decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

verliefd

Elke week kijk ik uit naar de dinsdag, want dan komt dat kleine mannetje weer een dagje bij oma spelen. Nog voor hij binnen is vraagt hij al om de fiets om zo naar de pakkenbak te gaan. En als we dan eindelijk 😉 gaan, fiets hij alle paadjes op die we tegen komen. Gillend van de lach als oma uitroept dat we die kant niet opgaan en ik hem aan de stok, die aan het fietsje zit, weer terugtrek. En…..Als ik niet snel genoeg ben naar zijn zin, pakt hij de pakken zelf wel vast uit de emmer.

 

IMG_5220

Samen spelen: het liefst met de Duplo. We bouwen huizen

IMG_5052

treinen, auto’s en garages

27-2 garage voor de bus

Wat ook zo fijn is, is samen een boekje lezen of zingen. Oma heeft net twee nieuwe boekjes met allemaal kinderliedjes erin gekocht. En de meeste kan ze nog zingen ook. Dat is mazzel hebben.

Soms komt hij een nachtje logeren. Dat houdt negen van de tien keer in dat de kleine man onrustig slaapt (doet hij thuis ook hoor) en oma helemaal niet. Zo ook afgelopen maandagnacht. Om even 1.00 uur staat er een klein mannetje met een tuttel in zijn handje aan mijn bed. “Oma, mag ik bij jou slapen?”, dan is het even stil en volgt er: “alsjeblieft?”  Als ik hem oppak blijk ik een klein kooltje in handen te hebben. Wat is wijsheid. Ik hoef er niet over na te denken want dat zelfde kleine mannetje duikt onder mijn dekbed, nestelt zich in de kussens en slaapt zo verder. Tja, wat doe je dan? Juist, je gaat het bed uit, haalt zijn dekbed maar op en probeert hem voorzichtig op de lege plek naast me te leggen. Dat kan oma nog tig keer doen die nacht, het kleine kacheltje kruipt en draait net zo lang tot hij weer tegen oma aanligt en oma bijna buiten het bed ligt. Om kwart over zes is hij klaarwakker, dientengevolge oma ook. “Oma zingen, Sinterklaas kapoentje.” En wat doe je dan? Juist, al is het dan net 1 maart, je zingt gewoon een sinterklaasversje of de oude baas nog aan de schoorsteen mee luistert. Daarna volgen nog zie ginds komt de stoomboot en zwarte piet ging uit fietsen.

Als hij later onder de douche staat is het weer raak. Een fles doucheschuim is helemaal leeg, de sponzen ruikelijk euh rijkelijk gevuld met schuimend sop. Voorlopig schuimen die nog wel even na. En dat kleine mannetje staat me dan net aan te kijken van ja maar oma, hoe wordt ik anders schoon. De koorts is inmiddels gezakt, lijkt het. Dus na een kopje thee gaan we naar de pakkenbak. Een oudere mevrouw vind het prachtig dat hij haar ook nog wel even wil helpen met alle blikken in de bak te gooien. Zo’n hulp wil ze wel vaker. Als hij dan ook ‘dag mevwouw dank je wel’ zegt heeft hij er weer een verliefde dame bij. Ho! Wacht eens even, ik wil niet delen hoor, dit niet  🙂

Thuisgekomen gaat hij even naar Anouk bellen. Je moet je verhaal toch aan iemand kwijt. In zijn speelgoedtelefoon voert hij hele gesprekken met haar. Ik denk nog, Anouk is vast een meisje bij de opvang. Opvang klopt, maar Anouk is de nieuwe juf die zijn kleine hartje gestolen heeft. Zo jammer, moet ik toch nog delen 🙂

 

 

 

Geen reacties to “verliefd”

Geef een reactie

