decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Groen

Ik heb het niet zo snel dat ik me groen en geel zit te ergeren achter het stuur. En ook nu zag ik niet groen van ellende of iets dergelijks. Maar, en het is nu na te lezen, als ik oud ben en ik ga zo rijden als die mensen in die groene auto voor me, dan mogen de meiden voor mijn ogen mijn rijbewijs verscheuren. Nou ja, verknippen zal het tegen die tijd wel zijn, want het is allemaal plastic tegenwoordig. Vanaf de rotonde de Horsterweg op ging nog net iets sneller dan achteruitlopen. Toen op de weg zelf, daar mag je vijftig, we reden net iets harder dan 20. In de 30 kom zone werd het zelfs nog geen 20. Pfffft… een groen gevaar op de weg dus in plaats van een rode. Ik erger me ook niet aan die langzame auto voor me, maar meer aan het a-sociale gedrag van de mensen die dan in gaan halen. Vlak voor de bocht, nog net even er tussen duiken voor de tegenligger je raakt, dat soort dingen. Dat vind ik zo eng. Ik houd afstand, wat maar goed is ook, want anders hadden we met dit autootje niet eens op vakantie kunnen gaan. Mocht je nu zo’n sukkeltje zijn dat dan gaat inhalen, en je leest dit, ik heb je groen vervloekt want waarom denk je dat het zo langzaam gaat?

Na al die regen is de tuin ook bijzonder mooi groen. En niet alleen van alle planten die er in horen te staan. Nee, inmiddels heb ik een prachtig minigrasveldje op een plek waar vroeger het gras nog geen centimeter hoog wilde worden. Blijkbaar is de regen nu vruchtbaarder.

1-9 appeloogst (8)

Groen, met een beetje rood, waren ook de eerste appeltjes van mijn appelboompje. Het boompje staat al jaren in mijn tuin maar tot een keer zelf eten is het nooit gekomen. Of ze vielen stuk of de vogeltjes aten ze op. Dit jaar mocht ik ze zelf gaan proeven. En ze zijn toch lekker. Hè Ryan. Die at ze onder mijn handen weg 🙂

Nog meer groen, maar dan als breiwerk. Ook de groene baan is klaar. Tussen de bedrijven door weer hard aan gewerkt. En steeds dacht ik een passend patroontje te hebben, maar nee hoor, haal maar uit, want dan vond ik het niet mooi verdeeld. Ik had ook een patroontje met drie steken recht samenbreien. Erg leuk, maar niet voor mijn vingers. Na die ene naald heeft het werk dagen stil gelegen. En dat was nou net even niet de bedoeling.

IMG_0039

Nu liggen alle banen mooi te wezen in mijn mandje.

IMG_0093

Nog één baan te gaan, alleen, daar moet ik nog katoen voor zien te vinden. Een kleurtje tussen geel en oranje in, zo’n warm zonnegeel kleurtje. Dan heb ik echt alle kleuren uit de beginnersquilt gehad.

IMG_0053

Ach, ik heb nu twee weken de tijd om te gaan zoeken 😉 Nou ja, bij wijze van spreken dan. Want we gaan echt niet alle dagen winkelen.

PS….  niet alle data en tijden op de foto’s zijn de juiste. Mijn camera was totaal geheel van slag. Wederom goed gezet door de fotograaf, zo moet het weer lukken. Nu staat de datum ook weer op uit, want ik vind het zo’n stom iets, die datum in beeld.

O ja, even voor alle inbrekers: mijn huis is bewoond hoor, dus loop maar voorbij. Er valt sowieso niets te halen, maar voor het geval je daar anders over mocht denken…. de ‘buit’ wordt bewaakt.

Geen reacties to “Groen”

Geef een reactie

