decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Er is zoveel te vertellen

Zo’n dag of tien geleden melde ik al dat ik met de zonnegele baan was begonnen. Inmiddels is die af en ligt hij bij de andere acht slierten in het mandje. Keurig opgerold en overal even breed en recht getrokken zodat het niet al te veel gaat vervormen of kreukelen.

IMG_3226

Het is echt een laatste baan gevoel. Oh, dit patroontje moet er zeker in, die vlinder is zo leuk.

Maar ja, dat is deze bloem ook… huppekee, kan nog net.

IMG_3285

Het paste dan ook net precies aan, allemaal, had geen twee naalden meer moeten zijn. En zo is er een groot breiproject in een paar jaar afgerond. Oké, niet dat ik hier alle dagen aan gewerkt heb hoor, zeker niet. In de tussenliggende maanden zijn er ook heel veel andere dingen van de naalden gegleden.  Ja, en dan wordt het nu tijd om stof er bij te gaan zoeken en de quiltbanen te gaan maken. Dat moet ik allemaal uit gaan rekenen. Een mooi klusje voor na alle feestdagen.

Want ja, er moet een surprise gemaakt worden. Carin is ook jarig in deze tijd en daar wilde ik ook een persoonlijk tintje aan geven.

IMG_3266

Een speldenkussentje voor om je duim, schijnt erg handig te zijn, een zwaar speldenkussen en een mapje voor de naalden. Allemaal met cirkels geborduurd. Jongens wat is rond toch lastig. Maar oh wat ben ik ook gek van cirkeltjes en bollen. Als je dit ziet lijkt het zo’n werkje van niets, toch heb ik menig uurtje met naald en draad achter de tafel gezeten. Elke cirkel moest erop getekend worden, anders werd het al helemaal niet rond. Borduren en ondertussen ook bedenken wat de volgende stap zal zijn. Erg leuk om te doen.

Mocht je dit weekend nog in de gelegenheid zijn en niet weten wat je met je vrije tijd aan moet, dan is het bezoeken van de Handwerk- en Quiltdagen misschien wel wat voor je. Wat hangen daar weer mooie dingen. Soms hangt er wel eens iets tussen dat ik niet zo mooi vind, of niet mooi gemaakt vind, maar dat is puur mijn eigen persoonlijke mening en zegt niets over alle inspanningen die geleverd zijn om dit werk te maken. De maker of maakster vond dit zo goed en dan is het ook goed. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
En, heel erg, er was zelfs een quilt bij waarvan ik de achterkant mooier vond dan de voorkant. Erg hè, vertel het maar niet verder. Ik vertel hier ook niet om welke quilt het gaat hoor, zo slim ben ik ook nog wel, ik wil niemand een nare dag bezorgen 😉

35 werk van Ineke van Unen

Bovenstaand werk is van Ineke van Unen. Dat heb ik nu al een paar keer ergens zien hangen en ik blijf dat mooi vinden. Ja, dat was wel jammer, soms kwam je een quilt tegen die al op meerdere tentoonstellingen te zien was geweest, dat vind ik dan weer jammer. Want er is zulk mooi werk wat dan niet aan bod komt. Maar goed, gaan we weer, is mijn mening 🙂

32 viltwerk Carla Louwes (3)

Er hing ook prachtig viltwerk van Carla Louwes. Bovenstaande foto is een detail van een groter werk. Aangezien de achtergrond van de grote foto niet zo goed is doe ik deze erbij.

Na alle quilts en ander werk te hebben bekeken zijn we begonnen met de winkeltjes, afgewisseld met een lunchpauze. Carin en ik hebben goedkoop wat naalden kunnen scoren, een leuk patroontje hier of daar en ik heb ook een kerstpatroontje van Maaike Bakker gekocht. Een miniquiltje. Zo mini dat ik er zelf een rand omheen verzonnen heb, al komen ook die blokjes niet van mijn hand maar uit een Franstalig quiltblad dat Carin had. Quilt Country – 25 mini quilts. Een blad uit 2009.

IMG_3677blog

Vandaag eens even kijken of ik er nu ook nog mooie stofjes voor heb. Want daar heb ik op de beurs niet naar gezocht, al ging ik wel met een stapeltje rode lapjes naar huis voor de Tulpen-quilt. Maar daarover in een latere blog meer.

Gelijk even kijken, als ik toch aan het zoeken ben, of ik lapjes vind voor een Sinterklaas-quiltje. De buttons die je nu bij de Plus supermarkt krijgt wil ik er in zien te verwerken. Die zijn zo leuk. Geen idee hoeveel verschillende plaatjes er zijn want ja, je krijgt altijd dubbele. Of is er iemand die wil ruilen  🙂

 

Geen reacties to “Er is zoveel te vertellen”

Geef een reactie

