decreatieveduizendpoot
Just another WordPress.com site

te veel te doen

Tjonge jongen wat kan een mens het toch druk hebben 🙂 Je kunt soms net zo veel plannen als je wilt, maar als de wooncorporatie een huis aanbied ga je dat toch eerst even regelen. Dan moeten de verhuisdozen gewoon nog even wachten. En wanneer je dan denkt alles geregeld te hebben blijkt dat er nog een formulier gehaald moet worden bij de gemeente. Dus ik al vroeg naar het gemeentehuis, gistermorgen. Bijna gelijk aan de beurt en voor €8 euro kreeg ik het papiertje mee. Duur kopietje, maar vooruit, wat moet dat moet. Even voor tien uur sta ik aan de balie. De aardige mevrouw zit er weer en herkent me gelijk. Ook de woonconsulent is een aardige mevrouw. Ze legt nog het één en ander uit, kopieert weer een aantal dingen en dan komt de woning ter sprake. Dan blijkt nergens te staan dat de woning aangepast moet worden, maar dat is geen probleem. Er is een meneer met wie ik daarover altijd contact mag opnemen. Ook belt ze de huidige bewoner en gelijk wordt een afspraak gemaakt voor half twee. Lekker vlot, daar hou ik wel van. Mijn buik kriebelt toch wel een beetje van de spanning. Zou dit het plekje gaan worden. Gelukkig heb ik afleiding door onverwachte theevisite. Maar klokslag half twee sta ik op de afgesproken plek. Het is een lief huisje. Moet heel veel aan gedaan worden maar dat moest toch al. De kamer is bij lange na niet zo groot als wat ik nu heb maar ik weet ook dat ik dat echt niet meer ga krijgen. De slaapkamers zijn krap maar ach, daar wordt nu toch alleen nog maar geslapen. Dus ook geen probleem. Er zit zelfs een heuse kelder onder. Wouw! Traplift moet geen probleem zijn. De douche is te krap, die moet wel verplaatst worden en dat moet mogelijk zijn. Dan daar de toilet, strak plan. De toilet beneden is nog even een vraagteken maar met overleg en goed nadenken is dat ook te doen. De tuin is gigantisch groot en ook de schuur mag er wezen. Daar past de fiets wel in. Het huisje bevalt me wel, maar dan komt de domper. De huidige bewoonster verteld dat het rijtje huizen binnenkort gesloopt gaat worden. GESLOOPT? Daar hebben ze niets van verteld. In 2018 gaat de beuk erin. Tja, dan wordt dit toch een heel ander verhaal. Ik mag nog een paar foto’s maken voor het thuisfront en dan rijd ik linea recta naar het gebouw van de woningbouw. De vriendelijke dame achter de balie is verbaasd me nu al weer terug te zien. Ik vertel wat de huurster heeft verteld. Oh, dat is balen, ik ga even mevrouw Z voor u halen. En… Die weet nergens van. Maar de bouwtechnische meneer B, gelukkig in het gebouw,  weet te vertellen dat het wellicht niet in 2018 maar in 2020 gaat gebeuren. Slopen of verbouwen. Aan de huizen wordt ook niets meer gedaan.

Tja, dan houdt het op. Ik ga geen investeringen in een huis doen dat op de nominatie staat voor….. nou ja of het nu verbouwen of slopen is, het houdt nu op. Als ik nog even met de man doorpraat blijken een aantal maatregelen daar ook helemaal niet genomen te kunnen worden. Dus gelijk het formulier maar in gevuld dat ik van het huis afzie. Maar jammer vind ik het wel. Mooi plekje, best een heel leuk huisje maar aangezien je ook euro’s maar één keer uit kan geven wordt dit het toch niet. Maar, balen is het wel.

En, één ding weet ik zeker, 1 juni nadert nu toch best wel. Dus ik ga maar flink door met pakken en uitzoeken. En er komt vast een mooi plekje voor me. Alleen weet ik nog even niet waar.

Dan hebben we afscheid genomen van The Day… Nog eens heerlijk gezongen, soms met een knipoog en tot slot in de kring elkaar toegezongen. Gezellig om nog even te kletsen, foto’s te kijken, nieuwtjes uit te wisselen en die ene negatieve recensie nog even te bespreken. Volgens ons had ze de goede oren niet. Natuurlijk is het niet professioneel, ook het geluid niet. Maar we waren het wel met elkaar eens dat het goed klonk. Althans, op de dvd die draaide klonk het goed. Komend winterseizoen gaan we weer een musical doen. Het jaar erna zit er weer een projectkoor aan te komen. Heerlijk vooruitzicht 🙂

Ook de nasleep van Passie voor Pasen is bijna klaar. Ik krijg nog wat rekeningen te betalen, dan alles afleveren bij de penningmeester, gezellig eten met elkaar, de evaluatie tikken en dan is dat ook weer voorbij. Bij het NMP beginnen dan net weer de buitenactiviteiten. Ik zal er dit keer niet altijd bij zijn. Weer dat verhuizen natuurlijk :). Maar als het ook maar enigszins kan ben ik erbij.  En, ook leuk, ook de materialen voor de Musicaldag zijn binnen dus dat wordt weer even oefenen. Cd ligt al klaar. Dat laatste met dank aan G en Ch.

Afgelopen dinsdag naar de locatie geweest waar de receptie van Linda en Eduard gehouden wordt.

IMG_5431

Foto’s gemaakt, plattegrond getekend en nu draaien de radertjes om de boel in te delen en te versieren voor het bruidspaar. Leuk plekje en vooral voor de bruidegom een heel goed plekje.

En dan is er nog het hondje. Want natuurlijk kunnen we niet door zonder af en toe een steekje te maken.

IMG_5466

Ik had alle kleurtjes mee maar was de zwarte en witte katoen gewoon vergeten. Echt niet aan gedacht. Gelukkig was Carin zo lief het na te sturen. (rekening krijg ik nog, oei… 😉 ) Het lijf zit in elkaar. Dat was voor de vingertjes een hele uitdaging. Ook de kop is nu klaar, met dank aan de bolletjes zwart en wit die door de brievenbus kwamen. Twee pootjes zijn al gehaakt. Nu moet ik nog twee van die pootjes haken en twee oren en een staartje. Die teckel is voor dat de kleine geboren wordt wel af. Tenminste, als Linda geen rare dingen gaat doen en zich aan de afgesproken datum houdt.

Voor die tijd is er nog veel te doen, dus de hoogste tijd om aan de slag te gaan 🙂

 

Geen reacties to “te veel te doen”

Geef een reactie

