decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

eerst afmaken en dan….

Gelukkig ben ik niet de enige op deze aardbodem die er mee behebt is, veel dingen leuk vinden en met veel dingen tegelijk bezig zijn. Lekker voor de afwisseling om te werken aan dat waar je zin in hebt. Soms is het ook lastig, vind ik dan, want ik vind zoveel dingen leuk en ik wil eigenlijk al weer iets nieuws beginnen voor het oude af is. Toch heb ik echt wel de discipline iets eerst af te maken maar zo heel af en toe blijft er ook nog wel eens iets liggen dat schreeuwt om afgemaakt te worden. En soms moet je eerst iets anders doen omdat dat net iets eer klaar moet zijn of zo. Goed, één van de dingen die schreeuwde om afgemaakt te worden was Romeo. De meeste onderdelen waren al gebreid, maar het moest nog in elkaar gezet worden en voor dat dat kon moesten er ook nog naadjes gesloten worden. Daar heb ik me de afgelopen week maar eens op gestort. Heel vakkundig de naadjes gesloten ;), heel precies de onderdelen afgewogen voor de juiste balans.

IMG_2373

En daarbij gelijk de schoentjes aangetrokken. Waarom? Nou, ik vond de schoentjes eigenlijk iets te groot ogen voor de pootjes, maar kijk eens, het past precies. Yeh!

IMG_2376b

Beer Romeo is een patroon van Jane’s Tearoom. Die hebben zulke leuke patronen. Ze zijn Engelstalig, maar met een lijstje afkortingen naast het patroon lukt het prima om de beer te breien. (sommige patronen hebben inmiddels ook een Nederlandse vertaling, alleen mijn patronen nog niet) Ik heb overigens nog meer patronen van haar die op de breinaalden en de wol liggen te wachten. Goed, terug naar beer Romeo. Vrijdagmorgen was de beer zover af dat alleen nog de oren erop moesten, oogjes geplaatst en het neusje. Dan nog een paar hartenknoopjes op broek en sloffen en Romeo was geboren. Denk nu niet dat ik de beer niet gelijk helemaal af wil maken, dat het beest nu onafgemaakt op de kast zit ligt aan het feit dat ik niet de juiste knoopjes heb gevonden voor de ogen en de kleding. (en dan te bedenken dat ik bakken vol knoopjes heb staan)

IMG_2404b

Ik heb in de omgeving de nodige winkels en kraampjes bezocht, doch zonder resultaat. Zo jammer. Ik ga echt verder zoeken hoor, beloofd, alleen moet ik daarvoor iets verder uit de buurt. Of eerst maar eens naar de markt in Putten, hoewel dat de aankomende marktdag waarschijnlijk niet gaat lukken, dan ga ik op stap met Jet (veel zin in). Toch hoop ik echt dat ik binnenkort een echte Romeo kan tonen, want echt, een hartenbreker is het. Toch?

 

 

 

 

 

Geen reacties to “eerst afmaken en dan….”

Geef een reactie

