decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

niet zoals gedacht

Zoals ik vast al eerder verteld zal hebben, om een blogje te schrijven moet ik even rustig kunnen zitten. Vaak neemt zo’n stukje ook wel een uurtje in beslag. Geen punt, maar ja, dat uurtje moet er dan wel even zijn. En die rustige uurtjes, waarin het hoofd nog wakker is en helder, kwamen de laatste weken maar zelden voor. Wat heet, eigenlijk helemaal niet. Het begon al in de week voor de uitvoering van “The day He wore my crown”. Wetende welk een uitdaging lijf en leden te wachten stonden, besloot ik er zelf een rustig weekje vooraf van te maken. Tja, dat kun je net denken. Mijn oudste dochter besloot ziek te worden. Nee, ze heeft er echt niet om gevraagd, het overkwam haar ook. Maar toch. In plaats van lekker rustig aan te doen werden het twee huishoudens draaiende houden. Nu valt dat huishouden van mij wel mee, maar een huishouden met een klein jongetje erin draaiende houden is een ander verhaal. Zaterdags nam mijn schoonzoon dit over en had ik aandacht voor dochter nummer twee, want die kwam luisteren. Nou ja, aandacht…. we moesten al vroeg in de kerk zijn om in te zingen, uit te voeren, even te eten (dat had ik vrijdags al klaargemaakt zodat het alleen nog een kwestie van opeten was) met familie en vrienden en dan snel terug voor uitvoering nummer twee.

Die uitvoeringen waren goed, gelukkig. Want het was best een hele uitdaging voor ons. EJ heeft ons er prachtig doorheen geloodst. De uitvoering op de oefenwoensdag is wat mij betreft wel de mooiste geweest. Maar ja, toen waren er ook geen telefoons die afgingen of slaande deuren en giebelende tieners op de tweede rij. Want ondanks dat je er niet op wil letten en je goed naar EJ kijkt, zie je in je ooghoeken toch wat er gebeurt. Nou ja, ik althans wel. Terug luisteren/kijken is echter niet aan te bevelen, de kwaliteit van de opname is niet al te best. Waarschijnlijk heeft dat met de microfoons te maken gehad. Jammer, had het graag nog een keer beluisterd. En ik weet dat de heren er hun uiterste best voor hebben gedaan om het goed te krijgen.

Mmm, kom tot de ontdekking dat ik niet eens een foto van de uitvoering heb… zo jammer….

De week na dit zangspektakel was er geen tijd om lijf en leden rustig bij te laten komen. Er wachtte een nieuwe uitdaging: Pasion Challenge. Een nacht voor de tieners waarin we het lijdensverhaal van Jezus volgen in (korte) vieringen en workshops. Ook die week had ik goed gepland, maar ja, je snapt het al, dochter nummer twee werd ziek en die heb ik dus maar even opgehaald. En hoewel het niet zoveel extra werk geeft als twee huishoudens, ik had toch niet alle aandacht voor haar. Zo sneu. Maar de nacht zelf was prachtig. Optrekken met eerst 80 en later 50 jongeren en een gaaf team geeft energie. Al zou je dat 1e Paasdag niet gedacht hebben, daarvan mis ik een paar uurtjes 🙂

nachtgesprek bij Arie

Voor mij waren Pasen Live en het nachtgesprek toch wel DE blokken. 🙂

En ondanks alle drukte heb ik toch de deken nog af gekregen. Een deel Mix and Match en een deel van mezelf. Lijkt wel een reclameslogan.

IMG_5415

In het echt zijn de kleuren veel mooier. Maar dat is bekend toch. Het moet nu nog even gewassen worden en goed ‘in model getrokken’. Al die randjes is erg leuk maar het ene randje trekt iets meer dan het andere. Inmiddels ligt er een nieuw haakproject: een hondje haken met heel lange oren en een harmonicalijf. Klinkt moeilijker dan het is, althans, tot nu toe wel.

1-4 hondje haken

Die wordt voor mijn kleinkind dat nog geboren moet gaan worden. Die krijgt een kamertje vol beesten met lange oren. Zo leuk. Het dekentje is voor de nieuwe wieg. De wieg waar Ryan in lag is inmiddels terug naar de eigenaar.

Ook heb ik Carin nog een steekje geholpen bij het doorquilten van een rand om haar borduurwerk.

 

1-4 sterren werk Carin

Het borduurwerk bestaat uit allemaal sneeuwpoppen en is midden in de zomer door Carin gemaakt. Op vakantie in Istrië, lekker lui in de zon. Met sneeuw bezig zijn bracht dan de nodige verkoeling ;). Maar er moest nog wel afgewerkt worden. Het juiste lapje daarvoor vinden, toen bedenken welk patroontje daar nu in moest en zo langzamerhand nadert het werk de voltooiing. Alle ijssterren zitten er op en nu de afwerkbies nog.

Zeg nooit nooit. Toen Linda en Ed zeiden nog even bij de uitverkoop van het failliete V&D te gaan kijken voor een koffer, moest ik lachen. Mij niet gezien, al die koopjesjagers en zo.  Je denkt toch niet…. nee, gelukkig, het was jammer maar de koffer was er niet (meer) en het was zo druk dat ze er ook al snel weer weg waren.  Afgelopen week waren de deuren van enkele filialen ook nog geopend. Zullen we even kijken? Eigenlijk wel iets als een ramptoerist kijken naar het leed van. Niet echt mijn ding, moet ik zeggen. Het was meer afscheid nemen, ook niet echt van plan iets te kopen. Tot ik een boek zag liggen vol met quiltblokken. Ik ben onder het afzetlint door gegaan, voorzichtig op mijn knieën onder een tafel gedoken en heb het boek te pakken gekregen. € 14,95. Daar ging nog 20% vanaf, nou dat is een leuke meevaller. Voor die korting moest je wel even in de rij, maar vooruit. Met het boek ben ik heel blij. Toen kwam het afrekenen, en hoe het kan weet ik niet, maar het boek werd niet aangeslagen voor de elf zoveel die op het bord stond. Neeee…. hoe kan dit? Het boek kostte me maar IMG_5413

Mijn laatste koop bij V&D blijf ik koesteren, niet dat ik er zoveel kwam hoor, maar toch, we zullen er alleen maar lege panden aan over houden, personeel mist hun baan en al blijven er winkels genoeg over, zo heel af en toe eens binnenlopen was best leuk.

En nu wacht er weer een nieuwe uitdaging. Dozen pakken, spullen uitzoeken, alvast wat dingen verkopen, overleggen met mensen van het WMO en de huurcorporatie. Er staan al een aantal dozen maar dat is nog maar het topje van de ijsberg. Wel lekker dat alles al uitgezocht nu in de dozen zit, dan is het straks alleen een kwestie van nog uitpakken. Ik heb een strakke planning in mijn hoofd, maar ja, in dit gezin gaat het nooit zoals gedacht 🙂 🙂 🙂

 

 

 

 

Geen reacties to “niet zoals gedacht”

Geef een reactie

