decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Ditjes en datjes

Er is momenteel van alles gaande. En dat brengt een hoop drukte met zich mee. Neem nou de verkoop van je huis. Dat doe je niet zomaar, tegenwoordig. Er is om te beginnen een gesprek met de makelaar. De mannelijke makelaar vond mijn rode muur maar niets, de vrouwelijk versie vond het warm en mooi. Tja, daar gaan we weer, smaken verschillen. Dan komt er een fotograaf met allerlei toestellen je huis vastleggen op de gevoelige plaat. Nou ja, die plaatjes gaan allemaal digitaal tegenwoordig. Voor de foto’s moest er van alles aan de kant en dus later ook weer teruggezet worden. De berg formaliteiten is ook behoorlijk. Een kopie van dit, een afschrift van dat, pfff, je zoekt je wezenloos. Want één ding weet ik zeker, ik heb het wel maar waar. Na al die rompslomp komt er een bord in de tuin, vlak voor oud en nieuw. Zelf had ik verwacht dat het in dit nieuwe jaar gezet zou worden ivm jongeren die nog wel eens een bord weghalen of voor andere doelen gebruiken zoals een mooi bord om stuk te maken. Het is voor mij te zwaar om het uit het gat te halen, dus rustig laten staan. Er is gelukkig ook niets mee gebeurt. Maar ik heb borden gezien die deze oud en nieuw niet hebben overleefd.

210

Ik doe hier maar een foto van de achterkant bij, de voorkant is te zien in de etalage van de makelaar (sinds dinsdag) en ook op bv Funda. Daar kun je ook zien hoe het een zooitje op mijn zolder is. En het erge is ik wist daar alles terug te vinden. Inmiddels ben ik aan het uitzoeken en opruimen en zoek ik me kleurendoof naar allerlei dingen. En weer een puntje zelfkennis: wat kan ik moeilijk iets wegdoen. 🙂 ?Dat wist ik natuurlijk al langer maar nu moet het en dat vind ik best knap lastig. Aan de andere kant: het ruimt ook lekker op, dat dan weer wel. Er is al menige ‘volle kofferbak en achterbank’ bij de kringloop afgeleverd. En het gekke is dan ook dat ik dan denk, joh, wat moet je er toch allemaal mee. Waarschijnlijk omdat ik overal wel iets mee kan doen of van kan maken. Goed, de eerste bezichtiging is al geweest, de zolder is al weer verder opgeruimd en we wachten gewoon af wat er verder gaat gebeuren. Komt vast allemaal wel goed.

Het weer, altijd een leuk onderwerp van gesprek :). Maar datzelfde warme winterweer heeft er wel aan bijgedragen dat ik dit jaar eens niet ziek was met kerst. Erger nog ;), ook met oud en nieuw was dat zo. En ik ben zo blij dat ik er nu een heeeeel stuk beter voor sta als een jaar geleden. Blij mee en dankbaar voor. Oké, de kou is, vooral in het noorden van het land, toegeslagen. Maar hier geen spekgladde wegen en de behoorlijke regenbui van gisteren is ook overgedreven. Al ben ik blij dat ik niet in Groningen, Friesland of Drenthe woonde, het leek me toch wel gaaf als je de schaatsers voor je deur langs ziet komen en geen auto’s. Ook de sessies bij de Cesartherapeute werpen zo hun vruchten af. Ondanks alle enge balansvoorwerpen en met de oefeningen kan ik inmiddels toch ook weer beter lopen. Nu nog even ‘vechten’ met de orthopedisch instrumentmaker over de zolen. Altijd leuk, maar dan lieg ik.

Goed, dan toch ook nog maar even iets creatiefs, daar is de blog uiteindelijk meer voor dan over mijn eigen persoontje schrijven. Beer Romeo is dan eindelijk klaar. IMG_4564

Hij lag al weken in het mandje te wachten op zijn neus, ogen en oren. En om in het nieuwe jaar het goede voornemen om alles af te maken wat er ligt gelijk waar te maken, heeft hij nu eindelijk zijn toetje gekregen. Hij kijkt nu heel nieuwsgierig de kamer in.

Nu ben ik begonnen aan een ander patroon van Jane’s tearoom. Ik ben Bo aan het breien met witte wol. De kleuraccenten worden groen en een klein beetje oranje. Dus wel een iets andere uitvoering qua kleur.

Bo

Deze foto is ook van Jane’s Tearoom. Leuk is hij hè. Als je me tien jaar geleden had gezegd dat ik wel eens een patroon in de Engelse taal zou breien had ik je niet geloofd. En kijk nou dan, op mijn oude dag brei ik het of ik niets anders gedaan heb. Ik moet er wel bij zeggen dat ik eerst vertaal en dan pas ga breien en dat ik soms nog best eens in de war raak van sommige begrippen. Toch is er al een lijf in wording, zijn de poten en de schoenen al af en een groot deel is ook al vertaald. Zo tussen de bedrijven door tik ik een steekje weg. O ja, niet verder vertellen hoor, maar het wordt een cadeautje voor een klein baby’tje dat, als alles goed gaat, in juli wordt geboren.

Het kerstquiltje bleef een beetje liggen. Zo jammer dat het met kerst niet kon schitteren aan de muur. Toch moet het nu wel af. dus het goede voornemen stavend ben ik afgelopen weekend maar verder gegaan. De randen zijn af en dinsdagavond, op de bee met Arjo, heb ik die weer losgepeuterd en opnieuw gespeld. Gisteren de naaimachine op tafel gezet en aan de slag gegaan.

IMG_4583

Zo jammer, het paste nog niet helemaal. Maar, goede raad is duur, een randje erbij kan geen kwaad en met veel meten en passen is het nu zover dat alle papier er achter weg kon.

IMG_4596

Wat een gepruts is dat zeg. Oké, de voorkant ziet er prachtig door uit, maar dat peuteren is niets aan. toch moest alles er wel af van mij. Ik had het kunnen laten zitten want het zal niet echt gewassen hoeven te worden. Maar of het dan mooi wordt met doorquilten weet ik niet. dus niet zeuren en peuteren maar. Muziekje erbij (ik mis Jan Willem in de middag op radio 2) van de cd dan maar. en voor je het weet is het klusje geklaard.

Tussenvulling, achterkantje, ophangstroken en biezen gemaakt en toen maar dubbelen. Het is een quiltje van ongeveer 35×30 centimeter, geen grote klus dus. Daarna gaan quilten. IMG_4602

Nu ligt alles klaar om afgebiesd te worden. Alleen, zo raar, ik ben mijn mapje met patroon en knoopjes kwijt. Dus die moet ik nog maar eens in de auto gaan zoeken. Vast uit de mand gegleden toen ik alles zolang maar in de kofferbak gestald heb bij de bezichtiging, afgelopen week. Als het daar ook niet in ligt moet ik de vuilniszak maar op de kop zetten want ergens anders kan het haast niet meer liggen 🙂 Als het meezit is het quiltje in de volgende blog af. Al moet ik nog wel een label bedenken en maken. Komt vast goed, ik heb nu, een Engelstalig, boek over labels. Wellicht staat daar een goede tip in.

Oh, zou ik het toch bijna vergeten. volgens mij mag het namelijk nog….

DE BESTE WENSEN VOOR EEN GEZOND PRACHTIG VREDIG LEERZAAM CREATIEF MOOI JAAR.

 

 

 

2 Reacties to “Ditjes en datjes”

  1. Dag Jenny, ook voor jou de beste wensen! Wat lees ik, je huis te koop? Heb je al een idee waar je gaat wonen? Vriendelijke groet
    Wijke


Geef een reactie

