op een lapje vilt plakken.  Dat kon in een rechthoek maar ik heb er een vierkant van gemaakt.

00 (1) landkaart plattegrond

Inmiddels ben ik met het bijgeleverde perlégaren begonnen met rijgsteekjes langs de randen te ‘borduren’. Straks komen de huizen en zo er nog op. Nou ja, straks, binnenkort is beter gezegd. Een erg leuk werkje weer.

Tijdens de show and tell kwamen weer prachtige werkstukken voorbij. Vooral ook veel mooie tassen. Na de lunch was het tijd voor Klazien H uit Sneek. Nee, geen crimineel maar een quiltster (waarvan ik natuurlijk de achternaam niet onthouden heb) die prachtig werk maakt maar er nog smakelijker bij kan vertellen en af en toe een gedichtje van haar hand voorlas dat bij de quilt hoorde. Erg leuk.

00 (43)

Haar quilts mochten we ‘gewoon’ aanraken en goed van dichtbij bekijken. Heerlijk, eindelijk eens iemand die quilts als quilts ziet en niet als iets wat je niet aan mag raken. Al snap ik ook wel dat je op tentoonstellingen niet alle vingertjes aan de quilts kan laten voelen. Want ja, dat willen wij, lapjesgekken, toch eigenlijk het liefst. Hoe voelt het…. 🙂

Rond kwart over vier was ik weer thuis. Nog nagenietend van een gezellige dag ben ik de ravage thuis maar eens op gaan ruimen. Het ontbijtspul stond er nog allemaal. Ryan, die vannacht bij mij had geslapen, had alle auto’s weer over de grond uitgestrooid. En die lagen er allemaal nog. En dan de kruimels die de kleine boef achter gelaten had. Hij kon Klein duimpje wel zijn. Alleen hij werd netjes thuis gebracht en hoeft zijn weg niet via de kruimeltjes te gaan zoeken. Ach tien minuten later was alles weer netjes en opgeruimd. Tijd voor een kopje thee en de post. Woensdag gaan Ria en ik kijken naar de locatie voor onze ‘eigen’ regiodag voor dit najaar, dan een datum prikken en de rest bedenken. Spannend 🙂 !!!!

 

Geen reacties to “Nieuwe projecten”

Geef een reactie

