decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

lapjessnuffeldag met demonstraties

Afgelopen week kwam er een mail binnen met de mededeling dat Quiltpalace een demonstratiedag had met dubbelen en afbiezen. Ik ben vaker langs Staphorst gereden maar er nog nooit geweest, voor zover ik me kan herinneren. En zo’n mooi dorp moet je toch herkennen als je er eerder geweest bent. Wat een mooie boerenhuizen. Wat een mooie kleuren. Echt een mooi dorp, voor zover ik het gezien heb.

31 (3)

Prachtig waren ook de kleuren van de bomen. Van goudgeel naar donkergroen. Prachtig. De zon deed alles op z’n mooist uitkomen. een prachtige dag dus om er eens naar toe te rijden.

De winkel was snel gevonden. Het was er al een drukte van belang. Veel dames maar ook een aantal mannen stonden geboeid te luisteren naar de dames die de demonstratie gaven. Ik ben begonnen bij het dubbelen. De latten staan er al jaren maar ik heb er nog nooit echt mee gewerkt. En nu snap ik ook wat ik verkeerd deed. Jaonne Rabbi lag het goed uit. We mochten ook foto’s maken en dat heb ik dan ook goed gedaan. Thuisgekomen, vanmiddag, heb ik het gelijk in een documentje gezet zodat ik het nog eens terug kan lezen.

31 (7)

Dank je wel Jaonne Rabbi voor de heldere uitleg en de toestemming voor foto’s maken.

Elni Langeveld gaf een duidelijke uitleg bij afbiezen met een piping. We kregen een papiertje met de uitleg en die heb ik zelf zo hier en daar voor mezelf wat uitgebreid.

31 (27)

Ook dat heb ik thuis snel in een documentje gezet, verduidelijkt met tekeningen en foto’s. Elni Langeveld ook jij wordt hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg en dat we er foto’s van mochten maken. Heel fijn.

Natuurlijk ook lekker even lopen neuzen tussen de boeken en lapjes en mezelf verwend met het boek ‘Quilting…. just a little bit crazy’ van Allie Aller en Valerie Bothell. Daar staan zulke leuke quilts in dat ik haast gelijk zou willen beginnen :). Maar eerst nog even wat afmaken en opmaken en…. maar lekker lezen kan wel.

Na het Quiltpalace ben ik doorgereden naar Rouveen, de firma Stegeman heeft wel heeeeel veel stof en lapjes en bolletjes wol en wat al niet meer.

31 (39)

Ook daar heerlijk even lopen neuzen en een prachtig lapje lucht gevonden en een herfstlapje. Wat dat moet worden hoop ik je binnenkort te kunnen laten zien. Want daarvoor is de deadline volgens mij al verlopen. Ik doe mijn best het nog zo vlug mogelijk af te krijgen. Ga zo dan ook het patroontje ‘even’ tekenen. Maar eerst maar even zorgen dat er gegeten kan worden, want ook dat gaat gewoon door. Ook op zo’n lekkere lapjessnuffeldag.

Geen reacties to “lapjessnuffeldag met demonstraties”

Geef een reactie

