decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

creatief

Hebben jullie dat nou ook? Als je lapjes ziet, of bolletjes wol, of handwerkboeken of tijdschriften. Dan wil ik alles inkijken en voelen en ook heel veel meenemen. Dat heb ik ook als ik het evenement bezoek dat Handwerkfestijn genoemd wordt. Marja organiseert dit al jaren met een heel trouw groepje mensen om haar heen. De opbrengst gaat naar het Diabetesfonds voor onderzoek diabetes 1. Mensen uit heel Nederland schenken materialen voor dit feestje. Restpartijen of overblijfsels uit winkels komen ook wel bij haar terecht. Een verhuisbedrijf met de naam Pot slaat de spullen voor ze op, belangeloos. Dat vind ik dan zo geweldig. Je weet gewoon hoeveel werk in zo’n organisatie zit. Wat je allemaal moet regelen. Van verkeersbrigadiers tot EHBO, van medewerkers in de stands tot mensen die een bakkie koffie willen schenken. En elke keer lukt hen weer een verrassend aanbod te brengen. We waren deze keer aan de late kant, want ja, we kwamen natuurlijk net terug van vakantie. Maar er was nog genoeg voor ons over gebleven. Ik had drie tassen en Carin zelfs eentje meer nog. Wat een mooie lapjes en lappen hebben we meegenomen. Borduurzijde, boeken en tijdschriften, ik kom het weekend makkelijk door 🙂

IMG_2158

Marja, vanaf deze kant heel hartelijk dank voor het organiseren. En graag tot volgend jaar. Kom ik graag weer foto’s maken als alles lukt 🙂

Van alle materialen die er in de tassen mee genomen zijn moet natuurlijk ook iets gemaakt gaan worden. De strengetjes borduurzijde heb ik vast gekocht voor mijn kinderplaatjes. 40 cent per strengetje, dus dat is mooi meegenomen, toch? En voor één van de lapjes heb ik ook al een idee in mijn hoofd zitten. Carin heeft er meer lapjes van, die was me mooi voor, zo jammer 😉 Maar daar gaan we samen vast iets moois van maken.

IMG_2165b

Iets voor de kerstvakantie of zo. Kan het in januari hangen. (goed streven toch?) En anders doen we het gewoon in een paar dagen vrij. Het hoeft niet groot te worden. Komt wel goed.

Soms blijven dingen ook liggen tot de grote vakantie. Zo heb ik vorige week ook nog even zitten haken aan een tas.


IMG_2161b

(waarom de foto er nu gedraaid op komt te staan is me een raadsel maar daar zullen we het even mee moeten doen) Hij is gehaakt met katoen (van de Wibra wat ik nog had liggen) en met bolletjes sisaltouw van de Hema. Dikke haaknaald en zo rustig aan de boel opgebouwd. Soms weer een toertje uitgehaald omdat de vorm er niet zo inkwam als ik wilde. Maar uiteindelijk is het geworden zoals ik het voor ogen had. Nu nog opstijven en dan is het een leuke mand voor niet al te gek grote dingen. Ik heb het gewoon zo gemaakt, er is dus geen patroon van.

Nu ben ik nog op zoek naar een groen lapje fleece. 15 centimeter is genoeg. Want ik heb ook nog even een das gebreid voor mijn kleinzoon, voor bij zijn nieuwe jas en muts.

IMG_2164b

(en alweer de foto op z’n kop) Aan de achterkant van dit breiwerkje komt dan de fleece en op de grote blokken komen dan oogjes, eventueel een neusjes (bolletjes of stipjes) en natuurlijk mondjes, al dan niet met grote tanden. Maar dat kleurtje fleece valt nog niet mee om te vinden. We vonden wel het kleurtje in het winkeltje in Vriescheloo maar dat was vilt en dat lijkt me niet sterk genoeg. Dus nog maar even doorgaan met de zoekactie. Als jullie een winkeltje of marktkraam weten hou ik me aanbevolen. Misschien woensdag toch nog even naar de lappenmarkt in de IJsselhallen in Zwolle 🙂 Heb ik nu een goede reden voor. 😉 Maar ja, of ik dat Ryan aan moet doen?

 

Geen reacties to “creatief”

Geef een reactie

