decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Huiswerk

Donderdagavond en gisteren ook thuis druk met lapjes in de weer geweest. De tafel lag bezaaid met alles wat ik dacht nodig te hebben.

IMG_4799

Omdat ik mijn naaimachine niet zelf naar boven krijg heb ik alles maar naar beneden gesleept. De strijkbout, de ministrijkplank en de snijmat. Die kregen in de keuken een plekje op het aanrecht.

IMG_4800

Dat was eigenlijk niet eens zo gek bedacht want ook dit snijd lekker op de goede hoogte. Dus bijna de hele dag de tijd op aan de blokken te werken. Er lag wel een bellijstje klaar van mensen en twee winkels die ik zeker even moest bellen vandaag, maar ach, dat doen we er wel even tussendoor. Iemand van de bellijst wist weer dat ik haar erop gezet had en belde zelf al. Altijd goed om de regie zelf in handen te houden. 😉 Lekker bij zitten kletsen. Gelijk de andere telefoontjes erachteraan gedaan. Zo, nu kan ik rustig aan het werk.

IMG_4794

Dit is één van mijn eerste blokken. Het is altijd jammer dat de kleuren wat vager op de foto zijn dan in het echt. Daar spatten ze er gewoon vanaf. Gaaf. Dat is ook de bedoeling.

IMG_4795

Op het roze stofje is dat iets minder maar wel heel leuk ook. Hè? Ja, je leest het goed. Rose. Wel met mijn kleurtjes erin natuurlijk. 🙂 Stel je voor, ik kan niet gelijk helemaal overlopen.

De hele dag heb ik zitten knippen, schuiven, strijken en plakken. Met als eindresultaat dat dit overbleef…

IMG_4809

twee cirkeltjes en een heleboel flutrestjes. Daar schijn je ook nog iets mee te kunnen doen, heb ik laatst ergens gelezen. Maar ik doe er even niets mee. Ja, even bewaren voor als ik uit een restje nog iets kan gebruiken maar verder, nee. Er ligt nog genoeg te wachten. Maar zeg hier nooit nooit.

En dan het eindresultaat van al het plakwerk, want dat willen jullie nu dan ook vast even zien.

IMG_4804bc

En van de vier overgebleven blokken heb ik dit gemaakt,

IMG_4806bc

De kleuren kloppen voor geen meter. De achtergrond is paars en de cirkels zijn fuchsia roze, zonnig geel, koninklijk oranje, koningsblauw en appelgroen. Mmmm, zou je zo niet zeggen. Met deze vier blokken ga ik straks kijken of ik iets van een workshop van Greetje Hein kan toepassen, namelijk werken met een piping.

Vandaag beginnen met alle cirkels vast te zetten. Gewoon per kleur blok voor blok afwerken. Daar zal wel even tijd in gaan zitten want het zijn 20 blokken en over de honderd cirkels. Gelukkig heb ik nog even tijd voor ik mijn huiswerk in moet leveren. 😉

Geen reacties to “Huiswerk”

Geef een reactie

