decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Veluwe-quilt deel 1

Schreef ik in mijn vorige blogje al dat soms iets blijft liggen omdat je iets moet (af)maken. Zo ligt er nog steeds een kleine opdracht te wachten voor Quiltnieuws, het verenigingsblad van het Quiltersgilde. Een quilt en een receptje over je eigen regio. et hulp van veel lieve mensen heb ik een receptje uit deze streek. Maar daar nu nog een quiltje bij hebben is veel lastiger. Inmiddels heb ik vier ideeën getekend en gekleurd. Alleen, de vierde (eigenlijk de eerste) is nog in het klein in mijn ruitjesschrift. En waar ik dat nu weer heb neergelegd, geen idee. Maar gelukkig hebben we de foto’s nog 🙂

IMG_0008b

Mijn eerste idee: een boerenhuisje zoals je die hier in de buurt veel ziet. Het dak aan de voorkant iets afgeschuind, luiken voor de ramen. Daaronder de kleuren van de Veluwe, blauwe voor het water, groen voor de graslanden, bruin voor de bossen en paars voor de heide. En dat is dan in een vierkant gezet.

IMG_2401b

De hierboven genoemde kleuren komen eigenlijk bij alle tekeningen terug. Deze hierboven lijkt qua techniek op ‘Hemel en Aarde’, alleen komen hier de verbeeldingen van alle leuke dingen van de Veluwe terug. De schaapsherder met de kudde schaapjes, de vissersbootjes op het water, de boerderijen met het vee dat buiten loopt. Tussen de bomen de zwijnen en de herten. Maar hier mis ik een plekje voor onze eigen pauw. Het heuvelachtige komt we zo wel weer mooi in terug.

IMG_2402b

Die pauw staat hier prominent in het midden. De kleuren in de cirkel zijn wederom de kleuren van dit gebied. Rond de cirkel komen dan de dieren en zo. Zelfs het doorquilten heb ik erbij bedacht, maar om alle tekeningen rond de cirkel te krijgen is hierbij nog even de grootste uitdaging. En die uitdaging ga ik niet zo maar uit de weg, dat weet iedereen zo langzamerhand wel, maar de tijd speelt parten. Deze maand moet de top zeker af zijn.

Bij het surfen op Pinterest kwam ik een sampler tegen. Leuke plaatjes over Halloween. Niet dat ik daar iets mee heb maar het bracht me wel op het volgende idee.

IMG_2403b

De plaatjes zijn van internet, althans een aantal, die ga ik wel tot een plaatje van mezelf verwerken 😉 Maar ik wilde gisteravond zo graag de eerste aanzet zien, dat ik dat even op die manier heb opgelost. Ik mis het wilde zwijn nog, het boerderijtje en het kan zijn dat het kruis nog een kerk wordt. De Gelderse vlag rechtop is ook niet zo mooi, vind ik, dus er zal nog wel wat geknipt en geplakt moeten worden. Net zoals ik eigenlijk de zorg, die je hier veelvuldig op de Veluwe tegenkomt, eigenlijk ook nog wil verbeelden. Een ziekenhuisbed vind ik daar dan weer niet bij passen. Dus ik moet daar nog iets voor bedenken.

Zo hebben alle tekeningen wel iets waar ik wat mee kan. Dat maakt de keuze ook zo lastig…. zucht….. Wat vinden jullie?

Geen reacties to “Veluwe-quilt deel 1”

Geef een reactie

