decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

versneden bloemen

Hoe kun je je verkijken op een werk. 😉 In gedachten had ik al het één en ander bedacht over de nieuw te maken quilt. Al vond ik het wel raar dat niet alle lapjes gelijk waren, maar goed, daar zou vast een onderliggende gedachte bij zitten. Tja, en toen bleek het heeeeel anders in elkaar te steken.

Greetje Hein, van Quilttrend, lag eerst uit hoe we de bloemen gingen maken. En weer zat ik achter de machine sierstiksels op ‘rondjes’ te maken. Leuk! Heel anders dan met de cirkels, maar toch, een soort van cirkels en borduursteekjes. We kregen weer de nodige tips en trucjes erbij. Maar net als bij de cirkels, die ga ik ook hier niet verklappen. 🙂

IMG_4849

Toen we gingen lunchen waren de eerste blokken klaar. Na de lunch kregen we uitleg over het verdere verloop van het werk. Snijden, blokjes, naaiwerk, afwerking, alles kwam in een rustig tempo voorbij. Sommige dingen spraken voor zich, andere dingen waren fijn om even te weten.

Vanmiddag weer even achter de naaimachine gezeten om de bloemblokken af te maken. En…. ik ga ook weer ‘dwars’ wezen. Het wordt bij mij geen bloementuin maar een vaas vol bloemen. Ja ja, ik weet het. Totaal anders dan gepland.

IMG_4853ab

Ik weet ook nog niet precies hoe ik het allemaal af ga maken maar het borrelt nog wel in mijn hoofd en dat werk ik nog wel uit. De bloemblokken zijn inmiddels gemaakt.

IMG_4860

Straks of morgen ga ik verder. Nu nog even wat werk achter de computer afmaken. Soms moet dat ook gebeuren. 🙂

 

Geen reacties to “versneden bloemen”

Geef een reactie

