decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

en voor je het weet….

Het is al weer twee weken terug dat ik heb zitten bloggen. Jongens, wat gaat tijd toch snel. Voor je het weet ben je oud en grijs en is de tijd om. Maar, zover ben ik gelukkig nog niet hoor. Wel laat mijn geheugen me af en toe in de steek. Neem nou vorige week. Heel gezellig het weekend bij mijn vriendin en haar man doorgebracht. We kennen elkaar al bijna veertig jaar en hebben al heel wat lief en leed gedeeld. Het is dan ook al bijna veertig jaar geleden dat ik mijn eerste voorzichtige schreden in de muziekwereld zette. Op het Interkerkelijk Jeugdkoor Slotermeer-Geuzenveld, dat onder leiding stond van André zijn neef, Leo Kramer. Zingen was leuk, maar op koor. Nou ik had zo mijn vraagtekens. Maar wat hebben we er een geweldig leuke tijd gehad. En het was dat we gingen verhuizen en er op de oefenavonden geen oppas was, maar anders…. Hilda wist zich nog heel veel te herinneren van koor. (Ssssttt….Niet verder vertellen, maar ik schijn zelfs solo gezongen te hebben en dat staat nog op de plaat ook. Was vast zo abominabel dat ik dat verdrongen heb 😉 ) Aan de andere kant wist ik ook weer dingen die zij niet meer wist dus samen kregen we het plaatje wel rond. En voor je het weet is zo’n gezellig weekend ook al weer om. Het leuke aan deze vriendschap is dat we gewoon verder gaan waar we gebleven zijn, ook al spreken we elkaar soms lange tijd niet. We kunnen ook altijd een beroep doen op elkaar. Zo bijzonder en zo fijn.

Hilda Verjaardag 09-02-2016

Deze taart had ze voor haar verjaardag gehad en die was erg lekker. Leuk hè? Haar schoondochter kan met gemak een taartenwinkeltje beginnen voor speciale taarten (nee geen malle mensen maar voor lekker gebak) want ze bakt/maakt altijd ware kunstwerken. En naast dat ze er prachtig uitzien smaken ze ook nog eens heerlijk, toch ook wel heel belangrijk, toch?

Soms denk je wel eens, als er weer eens een weeralarm is uitgegeven, waarom? Neem nu zondag. Ik vertrek om ongeveer een uur of half vier naar huis, kan ik nog bij daglicht de dijk over. Het regent, de lucht is grauw en grijs en het zicht op de dijk is minimaal. We rijden in een rijtje achter een grote vrachtauto. En ondanks het slechte zicht is er toch een gek die gaat inhalen. Levensgevaarlijk. Veel mensen scheppen al ruimte zodat die idioot er eventueel nog tussen kan, maar de auto raast verder en op het allerlaatste moment zal hij wel ergens tussen gepropt zijn. Dat kon ik niet zo goed zien, wel alle remlichten die opgloeien. goed, regen op de dijk dus. Aan de andere kant van dit lint door het water is het een lichte regen, al denk ik af en toe wel, joh, het kan wel eens natte sneeuw zijn wat er valt. Even voorbij Lelystad denk ik ligt daar nu zaagsel van de gekapte bomen of is het een dun sneeuwlaagje. Het is slecht te zien bij de invallende duisternis. Geen lantaarnpalen. Ach, het is nog goed te rijden. Na een keer rechts en een keer links af geslagen te zijn wordt ook de sneeuwlaag dikker om dichter bij huis al zo’n centimeter of twee te meten. Hemelsbreed nog geen 50 kilometer verder, van startpunt tot eindpunt, zoveel verschillende weer-soorten dat ik die code’s nog iets meer serieus ga nemen dan ik al deed.

IMG_5018

Verder is het nu definitief, mijn huis is verkocht.

