decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

Klaar is Kees…. of toch niet?

Ik heb het idee dat mijn hoofd niet meer zo goed na kan denken. Er zit, denk ik, te veel in. Ik heb overal briefjes liggen om de dingen, die echt moeten, maar niet te vergeten. Er komt toch best nog wat kijken bij het verkopen van het huis. En elke keer weer moet je iets nieuws opzoeken. Maar al die dingen bij elkaar maken wel dat je hoofd vol zit. Ook al met nieuwe plannen voor het volgende huis. Hoewel ik nog niet eens een nieuw plekje heb. Eigenlijk is dat een beetje dom, maar ook wel erg leuk, al die voorpret. Inmiddels staan er ook al de nodige dingen ingepakt. Nu ben ik bezig alle zakjes en bakjes met kralen uit te zoeken en in een heel grote doos te doen. Geen overtollige ballast meesjouwen is het motto dat ik volg. Dat houdt ook in: uitzoeken. Is ook wel weer leuk, zo zie je weer eens wat je allemaal in huis hebt.

Daarnaast zijn we al weer aan het kijken voor een werkje voor de Regiodag in oktober. De datum is bekend, vrijdag de 7e van die maand. Maar nu de rest nog. Wel leuk allemaal. Ria had een mooi boek vol leuke blokken, die heb ik inmiddels ook (tweedehands) op de kop kunnen tikken. Die mevrouw heeft hem gelijk opgestuurd. Nu eens kijken welke blokken ik daaruit ga kiezen. Leuk….

En mocht je zaterdag 19 maart niets te doen hebben, om een uur of vier ’s middags of om een uur of acht ’s avonds. Dan weet ik iets moois. We gaan met een projectkoor “The day that He wore my crown’ uitvoeren. Het verhaal van Pasen gezongen met wat gesproken tekst er tussen door. Pittig om in te studeren, alles moet tot op de seconde kloppen, maar zo mooi. Gisteren, met bijna alle muziekkanten erbij, gaven een aantal nummers de zangers en/of zangeressen al kippenvel. En dan horen we het alleen nog maar op ons eigen plekje.

5-3 oefendag the day He wore my crown

De foto is van Carolien. Eigenlijk wel jammer dat EJ er nu niet opstaat vanwege de tekst. Kaarten mag je via mij bestellen hoor.

Thuisgekomen kon ik geen pap meer zeggen. Ook vanmorgen wilden de beentjes niet gelijk in beweging komen. Zo jammer, want ik wilde toch wel heel graag de quilten labelen. Ik had van de man van mijn vriendin, Willem, een spoedcursus vreemde dingen printen gehad. En voor dat de informatie in de grijze massa wegzakt bij alles wat ik al moet onthouden, nu toch eerst maar eens gaan labelprinten.

En warempel, het printen lukte me. Nou ja… dat is te zeggen. Het ging prima alleen had ik de Engelstalige beschrijving iets verkeerd begrepen. Ik dacht dat je de tekst zo kon printen maar het bleek toch gespiegeld te moeten zijn. Dat lukte ook. Met alle goede tips van Willem in het achterhoofd. Niet verder vertellen hoor, Willem is nl expert in printen met allerlei papier. Hij maakt voor duivenverenigingen en duivenmelkers prachtige fotoboeken, diploma’s en zo, dus ja, waar kan ik beter mijn info vandaan halen dan bij hem, zeg nou zelf!

Terwijl de printer de nieuwe pagina’s drukt, trek ik alle quilts van de muur. Er heeft er bijna nog geen één een label, dus dat werd hoog tijd. IMG_5273

Dat levert dus kale muren op met een flauwe afscheiding waar ze gehangen hebben. En dat terwijl er toch veel gewisseld wordt. Maar goed, ik dwaal af. Alle quilts verzameld

IMG_5274

en mee naar zolder genomen. Strijkplank uit, bout op z’n heetst aan en de eerste label eerst maar eens rustig uit proberen.

IMG_5275b

Na de nodige minuten strijken en wachten ziet het er prachtig uit.

Vol vertrouwen strijk ik de andere labels achterop de quitjes. Tja, en dan blijkt dat mijn hersens niet zo goed werken. Ik had zo af en toe even een steekproef moeten nemen. Want lang niet alle labels komen goed op de achterkant te staan. Zodra er maar een naadje is, of een kraaltje op de voorkant of wat dan ook, op dat plekje komt geen letter te voorschijn. Dat is balen.

IMG_5276bcd

Ik heb alles nu nog een keer uitgeprint op de printer liggen. Woensdag op de markt maar eens kijken naar een mooi lapje witte katoen, dan was ik dat even, strijk ik het glad en daarna de labels op het witte lapje. Daarna naai ik het maar voorzichtig achter op de quiltjes, precies over de mislukkingen heen. Zo jammer 🙂 maar wel zo netjes. Te beginnen met de Tulpenquilt, want die is af. Daarover de volgende keer meer. Tot dan.

Geen reacties to “Klaar is Kees…. of toch niet?”

Geef een reactie

