decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

zachies an

Zo zachies an begint alles weer op zijn plek te vallen. De doe kriebels zijn weer aan het terugkomen en dat is een heerlijk gevoel. In mijn hoofd zat het al die tijd ook al wel, maar ja, het moet er dan ook nog uitkomen. En hoewel er weer een virus mijn longen teistert gaat het verder best goed. De afgelopen tijd ben ik onder andere hier druk mee geweest: een badjas voor mijn kleinzoon

IMG_0027

Nou ja, één, ik heb twee van die jassen gemaakt uit drie grote en twee kleine handdoeken van Ikea. Ze zijn in maat 98 dus nog wat aan de grote kant maar als je de mouwen omslaat en het koordje goed dichtknoopt kan het best al wel.

Enige tijd geleden waren we, vlak voor sluitingstijd, in de Zaak van Ermelo. In de kinderhoek stond een mooie peuterskelter of driewieler of hoe je zo’n ding ook mag noemen. Terwijl wij snel tussen de boeken snuffelde naar een tijdschrift was Ryan daar naar toe gelopen. En…daar kwam hij aangefietst op dat grote ding. Toen het tijd was om af te rekenen moest hij er van af, natuurlijk. Hoewel het meestal geen problemen geeft, deze keer wel, de skelter moest mee. Nou zie ik mezelf zo’n ding nog niet op de fiets meenemen, dus helaas, fiets terug en een brullend jongetje mee. Onderweg naar huis riep hij steeds om de fiets. Zo, die heeft indruk gemaakt. Maar ja de prijs en zo. ’s Avonds hadden we het er nog eens over. En de volgende morgen al vroeg stonden we weer bij de Zaak en kochten de skelter. Ding opgeruimd in de schuur want ja, hij moet wel veilig zijn en er moest nog een trappertje aan.

De afgelopen weken hebben we de meeste fietsenmakers hier in de buurt wel gevraagd of ze een trappertje (liefst 2) hadden met een gat van 8 mm. Helaas… Ook heb ik hem even eigen gemaakt voor Ryan 🙂 Want ja, hier zijn er vast meer van en dan moet de onze wel opvallen natuurlijk.

IMG_0124

Hier is dan het racemonster 😉 Oh wat zal de buurt of de hei nu onveilig worden. Ik hoop voor hem dat papa vandaag een rondje met hem gaat, want voor binnen is hij toch echt te groot.

Achter het huis stond al heel lang een houten loopfiets. Zo’n saai houtbruin gevalletje. Nog wel iets te groot voor de kleine man en ja dan blijft het staan. Ach als ik dan toch bezig ben die ook gelijk maar eens opfleuren. Een randje hier, een plakkertje daar en kijk eens wat een spetterfiets  eruit komt dan,

IMG_0127

Het viel me wel op hoe snel de zon het rood heeft verbleekt. Maar het kan nog prima zo.

Verder is de beer gebreid maar ik moet nu nog op zoek naar bijpassende bruine sokkenwol. Het bolletje dat ik gekocht heb is te dik en dat staat en past gewoon niet. Dus de beer ligt nog in stukjes te wachten tot ik verder kan. Ik heb nog genoeg wol over voor de pop, alleen, ook daar moeten kleurtjes bij en die heb ik ook nog niet. Het is sokkenwol en tegenwoordig is dat ook in zulke leuke kleurtjes te verkrijgen. Ga maar eens op zoek naar een winkeltje met veel kleur.

Dan maar verder aan de breirol. Patroon 101 was een wybertje, maar door alle drukte om me heen werden het, ja wat werden het eigenlijk? Geen ruiten in ieder geval. Uithalen dan maar en toen de steek bijencellen geprobeerd. En dat is toch leuk.

IMG_0381

Nu wordt patroon 102 het wybertje en de eerste tien naalden zitten er al weer in. Als ik een beetje goed oplet komen de overige naalden ook wel goed.

Verder druk bezig geweest met het quiltje voor de regiodag. Ik ga eens even op zoek om na te kijken of ik dit wel goed doe. De blokken worden mooi, maar hoe zet je dat straks ook mooi aan elkaar, daar moet een foefje voor zijn, denk ik. Vinden we nog wel uit 🙂 Met was restjes stof en uit veel overhemden en bloesjes die ik kreeg, begint er nu al een aardige stapel blokken te groeien. En er liggen nog heel veel puntjes klaar om aan elkaar gestikt te worden. Dat komt vast op tijd klaar. Ik kan het natuurlijk nog niet laten zien, pas na 9 oktober, als de eerste regiodag erop zit. O ja, mocht je nog een oud overhemd, bloesje of ander katoentje hebben, ik hou me aanbevolen.

 

 

 

Geen reacties to “zachies an”

Geef een reactie

