decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Weer

Het weer laat zich in deze dagen van de grillige kant zien. Op het ene moment wordt je uit je jas geblazen, even later loop je in je shirt naar buiten zo de zon in. Het heeft geregend, gehageld en gesneeuwd. En terwijl wij steeds denken van zouden we de autoruiten nog moeten krabben, maken de vogeltjes elkaar in de vroege ochtenduren al weer het hof. Ik vermoed zelfs dat een paartje de heg alweer als nestelplekje hebben uitgezocht.

IMG_5241

Meneer roodborst, en zijn vrouw hipt hier ook ergens rond, verkennen de boel nog. Ik heb ze heel lang niet gezien, sinds de schutting van de buren is geplaatst, maar deze week waren ze er weer.

Ik ben ook maar weer eens verder gaan haken aan mijn eigen mix and match deken. Want ja, ik haak ook hun toeren nog, maar het werk lijkt allang niet meer op het origineel. Het is leuk om diverse randjes uit te proberen en zelfs om zo af en toe tot de conclusie te komen dat het soms moeilijker lijkt dan het is. Heel af en toe moet een toer ook opnieuw. Als ik het randje er net niet mooi tussen vind passen of als ik het patroon zo moet aanpassen dat het aan het begin en eind netjes uitkomt. En dan haken we de toer gewoon weer. Ruwweg geschat denk ik dat ik een kleine 50 centimeter op weg ben.

IMG_5244

Verder ben ik weer begonnen met het afmaken van de Tulpen-quilt. Die moet 13 maart af zijn en ik heb nog wel wat te doen. De tulpen zelf hangen aan een hangertje. De rode achterkant is zo goed als klaar. De ophangbanen moeten nog tegen gezoomd worden en de label moet er nog op.

IMG_5250

De tussenbaan moet nu nog afgewerkt worden met kraaltjes. Het witte lapje wat ik had is voor iets heel anders gebruikt. Maar gelukkig, bij de Zaak (kringloopwinkel) lag een lapje wat perfect paste bij mijn quilt en is dus weer met mij mee naar huis gegaan om zo de tussenbaan af te maken. Niet zoeken, dan vind je het vanzelf, zeggen ze wel eens.

IMG_5254

 

Een huisje huren valt nog niet mee. Je moet een hele stapel aan papieren hebben en ook heel nauwkeurig uitrekenen of je dat huis wel mag huren. Ik zag een uiterst geschikt huis maar helaas, daar ben ik nummer drie in de rij, dus dat gaat het niet worden. Deze weeg stonden er twee die wel geschikt lijken. Nou ja, eentje zeker de andere is een bejaardenwoning. Zou ik toch eerst even binnen moeten kijken. Maar als allereerste ga ik kijken waar de huizen precies liggen dit vanwege de zon en zo. 🙂 Want het is toch wel heeeeeel erg lekker dat  als het weer buiten erg koud is en de zon heerlijk in de kamer schijnt, je je daar lekker in kunt warmen. En zo zijn we weer terug bij het weer 😉

2 Reacties to “Weer”

  1. Ik ben ook elke dag bezig met kralen, ik doe breien met kralen en naaien en borduren met kralen. En staan veel op oude ambacht markten. 5 maart gaan wij nog naar Limburg wij huren voor het weekend een hotel in Wittem de Rode Leeuw en gaan maandag weer terug naar huis.

    • Ik gebruik ook vaak kralen in van alles en nog wat. Haken en breien doe ik er momenteel niet mee. Veel gebruik ik er voor quilten en soms geef ik een kralenworkshop om kettingen en armbandjes te maken bij een vakantieweek. 🙂 Overigens: Leuk dat je reageerde 🙂 en succes met je kralenwerk. Op de dag van Gelderse tradities stonden een paar dames naast me die ook al van die prachtige dingen maakten.Echte kunstwerkjes.


Geef een reactie

