decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Even bijpraten over de Cirkels

Mijn huiswerk voor de cirkels is klaar. Al lang klaar. Want dit vind ik echt leuk. Aan de gang met steekjes en gewoon je gang gaan naar eigen inzicht. Dit keer heb ik niet al mijn borduursteken gebruikt. De huisjes en beestjes heb ik gelaten voor wat ze zijn. Sommige steken zijn ook iets vaker gebruikt, soms in verschillende steekgrootte en afmetingen.

Voor de cirkels heb ik drie steken gebruikt om ze vast te zetten, een grote festonsteek (heet echt die zo?), een kleinere steek daarvan en sterretjes.

IMG_4816

De zgn stralen lopen bij elk blok weer anders. Ik heb wel in bijna alle blokken dezelfde kleuren gebruikt. Een enkel blok heeft één of twee stralen minder, gewoon omdat de cirkels zoveel ruimte in beslag namen en ik het niet mooi vond dat aan te vullen met nog meer variatie.

IMG_4830bc

Het lijkt wel een planetarium met een heel nieuwe buitenaards landschap. Een naam heb ik inmiddels ook: Het ontstaat. Gewoon omdat dit haast buiten je om gaat ontstaan.

Vandaag heb ik een nieuwe uitdaging: versneden bloemen. Natuurlijk weer bij Greetje Hein. Kijken wat dit gaat worden. Weer een nieuwe techniek. Heb er veel zin in. Verder ligt er ook al een top klaar om doorgepit te gaan worden, maar daarover later meer. Anders wordt het wel heel veel voor vandaag 😉

2 Reacties to “Even bijpraten over de Cirkels”

  1. Wat is dat mooi!! Echt heel bijzonder om te zien hoe het ontstaat. Heel gaaf.

  2. Dank je wel, het is ook echt leuk om te doen. Mag zo naar les 2 en daar heb ik echt zin in.


Geef een reactie