IMG_4956

Blij en ook weer niet, zo’n beetje een dubbel gevoel. Nu op zoek naar een andere woning. En dat heeft ook weer de nodige voeten in de aarde. Zo moet ik een IB60 formulier hebben, anders kan ik niet huren. Maar ja, volgens de belastingdienst bestaan die formulieren al meer dan een jaar niet meer. ????? Tja, lastig. Maandag gaan we maar eens horen wat dan. Waarschijnlijk heb ik inmiddels wel de juiste papieren maar dan met een andere naam. toch geeft dat wel even een stress gevoel. Stel je voor dat…… En de mevrouw van de woningbouw maar denken dat die frustratie het huis betrof. Nee, het is de papierwinkel. Pas als ik alles rond heb ga ik blij zijn over mijn nieuwe plekje, want er kan nog zoveel mislopen. Dat formulier gaf overigens ook nog problemen. Want mijn belasting over 2014 was niet ingevuld. Wel waar, eind februari – begin maart was alles al verzonden. Gelukkig melden ze zoiets aan je belastingconsulent en heeft hij als de gesmeerde bliksem alsnog weer de hele handel gepost. Daarvoor dank 🙂 Maar dan krijg je nog de schuld ook dat het bij hen zo’n zooitje is. Zucht…… Ach voor je het weet is dit ook weer opgelost en woon ik op een ander plekje en geniet ik van de nieuwe buren en zo 🙂

Op het creatieve vlak is er weinig gebeurt, dat hoop ik vanmiddag iets in te halen. Zelfs mijn haakwerk ligt al een week in de tas waarin het vorige week weer mee naar huis is genomen.

IMG_5142

Hoewel het in het weekend, ook al waren we druk aan de babbel, wel weer een aantal toeren is gegroeid.

IMG_4954

 

Vanmorgen heb ik met Tineke samen de nieuwe schikking voor de veertigdagentijd gemaakt. Afgelopen week zag ik bij het oefenen van het projectkoor, terwijl we luisterden naar de zangkunsten van de  mannenpartij, dat de achterplaat krom ging trekken. Dat hebben we vanmorgen samen opgelost, hoop ik. Elke week schikken we de komende tijd bij de Bijbellezing van die week. Op de site van de kerk kun je de schikkingen volgen.

IMG_5141

Thema: boven het maaiveld uitsteken. Goed gelukt dacht ik zo.

Mijn kleinzoon heeft me de afgelopen weken aardig bezig gehouden. Mocht hem lekker vertroetelen na een neusamandel-operatie en afgelopen week had ik hem ook twee dagen te logeren. Het is een kleine wijsneus en het woordje plagen heeft hoij ook al prima door. Terwijl we samen een huis aan het bouwen waren, reed er ook steeds een klein handje een grote auto binnen. Als ik dan maar riep dat het een huis was en geen garage gierde hij het uit van het lachen, de wijsneus.

IMG_5052

Dan hadden we ook nog de bijeenkomst van Regiovertegenwoordigers van het Quiltersgilde., Die dag worden we in de watten gelegd voor ons vrijwilligerswerk. Iets lekkers bij de koffie, een heerlijke lunch en deze keer een spreekster, Betty Prins, die wat van haar prachtige werk liet zien en er ook nog iets over vertelde. Zo heb ik weer een aantal nieuwe termen geleerd. Stonefield, Ireen Blanc, Irish Circle, en nog een paar thermen waarvan ik de schrijfwijze zelfs bij benadering niet weet. Geen idee wat ik me er precies bij voor moet stellen, maar dat ga ik nog wel eens opzoeken.

IMG_5061

Aloude patronen kregen een nieuw uiterlijk en met moderne stofjes wordt het ook prachtig. en de steeds kleiner wordende quilts werden inderdaad steeds een fractie kleiner, maar nog steeds groot genoeg om er een bed mee te bedekken. Prachtig. En eigenlijk vind ik de verhalen erbij altijd nog mooier.

IMG_5065b

Zo vertelde Betty Prins over dit hartjesquilt. Alle initialen van de familie tot dan toe zijn er in verwerkt. Tevens heeft ze er een boek bijgemaakt met de foto’s van de betreffende personen erbij op het moment dat het quiltblok af was (of de quilt). Zoiets is toch gaaf. Natuurlijk is het een momentopname, maar wel een heel dierbare lijkt me zo.

Tja, en zo zie je maar weer, voor je het weet is er weer een dag om. Wat heet, zelfs een uur is voorbij voor je er goed en wel erg in hebt. Dus ik ga nu maar stoppen met vertellen, binnenkort gaat het over de quilt waar ik vanmiddag mee aan de slag ga. Heb ik echt zin in. Maar ja, ook nu zal wel weer gelden, voor je het weet is het af 😉

Geen reacties to “en voor je het weet….”

Geef een reactie

