decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

als het even kan

Als het even kan pruts ik graag met van alles en nog wat. Naald en draad, tubetjes verf, potloden en stiften en allerlei andere dingen die maar voorhanden komen. Dat zat er al jong in. Van helemaal niets maakte ik meubeltjes en kleertjes voor de pop. Maar ook als er hutten gebouw gingen worden, was ik van de partij. Van helemaal niets iets maken deden we gisteren ook op de Regiodag in Flevoland. Greetje en Marijke lieten ons met snippertjes een werkje maken.

IMG_5304

De techniek ga ik niet helemaal uitleggen, maar erg moeilijk was het niet. Wel heel leuk om eens te doen. Nu ben ik nog bezig de lapjes vast te zetten maar er waren genoeg dames bij die alles al netjes ingelijst hadden. O ja, hier lag nog niets vast en was er al het één en ander verschoven wat inmiddels wel weer op de goede plek geschoven is, voor zover dat nog ging dan. Dus de lapjes die nog kleiner zijn dan de postzegel gaan nu ook maar in een bakje. Want dit ga ik nog eens doen.

Als PassievoorPasen team zijn we heel druk bezig met het organiseren van de vernieuwd Paasnachtwake. Echt alles is nieuw, tot en met het logo aan toe. Heel fijn, mooi en leuk dat er met zoveel mensen de schouders onder gezet wordt om er een grandioze nacht voor jongeren van te gaan maken. Als voorprogramma hebben we Pasen Live staan. en als organisatie zullen we er de avond zelf niet alles van mee krijgen, vermoeden we. Dus gingen we gisteravond met een groepje naar de Regenboogkerk, waar de allereerste van de toer uitgevoerd werd. Als het even kan moet je er echt heen gaan. Fantastisch hoe liederen van Nederlandse zangers, uit een musical en het religieuze genre het Paasverhaal tot uiting brachten. The Passion is mooi, maar dit heeft voor mij gewonnen. Er zat meer diepgang in. Als Sela hun Via Dolorosa zo zouden horen en zien, staan ze vast te knipperen met hun ogen. bij Sela is het al mooi, maar als er zo’n groot aantal stemmen dit vertolken in een uitvoering heb je wederom kippenvel. Dus als het kan, gaan 🙂 Ze komen op diverse plekken in Nederland en hebben nog 19 uitvoeringen te gaan.

Nu ik toch bezig ben met uitgaanstips in de Paastijd heb ik er nog eentje. 🙂 We zingen 19 maart twee maal “The day He wore my crown’ Het zelfde verhaal van gisteravond maar dan anders. Hier komt ‘oude’ kerk muziek’ samen met filmische muziek, soms wat popachtig en samen maken ze een prachtig verhaal. Dus mochten jullie de 19e niets de doen hebben dan kan ik dit ook aanbevelen.

5-3 oefendag the day He wore my crown

En, als je het niet erg vind, nog een leuke uitgaanstip, maar dan van heel andere orde. In Creil komt binnenkort weer de tulpenroute. Zodra de tulpen maar met hun kopjes boven de grond komen start de route. Wanneer precies hangt dus een beetje van de weersomstandigheden af. Het organiserend bloembollenbedrijf heeft dan vaak ook een tentoonstelling in één van de schuren. Dit jaar komen daar alleen maar quilts te hangen met het thema ‘Tulpen’. Het was nog even doorwerken, maar ook mijn tulpenquilt is af en inmiddels ingeleverd.

IMG_5320bc

Als de quilt opgehangen wordt moet er nog wel het iets in model gebogen worden, zoals de bloemen en de stelen. Het ondervlak bestaat uit allemaal lapjes stof, daaroverheen organza, helemaal met zwart doorgequilt en de rand is afgewerkt met stoffen uit de onderkant. De vlakjes zwart zijn ingekleurd omdat ik niet met de heater dorst te experimenteren omdat hij deze week ingeleverd moest worden. helemaal rood vond ik ook wat te heftig, dus dat zo opgelost. En het staat prachtig. (al zeg ik het zelf). De tulpen op de onderlaag krijgen was nog even een puntje. Als ik het weer zou moeten doen, dan deed ik het toch anders. Het idee van de quilt komt uit een oud Patchworkblad. Aangepast naar mijn eigen idee. En dus met mijn eigen eigenwijzigheid. Want daar heeft vast een betere techniek ingestaan 🙂 Maar goed….. als het even kan zou ik deze quilt met al die andere quilten daar eens gaan bekijken. Mocht ik een datum weten wanneer het start zal ik proberen dat hier te vermelden,

Nu komt mijn kleinzoon zo en als het even kan ga ik met hem lekker even de voorjaarszon in….

 

 

Geen reacties to “als het even kan”

Geef een reactie

