decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Beloofd is beloofd

Het zijn drukke tijden bij mij thuis. Meestal wordt er in december niet zoveel vergaderd, maar deze week heb ik er twee. en die van gisteravond vraagt nog wel wat uitwerktijd. Doen we nog wel ergens vandaag (hoop ik). Maar dat houdt ook in dat je, als je het één doet, het andere moet laten liggen. Zo jammer, maar ik heb ook maar twee handen meegekregen bij mijn geboorte. Soms, heek soms, zou ik er wel meer willen hebben.

Ik had het al verteld hè? Ik ben begonnen aan een kerstquiltje. Het middenstuk is van Maaike Bakker en ik doe er een andere rand omheen.

IMG_3684 29-11

De randjes aan de zijkant, met flying geese patroon, zijn af. Ook de rand voor eronder met allemaal hartjes zit in elkaar. Nou ja, de kleine stukjes dan, de randjes doe ik met de machine eraan zetten. Ik snap niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar met de hand worden de lijnen zo scheef als de toren van Pisa. Nu ben ik bezit om de bovenrand van stof te voorzien zodat de kleine stukje weer aan elkaar gezet kunnen worden. Eigenlijk zijn we toch ook net gek 🙂 Knippen we lapjes aan stukken en zetten het weer aan elkaar 🙂 Maar het is zo leuk om te doen.

Afgelopen zaterdag hebben we weer eens een cursus gevolgd bij Greetje Hein bij Hobby Time in Zeewolde. Een sneeuwvlok maken. En dat is leuk. Eigenlijk wil ik daar nu mee verder, maar ja, dat kan ook na de kerst nog hangen, hoewel ik betwijfel of de stal met kerst klaar is hoor. Maar…. eerst afmaken, dan verder. Ik heb alleen de foto nu niet bij de hand, doe ik er de volgende keer bij. Maar op de site van één van beide is vast het voorbeeld te zien. Google maar eens. We hebben over papier genaaid met speciaal garen, gepeuterd om al het papier er weer af te krijgen, gesjabloneerd en nu gaan we richting doorquilten. Maar goed, de volgende keer maar meer daarover, met een foto erbij is het toch leuker.

Vorige week stond ik met mijn kleinzoon achter op de fiets te wachten voor de spoorbomen bij het stations. De trein stond klaar voor vertrek en Ryan kon niet wachten om te kunnen zwaaien en springen achterop. De trein rijdt langs, hij roept en zwaait en springt en dan begint hij te huilen. Ik denk gelijk aan waar heeft hij zich aan bezeerd. Logisch lijkt me. Nee hij had geen pijn. Maar de dikke tranen rolde wel over zijn wangen. ‘Ik mee. Ik wil mee.” Tja, en wat doe je dan? Juist. Je beloofd volgende week met de trein te gaan, als het niet regent.

Nu weet ik wel dat het tijdsbesef nog niet zo goed ontwikkeld is bij kleine kinderen. Maar het woordje trein doet wonderen. Na een akkefietje bij het gemeentehuis waren we net op tijd om mee te kunnen. Vraag ik netje aan de conducteur of die even een handje wil helpen met de buggy in de trein te zetten (wagen met kind is te zwaar voor me) weigert deze kortaf met een ‘nee dat doe ik niet’. De man die uitstapt was zo lief het even voor me te doen. Maar de manier waarop ik werd afgeblaft was zeker niet vriendelijk en behulpzaam te noemen. Vast met het verkeerde been uit bed gestapt, was onze conclusie. Maar ook dat je steeds meer gaat snappen waarom de Nederlanders niet meer in de overvolle treinen stappen. Hoewel dat op dit tijdstip wel meeviel, al was het wel behoorlijk druk. Ryan was helemaal blij. Een paar stations later zijn we uitgestapt, weer met hulp van een lieve passagier en hebben we Nunspeet onveilig gemaakt. Lekker een oliebol gegeten bij de kraam en toen weer naar huis. Op de terugweg was de conductrice een stuk aardiger. Zo kan het ook. Ryan kreeg zelfs een trein van haar. Een papieren geval vol tekst, maar dat mag de pret niet drukken. Hij was er helemaal blij mee. Lief hè?

 

Geen reacties to “Beloofd is beloofd”

Geef een reactie

