decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

golven

Het leven bestaat uit golven. Net als bij het water gaat alles op en neer. De ene keer zijn de golven hoger dan de andere keer. Zo is het ook met de temperaturen. Zo is het kil en koud en nat en komt de temperatuur net boven de 10 graden uit. Snak je om lekker buiten te kunnen zitten in het zonnetje. 😉

En nu, zo maar uit het niets, schijnt het zonnetje (en hoe) en staat de buitenthermometer op 40 graden,

IMG_0003

en die grote jongen staat al de hele dag in de schaduw. En weer snak ik om lekker in de zon te kunnen zitten, maar helaas, nu is het me weer veel te warm. Het is ook nooit goed :). En hoewel het hier in de kamer zo’n dertien graden koeler is dan buiten, nog komt er niet veel uit mijn handen. Ik heb mijn boek maar uitgelezen, me verbaasd en opgewonden over zo’n verschrikkelijk stel ouders die de kinderen mishandelen en uitbuiten. Vader omdat hij de baas is, moeder omdat ze het allemaal maar laat gebeuren. Gelukkig eindigde het verhaal goed.

Verder brei ik af en toe een paar naaldjes. Ik heb inmiddels mijn honderdste patroontje erin gebreid. En er staan nog veel meer patroontjes te wachten. Maar goed ook want ik moet nog een aantal banen maken.

IMG_0007

Wisten jullie eigenlijk al dat ik al met de paarse baan was begonnen? Volgens mij niet. Nou bij deze dan en patroon 101 heeft de eerste naalden er ook al weer op zitten. Gisteravond zat het wel lekker buiten. Computer op tafel en maar steekjes breien volgens het patroon op het scherm. Op een gegeven moment was het breien op gevoel, zo donker was het al. Tja, dan wordt het toch echt bedtijd. Niet dat je daar naar uitkijkt als het buiten niet onder de twintig graden zal komen. Boven was het heerlijk koel, dat viel niets tegen. Ramen tegen elkaar open en ik heb heerlijk geslapen. Voor acht uur had ik al een heleboel klusjes gedaan. In plaats van rustig aan opstarten maar eens snel begonnen :). Ach,,,, moet voor een keer kunnen, toch? Ik hoorde vanmorgen dat veel meer mensen zo de dag begonnen waren.

Hoor net dat het de warmste dag is en nacht was in juli sinds men begonnen is alles te noteren. Sidderende hitte en kans op een onweersbui. En dan gaat het morgen weer gewoon warm verder en voor zaterdag staat er ook weer veel hitte op het programma.  Het woord van de dag is record. Hoe is het mogelijk.

Gisteren in de kringloop nog een paar mooie katoentjes gescoord voor de regiodag. Daar kan ik natuurlijk nog niets van laten zien. Dat moet nog even een verrassing blijven voor alle mensen die onze regiodag in oktober komen bezoeken. Alleen, nu moeten al die lapjes nog vliegertjes worden en een quiltje. Ook wat lapjes kunstbont meegenomen en bolletjes glimmende katoen. Wat ik daar mee ga doen weet ik nog niet, ik bewaar ze nog even.  Ook lagen er nog een paar leuke boeken die ik nog niet had. oa Eentje van Katin Pieterse met kinderquiltjes. Leuk! Verder ben ik voor het Quiltnieuws op zoek naar een recept van de Veluwe. Ik kreeg al twee lekkere tips. Nu maar hopen dat ik het recept van de ‘aangever’ mag gebruiken. Gelijk een mailtje naar die site gestuurd, maar ik heb het idee dat de webmaster het niet helemaal begrepen heeft. En dan moet ik er nog een quiltje bij bedenken. Dat idee nog even met Ria delen, maar die moet zich na een grote operatie nog even heel rustig houden. Dus er ligt nog werk genoeg te wachten. Leuk.

Ik wens iedereen sterkte met deze warmte, ik ga mijn glas groene thee met citroen leegdrinken. Lekker voor tegen de dorst en goed om het vochtniveau op orde te houden.

Ps: in de vorige, oranje baan, heb ik ook nog golven gebreid, dat kan ook nog.

Geen reacties to “golven”

Geef een reactie

