decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

af en nieuw

Als ik de foto’s zo bekijk die ik net op de computer heb gezet moet ik nog even iets laten zien en vertellen.

IMG_4610

Het kerstquiltje is af. Ja ja, de label nog, ik hoor het je denken, maar die komt nog hoor, let maar op. Hij hang nog niet zo netjes maar aan een hanger. Even, voor de foto.

Bij het ijskristal zijn alle gestempelde kristallen nu ook gestikt.

IMG_4638

Vanmiddag hoop ik er verder mee te kunnen gaan. Dat moet ook wel want er liggen al weer drie stapeltjes lapjes te wachten om quilt te worden. En dan wil ik daar ook weer mee aan de gang. Twee stapeltjes zijn voor twee workshops, één stapeltje voor een tulpenquilt die binnenkort naar een tentoonstelling mag. Dus… werk aan de winkel. En dan te bedenken dat er nog zoveel gebeuren moet. zucht…:)

Wat allemaal: nou ik ben kasten aan het opruimen. Sommige dingen staan daar al jaren in, hoogste tijd dat ze of mee gaan verhuizen (handdoeken bijvoorbeeld) of een andere eigenaar gaan vinden. Dozen met kaarsen bijvoorbeeld. Waarom die boven in een kast staan, geen flauw idee. Vast vergeten. Maar nu liggen alle waxinelichtjes daar waar ze gebruikt kunnen gaan worden en de kaarsen die krom zijn, half opgebrand of waar ik verder niets mee kan, die gaan gewoon wisselen van eigenaar. Ruimt dat even mooi op.

Verder ligt er nog een lapje voor een vest te wachten waar gebreide mouwen in komen (al klaar) en een lapje voor een shirt, allemaal voor een groot klein mannetje. Dus dat moet ook nog ‘even’ gebeuren. Anders past het straks niet eens meer.

Je hebt tegenwoordig heel veel CAL’s, BOMmen en andere projecten waarbij je dagelijks of wekelijks of maandelijks een patroontje krijgt. Soms kun je daar een heel pakket voor bestellen, maar dat loopt te veel in de papieren. Ik volg een aantal wel maar ach, je kunt niet aan alles meedoen, toch. Nou nee, niet aan alles maar….. ja ik ben gezwicht. Wel met reden :).

In de Wibrawinkel in Nijkerk staat een mevrouw bolletjes wol te fotograferen. Ze heeft echt mooie kleuren bij elkaar gezocht maar staat nog een beetje te twijfelen. Past het echt wel bij elkaar, vraagt ze zich af. Ze spreekt me aan. Mijn lieve kleinzoon is het daar niet helemaal mee eens, maar goed, die is de hele dag al dwars, dus die laat ik even wachten. Ze heeft heel lang getwijfeld maar ze gaat nu toch ook meehaken met Mix&Match. Of ik dat ook ken. Euh… ja 🙂 en nee, ik doe niet mee. Maar als ik die bolletjes wol zo zie liggen lonkt het wel steeds meer. We kletsen nog wat en zij gaat tevreden met de mooie bolletjes wol naar de kassa. Ik ben sterk, neem mijn inmiddels brullende kleinzoon vlug mee de winkel uit en de regen weer in. Goed hé, oma heeft geen bolletjes wol gekocht. Druk genoeg bla bla bla…… Het zal hem interesseren. Hij heeft liever een koekje (krijgt hij niet hoor, het wordt gewoon een krentenbol)

Via de Hema en de parkeergarage lopen we nog even naar de Action. Ik moet nog een Yogamat voor de oefeningen hebben en zie daar, daar staat die zomaar naar me te lonken. Zonder nog een vastomlijnd plan lopen we verder. Kijk eens wat leuk. En dan…. ja echt waar, daar liggen heel mooi gekleurde bolletjes acryl te roepen. Kom, haak ook mee. Voor straks in het logeerbedje. Kom dan… doe ook mee…. het is zo leuk…. En?  Ik ga naar huis met een aantal bolletjes en de mat voor de oefeningen.

IMG_4644

Dan blijk ik thuis niet eens de haaknaalden te kunnen vinden. Terwijl het mannetje zijn dutje doet zoek ik het hele huis af. Niet te vinden. Zonder opruimen vind ik alles, en nu alles in dozen en bakken komt vind ik niets meer terug…. grrrr. Maar goede raad is duur. als we samen een bakkie thee hebben gedronken fietsen we nog even het dorp in. Maar bij een aantal winkels liggen de breinaalden voor het uitzoeken, maar geen haaknaald te vinden. Dan toch maar naar de creatiefwinkel en daar twee (dure) haaknaalden gekocht. Wel met een handvat wat ik goed kan vasthouden. Dat scheelt dan wel weer. En terwijl de autootjes door de kamer rijden, er de mooiste creaties worden gebouwd zit oma op haar stoel en telt. 1 2 3 ……. 220 221 222 223 224. Met mijn dunne garen kom ik op net zoveel steken uit als de dikkere versie. (Het meet nu bijna een meter breed). En ik kan niet wachten tot vrijdag, als het nieuwe stukje gehaakt kan gaan worden.

IMG_4645

 

O ja, mochten de werkzaamheden in de dorpskern uitlopen dan is niet de gaslek de oorzaak maar mijn kleinzoon. Het kleine mannetje staat tegen het hekwerk gedrukt om maar niets te missen van de grote auto’s, de graafmachines en de kiepauto. De stoere kerels in hun knaloranje werkkleding leggen het werk regelmatig stil voor een praatje met de kleine man of om even te zwaaien. We maken ook maar één rondje want anders wordt er straks helemaal niet meer gewerkt 🙂 (grapje hoor, ze gaan eigenlijk altijd gewoon door) Maar ik doe mijn kleinzoon geen groter plezier dan even, heeeel even, bij de grote auto’s te kijken. En als zo’n klein mannetje staat te springen van plezier als er weer een schep zand in de kiepauto komt, dan kan je alleen maar genieten. Zelfs als het giet van de regen 🙂

Geen reacties to “af en nieuw”

Geef een reactie

