decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Voor de Regiodag

Nog maar zo’n anderhalve maand te gaan tot de eerste Regiodag sinds jaren in de regio Noord Veluwe van het Quiltersgilde.  En de inschrijvingen lopen al boven verwachting, we zijn al dik over de helft. We kunnen maar 70 mensen kwijt in de zaal en ik zit al op de 45 (uit mijn hoofd). Dus dat is spannend. Helaas kan Ria er niet bij zijn, de artsen vinden dat nog te veel inspanning voor haar. Zo jammer. Gelukkig doet ze nog wel alle financiële klusjes, dat scheelt al wel weer. Arjo komt me nu helpen en daar ben ik heel blij mee. We hebben al een middag bijgepraat, want ja, het meeste is eigenlijk al geregeld. De Witte Pimpernel komt met een winkeltje en Gerda komt namens het Quiltersgilde, dus ja, veel bleef er niet voor haar over. Gisteravond zijn we samen aan de slag geweest met het werkje. Arjo de grote versie, ik ben begonnen aan de kleine variant.

IMG_0075

Er is een beetje gesjoemeld met deze foto, hierboven, want anders ging ik gelijk al verraden wat het wordt. Al hoe wel… 🙂

Zelf heb ik al van diverse mensen wat oude overhemden en bloesjes gekregen (heel blij mee, maar er kan nog bij hoor) en bij de kringloopwinkels in de buurt vindt je ook nog wel eens iets van je gading. Dus er begint al een behoorlijk stapeltje blokken te ontstaan. Over een aantal blokken was ik niet tevreden, dus die heb ik nu weer losgehaald en ga ik opnieuw onder de naaimachine doorhalen. Dat wordt nog wel even doorwerken omdat we nu onze uitgesteld vakantie ook nog geboekt hebben voor die tijd. (huis is bewoond dus inbrekers, helaas, er is steeds een huisbewaarder aanwezig). Dat is dus werken op twee fronten. Maar wel heel leuk. De kleine versie is ook nieuw voor mij. Ik ben niet zo’n mens van met de hand steekjes maken, maar het ziet er wel heel leuk uit. En, fijn voor mij, had Arjo nog een paar handige tips en zo leer je elke keer weer iets bij.

Het eerste geld voor de Regiodag ook uit gegeven. Wat kleine dingen gekocht bij oa Hobby Time en de Action. Bij aankomst op de steiger werd ik nog geprikt door een wesp, en dat klink wellicht gek, maar daar was ik niet zo blij mee. Toch met de veerboot eerst maar  over gevaren naar Zeewolde (dat betaal ik dan weer zelf 🙂 ). Wel iets vlugger naar huis dan gepland. Dan kon ik daar snel iets op de reusachtig grote rode plek smeren. En dan nog te bedenken dat ik zo snel die wesp wegsloeg dat hij niet eens doorprikte. Wat als ie dat wel gedaan had?

IMG_0010

 

Goed op naar Zeewolde.

IMG_0043

Daar de spulletjes gehaald voor de dag zelf. Gelijk ook maar hoesjes zodat alles thuis al klaargemaakt kan worden. Je hebt toch al zo weinig tijd om wat te maken. Nu moet er nog het nodige gekopieerd cq uitgeprint worden en moeten er wat vellen paternoplaat in stukken geknipt worden. Echt van die tussendoor werkjes, dus dat komt ook wel goed.

De lijst met wat ik/we mee moeten nemen ligt ook al klaar, maar daar zal vast nog wel iets bij op komen te staan. Nog een paar dingen regelen met de beheerder/koster en dan kan ik op vakantie…. mmm echt zin in.

 

Geen reacties to “Voor de Regiodag”

Geef een reactie

