decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Cirkels

Heb jij dat ook wel eens, je ziet iets en dan wil je dat ook. Dus ga je op onderzoek uit hoe je dat dan moet verkrijgen en soms heb je mazzel en is er een cursus van. En die mazzel had ik dus 🙂

De waarschuwing op de radio nog vers in het geheugen was ik al wat vroeger weggegaan dan de routeplanner aangaf. Mist, gladheid, nog wat donker. En aangezien ik er niet zo van hou om te laat te komen, kan je beter een kwartiertje vroeger vertrekken. Om acht uur alles in de auto gezet, de ruiten vrij gemaakt van folie en papier en nog voor kwart over acht op pad. Tomtom had ook last van de kou want hij kwam niet echt op gang. Dan maar rijden en onderweg pas ik het wel aan (nee, niet al rijdende zoals veel bestuurders doen, plekje zoeken en inschakelen). Ondanks dat ik mist en kou niet zo prettig vind, geniet ik wel van de bomen en struiken die met veel witte rijp langs de weg staan. De A28 kan ik nu niet zien door die mist, dus besluit ik binnendoor te rijden en bij Nijkerk de weg op te gaan. Strak plan, alles rijdt daar. Ja ja, tot een paar honderd meter verder, buiten zicht, alles ineens rode achterlichten heeft en de matrixborden een snelheid van 50 km per uur aangeven. En haal je dat nog is het nog geen punt. Goede raad is duur. Weet dat ik richting Leusden moet dus bij Vathorst weer van de weg af. Tomtom is ineens wakker. Hé joh, zou je niet eens omkeren, zo wijs ik je de weg niet. Nee, ik ben eigenwijs en volg even mijn eigen weg. Oké, ruiterlijk toegegeven, ik ben al veel vaker zo gereden en weet dus hoe of wat. Anders was ik vast in de rij blijven staan, want ik en de weg…..

IMG_4786

En eigenlijk is van de grote weg afgaan nog niet zo’n stom idee geweest. Ik kan rustig doorrijden. De weg is nog steeds goed, lees ijsvrij, en het uitzicht prachtig. Alleen, er is één ding wat ik niet snap. Dat er zoveel auto’s met maar één koplamp rondrijden. Oké, het kan je allemaal overkomen, toch vind ik dit wel erg veel en soms ook erg griezelig. Vooral vanmorgen op de plekken waar de dichte mist over de weilanden hangt en je op zo’n kronkelig landweggetje geen idee hebt wat er aan komt.

IMG_4749

Goed, terug naar het onderwerp. Ik was netjes op tijd, op de afgesproken plaats. Kennis maken, praatje maken en toen iedereen binnen was konden we aan het werk. Sandra vertelde over haar quilt. Waarschuwde voor wat beginnersfoutjes en moedigde ons toen aan cirkels te gaan tekenen, deze op de stof over te brengen en de stofcirkels weer op de achtergrond te plaatsen. Was je er blij mee dan kon alles geplakt worden en was deel 1 klaar. Deel 2 zorgt er voor dat alle cirkels op de ondergrond vast komen te zitten. Tja, ik ga het hier natuurlijk niet allemaal uitleggen en vertellen, daar zijn workshops en cursussen voor. Maar het is toch leuk 🙂 Al pratende kwamen er op de proeflapjes prachtige blokken tevoorschijn. Die van mezelf bewaar ik even tot de volgende blog, deze blokken zijn van twee van mijn medecursisten.

IMG_4742

Dit is de start van Gerrie. Mooi hé. En dat voor een proeflapje 🙂

IMG_4743

Dit is het blok van Jinny (ik hoop dat ik je naam zo goed schrijf). Ook een proefexemplaar. Maar ook al zo mooi. Vind dat kleine gat in de grote cirkel ook zo leuk.

Zelf heb ik de naaimachine niet uitgepakt en alleen geknipt en geplakt. Het huiswerk zal ik je van de week nog even laten zien. Want ja, huiswerk hebben we wel. Er moeten de volgende keer zeker twee blokken af zijn, dan gaan we verder met verwerken. Heb ik nu al weer zin in.

Via dezelfde toeristische route naar huis gereden. Nog even een boodschapje gedaan en verder genoten van het typische januari weer. Wit, koud, mistig, witte rijp en een lekker warme auto.

Een paar foto’s, ook van de terugweg.

IMG_4760

Berijpte berenklauw, zo mooi.

IMG_4779

Een lang lint van ganzen pikten de akker van een boer kaal. Het leek wel een linie politieagenten die op zoek zijn naar aanwijzingen in een weiland.

IMG_4785

Kieviten in het land (hier moeilijk te zien) een open hekje en een slootje vol ijs. Januari op z’n best. Waarom heb ik dan toch zo’n hekel aan die maand?

Zo, jullie zijn weer even bijgepraat. Nu snel de computer weg en de naaimachine op tafel. Ik ga mijn huiswerk maken….

(wordt vervolgd)

2 Reacties to “Cirkels”

  1. Altijd spannend, rijden met gladheid en kou. Ze zien er erg mooi uit, de proeflapjes van de medecursisten, ben benieuwd naar jouw resultaten 🙂

    Veel plezier met deze nieuwe uitdaging.


Geef een reactie

