decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

hoogste tijd

Het is de hoogste tijd dat er weer eens een berichtje op de blog komt. Een paar weken geleden heb ik een virus met een moeilijke naam opgelopen en ja, dan lig je meer ziek in je bed dan dat je iets doet. En nog steeds heb ik de naweeën van. Moe en geen fut en zo. Maar dat komt vast wel weer hoor… (hoop ik 😉 )

Het is ook de hoogste tijd om nog wat van de breirol te laten zien. De oranje baan is klaar. Daar zitten twee patroontjes in die veel op elkaar lijken maar die niet gelijk gebreid zijn. Leuk dat twee patronen een soort gelijk patroon laten zien. Had ik niet verwacht.

IMG_6595

Maar er is ook al een begin gemaakt met de blauwe baan, kijk maar

IMG_6786

De foto staat weer dwars, zo vervelend maar door mij niet echt te veranderen, sorry. Maar je kunt de V-v-tes wel zien, en daar gaat het om. Dit patroon is van één van de truien die in een boek over Visserstruien gaat. zo leuk om dat te lezen ook.

01b blok 80 en 81

Inmiddels is ook het 82e patroon ingebreid en vordert 83 ook gestaag. 82 is een patroon van een beanie uit de Anna van maart 2015.

De hoogste tijd…. is het ook dat chauffeurs op de weg hun verlichting beter nakijken. Wat een gekken heb je op de weg rijden. En dat soms met maar een klein beetje licht. Gewoon eng en gevaarlijk. Voeg daar het idiote invoegen bij of het op de verkeerde baan blijven rijden dan snap je wel dat het de hoogste tijd wordt dat die mensen eens opnieuw les gaan nemen 😉

Over les nemen gesproken. Het is de hoogste tijd dat jongeren verkeerslessen krijgen en dat er aan ze getoont wordt wat er gebeurt als er een trein over je heen raast. Vanmiddag, kreeg ik geen voorrang van twee opgeschoten knullen op de fiets. Veel geschreeuw maar de regels lapten ze aan hun laars. slingeren konden ze als de beste en precies op de maat van het geluid dat uit een van de tassen van de jongens kwam. Muziek kan je zo iets niet noemen ;). Nou is mij altijd geleerd dat je voorrang krijgt en dat je het niet neemt, dus het ongeluk bleef uit (gelukkig). Maar wat schetst mijn verbazing dat één van de jongens vlak voor de sneltrein door de gesloten overwegbomen slingert. Het hart van de machinist is waarschijnlijk nog van slag. Anders het mijne wel. Gelukkig deed zijn maat dat niet want die had het zeker niet na kunnen vertellen omdat die er steeds vlak achter fietste.

Ik had ook nog graag even gemeld dat het de hoogste tijd was om je naar de handwerk en quiltbeurs te spoeden om daar de kraampjes te bezoeken maar vooral ook om daar de prachtige quilts te bekijken die daar hingen. maar ja, dan had ik hier toch eerder een berichtje moeten plaatsen want de beurs is inmiddels afgebroken, vermoed ik.

???????????????????????????????

Met wil van Dijk, de maakster van deze prachtige quilt, hebben we een poos staan praten. Er hing veel werk van de groep Samen Lappen en het ene werkstuk was nog mooier dan de andere. Het lijkt me toch wel gaaf om zo samen te werken in een Bee. Elkaar te inspireren en te helpen en met elkaar mee te leven en zo. Mijn jongste dochter vond het dan ook de hoogste tijd om dan zelf maar zoiets op te gaan zetten. Nou wie weet, ooit eens 😉

En dan is het nu de hoogste tijd om dit kleine blokje weer te sluiten. Niet omdat ik niet meer te vertellen heb hoor, want er is altijd wel iets wat ik beleef. Maar het is de hoogste tijd om in mijn mandje te kruipen. Morgen weer een drukke dag voor de boeg. En erg veel meer dan een steekje breien heb ik de afgelopen week ook niet gedaan…. de hoogste tijd dus om daar verandering in te gaan brengen. Op de beurs weer inspiratie genoeg opgedaan 🙂 Dus wie weet… in de volgende blog…

 

 

 

Geen reacties to “hoogste tijd”

Geef een reactie

