decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

langer

Het is voor vroege vogels al wel weer te merken dat de nachten langer worden, zo jammer 🙂 Oké, het is nog niet donker om een uur of zes, maar echt een boek lezen lukt ook niet meer met de gordijnen dicht, die moeten nu echt open. Wat ook steeds langer werd waren mijn naaldjes breien aan de nieuwe breirol. Ondanks alle overhalingen was een naald toch zo uit. Het duurde steeds langer voor dat nu gebeurde.

rand 112 lange naalden

Je hebt bij dit patroon veel te maken met omslagen en daar moet je goed op letten. en deze keer gingen praten en breien niet te gelijk. Jammer dan, uithalen en ik ga gewoon opnieuw beginnen.

wie ook steeds langer wordt is mijn kleinzoon. En om dat te kunnen meten heb je een meetlat nodig. Ja toch? Ik heb er nog ergens eentje met de Dwergen van Sneeuwwitje erop. Maar iets nieuws is ook wel leuk. Zo kwam ik er eentje tegen op Pinterest met de auto’s van Cars. Heel leuk maar zaterdag liep geheel onverwacht tegen een patroontje aan dat nog zo ouderwets leuk is. Het patroon komt uit het blad Kinderen (deze is van juli 1986). Ik had het blad meegenomen voor het patroon van een kindertrui. IMG_0057In dit blad staat patroontje 2, dus er is er al eentje voor geweest en er moeten er nog een aantal na komen. Goede raad is duur, ik gistermiddag op mijn fietsje weer naar de kringloopwinkel. Ja, er ligt er nog eentje van dat jaar. Snel open gemaakt maar het bleek dezelfde te zijn, zo jammer. En de andere uit dat jaar had geen borduurpatroontje. Jullie snappen nu natuurlijk de vraag die gaat komen: Wie heeft ooit de andere delen ook uit het blad gehaald, of het blad zelf nog. Ik had dan graag een kopietje er van, als dat mag.

IMG_0056

Verder ga ik zelf ook nog even op zoek bij de uitgeverij van dit blad. Ik heb ook geen idee of dat nog bestaat, trouwens. Dat krijg je als je ze zelf niet zo klein meer hebt. En mocht het geen meetlat worden dan ga ik ze toch borduren., In een lijstje lijken ze me ook heel leuk. Dus wie helpt me?

 

Geen reacties to “langer”

Geef een reactie

