decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

bijpraten

Wat kan er toch veel gebeuren in een week. Daar kan een ieder vast over mee praten. Zo ben je druk aan het snijden en schikken voor een quilt, zo ben je druk met heeeeeeel veel andere dingen die totaal niet creatief zijn. Of het moet je denkwerk zijn :).

Dinsdagavond, op de Bee met Arjo, heb ik de blokken van de versneden bloemen gesneden. Heel kieskeurig de blokken bij elkaar gelegd om zo verder te kunnen met het bijvoegen van de andere lapjes. Dat was voor de woensdag in de planning. Maar ja, de kleine man gooide een beetje roet in het eten en het kwam er niet van om de lapjes zo geschikt te krijgen dat het klaar lag om te gaan stikken.

IMG_4896b

Woensdagavond hebben we gehoord dat we ons prachtige paasproject twee keer gaan uitvoeren. Dus als je nog kaartjes wil voor 19 maart dan moet je er snel bijzijn want de tweede keer uitvoeren is omdat er al zoveel mensen komen luisteren. Kaarten kosten vijf euro en zijn via mij wel te bestellen. Spreken wel af hoe we dat dan doen. Er staat voor de middag en avond een uitvoering op het programma.

Donderdagmorgen weer naar de workshop van de Cirkels. De weg er naar toe was weer vol wegen met lange rijen auto’s. Dus via weer een heel andere route dan de vorige keer naar Scherpenzeel gereden. En vraag me alsjeblieft niet hoe, maar ik heb weer heel wat dorpen en gehuchten gezien. 🙂 Hoewel op tijd weggegaan kwam ik toch te laat op de plek van bestemming aan. Daar waren ze al druk bezig de blokken te bewonderen. Ria had nog niet zoveel, de cirkels van Gerrie komen prachtig uit op de donkerblauwe achtergrond. Jinny heeft een heel witte achtergrond, zij heeft blokken gesneden uit de resten die over waren van een trouwjurk. Daarop komen de cirkels ook prachtig naar boven. Nadat ook mijn blokken bewonderd zijn wordt er uitgelegd wat we nu moeten gaan doen. En daar komt het: het moet heel precies, anders passen de delen niet goed aan elkaar. Dat zal nog een feest gaan geven. Ik heb de neiging alle blokken scheef te krijgen. Maar, ik heb mezelf verwend met een prachtige vierkante mal, dus dat moet nu vast beter gaan lukken dan alle vorige keren samen. De blokken moeten nu nog gesneden worden enz enz. Maar de uitleg was wel zo helder dat ons dat thuis wel moet lukken.

IMG_4910

Het proefblok van Gerrie was de pineut om door geknipt te worden. Dus ook daar is wat mij betreft nog niet veel van te showen.

En terwijl ik lekker op de workshop zat op te letten kwamen bij de makelaar de biedingen op mijn huis binnen. Ik had al zitten prakidenken hoeveel ik met de prijs zou kunnen gaan zakken. Maar toen ze belde met het bod was ik helemaal blij. Voor niets mijn hersens laten kraken. Het lost zich gewoon op. Mijn grootmoeder zei het al:

je lijdt het meest

Het is allemaal nog niet helemaal definitief, maar het was wel duidelijk dat mijn huis geliefd is. Kan ik me voorstellen, ging ook liever niet verhuizen. Alleen al het inpakken al. Inmiddels staan al heel veel in dozen te wachten tot ze uit de kast mogen komen. Maar goed, ik moet eerst zelf nu een nieuw plekje zien te vinden. En gezien de lijst bij de woningbouwvereniging zal dat niet meevallen. Komt tijd, komt raad. Want de spreuk van hierboven zal daar ook wel voor gelden.

Natuurlijk moet er het één en ander geregeld gaan worden, dus daar vrijdagmorgen maar vast mee begonnen. Vrijdagmiddag de boodschappen gedaan en boeken geruild bij de bibliotheek. Gelijk maar even, bij een bakkie thee, in deel drie van de triologie begonnen. Dom dom dom 🙂 want dan doe je verder niets meer. ’s Avonds genoten van al die tieners die wel meededen aan Sirkelslag. De ene opdracht was nog leuker dan de andere. Ik begreep dat ‘we’ van de 500 teams die meededen, 66ste waren geworden. Nou ja, één van onze 6 teams dan. Voor je het weet wijst de klok dan weer ‘laat’ aan en is het bedtijd.

Zaterdag met Mandy samen hard gewerkt aan het proefmodel trouwjurk voor mijn oudste dochter. Nou ja, toe zitten kijken, vingertje erbij waar nodig en pas ’s avonds echt zelf aan het werk. En zo met elkaar werkend kwamen ook de meest wilde plannen op. Alleen, zo jammer, we hebben ons te houden aan de wensen van de bruid. Dus niks geen extra witte accenten, groene strepen, rood kant  of wat we nog meer konden bedenken. Zo jammer. Maar de jurk is pasklaar en we weten nu al dat het bovenstukje aangepast moet gaan worden.

Mix en match, de nieuwste haakrage. Daar doe ik ook een klein beetje aan mee. Alleen, omdat mijn dekentje in juli al af moet zijn, haak ik zo nu en dan wat extra toeren. Dus nu mag ik het op de site van de groep niet meer laten zien. Geen punt hoor. Doe ik het gewoon hier 🙂

IMG_4928

Om te beginnen heb ik er een paars bolletje wol bij gevonden. En dat vind ik wel heel fijn ook. En ja, door dat de regeltjes op de site zo strikt waren, wordt ik dwars. Slechte eigenschap, ik weet het, maar nu heb ik dus helemaal extra zitten haken.

IMG_4929b

De laatste 7 a 8 toeren helemaal zelf verzonnen, lekker in mijn luie stoel zittend en passend op mijn kleinzoon, ging dat prima. Sorry dames van Mix and match, het gaat me iets te langzaam.

Verder vanmorgen druk bezig geweest met alle e-mail die er nog lag. De agenda voor Passie voor Pasen rondgestuurd, wat site’s bezocht om te kijken waar ik straks mijn HH2 vandaan moet halen. En nog zo wat van die uitzoek dingen gedaan. Nu dan even tijd voor de blog en dan ga ik zo eindelijk de Mol even terug kijken. Zou er weer iemand uitgaan?  En zo ja, dan wie? Hebben jullie al één verdachte of spreiden jullie ook nog.

 

Geen reacties to “bijpraten”

Geef een reactie

